Ribe se navuku na plastiku kao tinejdžeri na fast food

Škola ribica
Thinkstock
Mora i oceani prepuni su plastike koja je ljudski otpad, a ribice se na nju "navuku" i imsju probleme u razvoju, sporiji su i lakši plijen predatorima

Ako su izložene plastici, mladim će ribama ona postati zanimljivija hrana nego nešto organsko, pokazala je studija švedskih znanstvenika objavljena u časopisu Science. Prema njoj, izloženost visokim dozama polistirena čini riblju mlađ nezainteresiranom za normalnu hranu, a konzumiranje plastike ih čini manjima, usporenijima i lakšim plijenom za predatore.

- Nužno je ograničiti korištenje plastike, jer njome ljudi ne ugrožavaju samo sebe promjenom hormonalnog stanja, već i čitav ekosustav - ističu znanstvenici.

Studije pokazuju da svake godine u svjetska mora uđe oko osam milijuna tona nove plastike. Kod izlafanja UV zračenju, kemijskom raspadanju i pokretu valova, plastika se razlaže u male komadiće manje od 5 milimetara, koji se nazivaju i mikro-plastikom.  Njih lako gutaju morska stvorenja i ona im se talože u organizmu.

Prežderavaju se s plastikom

U eksperimentima s ribljom mlađi, znanstvenici su utvrdili da se mlade ribice doslovno šopaju s tom plastikom, a očito je kako ona na njih ima slične efekte kao fast food na ljude - čini ih debljima, sporijima, nezdravijima i smanjuje im inteligenciju. Iako su imali pristup planktonima, ribice su odabrale mikroplastiku, jer ih ona očito zavara time da misle kako je velik izvor energije.