Tehno
2196 prikaza

"Ako niste spremni raditi 24 sata dnevno Tesla će vas uništiti"

Elon Musk predstavio Model 3 u Freamontu
ALEXANDRIA SAGE/REUTERS/PIXSELL
Ova kompanija, poznata po svojoj nepredvidljivosti i dalje ima obožavatelje i dovoljno razloga da ostane u središtu tehnoloških zbivanja

Tvornica Tesla prošlog tjedna bila je prava užurbana košnica. Strojevi su radili svom snagom, no taj je "kontrolirani kaos" ipak bio nešto opušteniji nego inače. Tvornica je radila i noću, no radnici bi znali dobiti i jednu večer slobodnu. 

To je potpuno normalno i svakodnevno stanje ove tvornice, slično bilo kojoj drugoj. Ovaj veliki div trebao bi uskoro objaviti izvještaj o prihodu za kojeg stručnjaci vjeruju da će uključiti i 900 milijuna dolara gubitaka u drugom kvartalu. Posljedica je to raznih poteškoća koje su imali posljednjih mjeseci i koje je njihov šef Elon Musk nazvao "najbolnijih i najpaklenijih sedam mjeseci koje je ikada imao". 

I dok dioničari kritički raspravljaju o tome kako tako brzo nestaje gotovina iz Tesle, ambicioznog 50 milijardi teškog proizvođač automobila koji nije ostvario profit u 15 godina, novi rizik postaje sve vidljiviji. Koliko taj strašan i iscrpljujuć tempo dovodi do izgaranja njegovih radnika, a možda i Muska samog, piše The Washington Post.  

Elon Musk MUSK ROBOVLASNIK? Ekonomix Radnici moraju birati - ili će na WC ili će jesti

Ova kompanija, poznata upravo po svojoj nepredvidljivosti i dalje ima puno obožavatelja i dovoljno razloga da ostane u centru tehnoloških zbivanja. Njihov novi proizvod, automobil Model 3, predstavljen je uz velike fanfare. Mnogi su ga nazvali "modernim čudom". Početkom srpnja ostvarili su dugo željeni cilj, pa tako sad proizvode oko 5000 automobila tjedno. Musk je naravno ponosan i smatra kako bi to veliko postignuće moglo svim kritičari pokazati koliko su bili u krivu kad su predviđali da neće uspjeti. 

Iako je predstavljanje izvještaja o prihodima tipično za svaku kompaniju i gotovo tehnička stvar, u slučaju Tesle i Muska to baš nije bilo tako. Još se sjećamo kako je prilikom posljednjih izvješća okupljene novinare i analitičare koji su postavljali pitanja nazvao "dosadnima", "glupanima" i "ljudima koji nisu cool". Vrijednost Teslinih dionica ovoga tjedna pala je za 20 posto od njihovog vrhunca u lipnju. 

Analitičar iz Loup Ventures Gene Munster rekao je kako su posljednji Muskovi tweetovi doveli u pitanje njegovu zrelost te da se nada kako će novo predstavljanje predstaviti i "Elona Muska s mjerom". Smatra kako bi ponavljanje njegovog showa moglo dovesti do "znatnog gubitka povjerenja investitora".

Teslina tvornica u Freamontu | Author: STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL

Tesla zadržava tu gotovo nerazumnu čast kompanije na koju se investitori zapravo klade da neće uspjeti. Među njima je i Steve Eisman koji je prošlog tjedna govoreći o Musku rekao: "Biti pametan nije dovoljno. Morate i odraditi posao, izvršiti ga, a on ima problema upravo na tom području". 

Kompanija, koja je u posljednjem tromjesečju zabilježila oko tri milijarde dolara gotovine, morat će platiti ili refinancirati više od milijardu dolara obveznica u sljedećih godinu dana. Posljednjih mjeseci investitori su pohrlili kako bi nešto zaradili na njihovoj potencijalnoj propasti i osigurali financijske instrumente koji će moći platiti ako i kada Tesla ne bude mogao platiti svoje dugove. 

Musk je obećao kako će Tesla biti profitabilna kompanija u drugoj polovici godine ako bude mogao nastaviti s trendom proizvodnje 5000 primjeraka Modela 3 tjedno. Upravo takav tempo mogao bi odrediti njihovu budućnost i spasiti ih od propasti. Naravno, ako uspiju održati to obećanje.

Ulazak u tvornicu Tesle nedavno je bio dozvoljen i medijima, pa je tako novinar Washington Posta mogao posjetiti tvornicu, voziti novi model i pratiti svaki dio proizvodnje. Musk je posjetio i njihovu tvornicu baterija u Nevadi nakon što je nekoliko tjedan proveo u Fremont tvornici. Zaposlenici pričaju kako je u tvornici i spavao. 

Elon Musk Zabrinuti za šefa Tehno "Musk spava u tvornici, tri dana je u istoj majici..."

Golema tvornica u industrijskom dijelu izvan Silicijske doline postala je tvornica koju se najviše promatra, ponajprije zbog Muskovih najava kako će ju transformirati u automatiziranu "izvanzemaljsku košnicu" u kojoj "strojevi izgrađuju strojeve". 

