Jednorozi su doista postojali i živjeli su s ljudima

Jednorozi nosorozi
Screenshot
Iako se uvijek vjerovaloda je jednorog najobičnija bajka za djecu, čini se da i u toj laži ima trunka istine

Golemi izumrli nosorog, ponekada opisivan i kao "Sibirski jednorog", piše CNN, obitavao je na Zemlji mnogo dulje no što su znanstvenici prethodno mislili, pokazuju nova istraživanja.

Studija koju je objavio znanstveni magazin Nature Ecology & Evolution tvrdi kako je vunasti stvor zapravo živio među ljudima, preživjevši u istočnoj Europi i zapadnoj Aziji sve do prije 39.000 godina, u isto vrijeme kada su tamo lutali moderni ljudi i Neandertalci.

Genetskom analizom i radioizotopnim datiranjem na 23 primjerka otkrilo se da životinja od 3.8 tona nije izumrla prije 200.000 godina, kako se do sada smatralo.

"Sibirski jednorog" živio je u današnjoj Rusiji, i pokrivao teritorij Mongolije, sjeverne Kine i Kazahstana, a izumro je jer je promjena klime utjecala na vrstu trava koju je nosorog jeo.

Velika životinja, piše CNN, koja bi mogla biti dugačka jedan metar, teško se odviknula od prehrane na koju je bila naučena

Jednorozi nosorozi | Author: Wikipedia Wikipedia
"Njegovi su srodnici uvijek jeli puno balansiraniju dijetu, više vrsta različitih biljaka, i manje je na njih utjecala promjena klime", piše u radu.

Ljudi, također navode, nisu imali nikakve veze s izumiranjem ove vrste.

"Dakle njima se stalno smanjivao habitat, padala im je i populacija jer je životinjama s takvom građom i tijelima teško razmnožavati se. Imali su, na žalost, sve predispozicije za izumiranje, a ono što danas možemo naučiti vidimo i na njihovim srodnicima, nosorozima, koji se jako loše nose s promjenom klime ili habitata", stoji u radnji.

Ono što je loša vijest jest da životinja nije bila nimalo nalik na kreaturu koja se opisuje u tolikim bajkama (rogu usprkos).

Bili su debeli, dlakavi i nezgrapni. U stvarnosti mnogo više nosorozi nego pastusi. Imali su, doduše, zaista golem rog. Originalni "jednorog" formalno se zove 'Elasmotherium sibiricu'.

Dobro očuvana fosilizirana lubanja pronađena u Kazahstanu otkriva kako je dlakavo stvorenje i dalje bilo živo "relativno nedavno" i susretalo se s našim ljudskim precima.