Mini tiranosaur znanstvenicima otkrio veliku tajnu

Tyrannosaurus Rex
Alberto Cattaneo/IPA/PIXSELL
Pronalazak fosila u Utahu znansvenicima je konačno odgovorio na pitanje koje ih je mučilo

"Lagan i iznimno brz" Moros intrepidus, čije ime znači "glasnik propasti", živio je prije otprilike 96 milijuna godina i najstarija je vrsta tiranosaura iz razdoblja krede koja je dosad otkrivena u Sjevernoj Americi.

Paleontolozi vjeruju da je relativno mali dinosaur, sa stražnjim udovima od 1,2 metra i težak oko 78 kilograma, veza između primitivnih tiranosaura srednje veličine iz razdoblja jure - prije oko 150 milijuna godina i dominantnih tiranosaura rex iz krede - prije otprilike 81 milijuna godina.

"Tiranski dinosauri vladali su 15 milijuna godina što je dovelo do izumiranja krajem krede, ali nije uvijek bilo tako", rekla je Lindsay Zanno s Državnog sveučilišta Sjeverne Karoline, autorica rada koji opisuje istraživanje objavljeno u stručnom časopisu Communications Biology u četvrtak.

"Rano u svojoj evoluciji tiranosauri su živjeli u sjeni starijih vrsta - dinosaura - kao što su alosauri koji su tada već bili na vrhu hranidbenog lanca", kazala je ona.

Kada i kako brzo su tiranosauri postali vrhunski predatori dugo je vremena frustriralo znanstvenika.

"Sada znamo da im je trebalo manje od 15 milijuna godina da zavladaju."

Fosili malenog tiranosaura nedavno otkriveni u Utahu pomažu paleontolozima da popune prazninu od 70 milijuna godina u usponu tiranosauroida do vrhunskih predatora, rekli su znanstvenici u četvrtak.