Njihova potreba da automatiziraju svaki dio proizvodnje dovela je do velikih problema i kašnjenja. 

"Ljudi su podcijenjeni" priznao je Musk kasnije i sada su radnici prisutni u svakom dijelu produkcijske linije. Kako bi dostigao ciljeve zadane proizvodnje Tesla je posegnula za pomalo primitivnim mjerama pa je dio svoje proizvodnje premjestila u šator na parkiralištu, kojeg voditelji nisu željeli pokazati novinarima. 

I nakon što im se taj eksperiment obio o glavu tvornica je i dalje prepuna tehnološki naprednih njemačkih robota. Njih 1028 radi samo na tijelu Modela 3. Za razliku od tradicionalnih tvornica automobila gotovo trećina robotskih ruku visi sa stropa zbog čega tvornica izgleda poput neke špilje. 

Ova "robotska simfonija" kako ju je nazvao jedan službenik, pretvara tone aluminija u kosture Modela 3 koji vise iznad poda dok se slažu i stavljaju s motorom, baterijama, sjedalima. Roboti nadziru svaku komponentu milimetarskom preciznošću, te poput znatiželjnih ptica, svoje glave na dugačkim vratovima guraju u svaki i najmanji dio. 

Teslina tvornica u Freamontu | Author: NOAH BERGER/REUTERS/PIXSELL NOAH BERGER/REUTERS/PIXSELL

Musk već godinama obećava kako će Model 3 dati konačni dokaz kako njegov luksuzni proizvođač automobila može napraviti vozila za sve pa čak i na vrijednom tržištu sedana. Cijena najjeftinijeg modela trenutačno dostupnog je oko 50.000 dolara. Kako je Musk napisao u tweetu, prodaja automobila po najnižoj cijeni mogla bi Teslu dovesti do "gubitka novca i smrti". Pokazuje to kako je Tesla ostao zapravo ono što je uvijek bio - kompanija koja proizvodi automobile sa stilom za dobro stojeće ljude. 

Pravo pitanje za njih sada postaje novac kojeg trebaju pronaći da bi im glava mogla ostati iznad vode. U prošlosti je kompanija mogla doći do novca koliko god je željela a imala je tržišnu vrijednost veću od General Motorsa bez obzira na manji postotak prodaje. No analitičari kažu kako su ju investitori počeli doživljavati ne kao buntovnog tehnološkog vizionara, već kao kompaniju sa tri jako skupa proizvoda, hlapljivom tvornicom i limitiranom bazom obožavatelja. 

Ideja financijskog kolapsa nasmijala je Muska koji je rekao kako kompanija više neće morati tražiti dodatni novac. Na svoj način pozabavio se takvim komentarima u postu u travnju u kojem je u šali napisao kako je "Tesla toliko u bankrotu da ne možete vjerovati". Iako se on šali, podaci pokazuju kako su posljednjih mjeseci otpustili devet posto radne snage i izgubili niz vrijednih tehničara i inženjera. 

Tesla je u potrazi na 'živim' novcem nedavno napravio nekonvencionalan korak i zatražio neke dobavljače da im refundiraju sredstva koja su im platili za dijelove. Branili su taj zahtjev kao standardni pregovarački alat kojeg su upotrijebili kako bi potaknuli tijek novca i "poboljšali njihovu konkurentsku prednost". 

Elon Musk Istina ili ne? Ekonomix Šala Muska na Twitteru: 'Bankrotirao sam!'

Metež oko njihove kompanije postao je sve veći kao što su postale i borbe njihovih obožavatelja i kritičara. Takav rat više nalikuje političkim strankama nego nekoj kompaniji. Anonimni bloger i kritičar Tesle, poznat pod nazivom Montana Skeptic, rekao je prošlog tjedna kako je Musk pozvao njegovog poslodavca što su mnogi bijesno dočekali i rekli kako je to samo njegova kampanja s kojom bi trebao utišati kritičare. Tesla je rekao kako je njegov poslodavac "dugogodišnji pobornik Tesle" i kada je kompanija "postala svjesna" blogerovih akcija, "on se sam ponudio da prestane". 

Musk mu se obratio na svom Twitteru i nazvao "djevojčicom". 

U središtu ovih sukoba su zaposlenici Tesle koje se gura do krajnjih granica kako bi ispunili zahtjeve koje je sam Musk nazvao "produkcijskim paklom". Ovaj poznati radoholičar tako je rekao kako su neki zaposlenici "radili 60 dana u komadu". Tesla je godinama svoju snagu crpio iz ambiciozne radne snage a zaposlenicu su rekli kako im kompanija omogućuje slobodu da isprobaju neke nove stvari koje im drugi automobilski proizvođači možda ne bi dali. No neki će zaposlenici priznati kako "Tesla zna kako iscrpiti čovjeka". 

Kada su jednog inženjera koji radi na Modelu 3 pitali koliko traje njegov radni dan, on im je odgovorio i rekao koliko zapravo traju njegovi slobodni sati.

Elon Musk Upozorenje investitora Ekonomix "Tesla će propasti, nikad nisam vidio lošiju kompaniju"

"Radim 24 sata dnevno sedam dana u tjednu od prvog dana", rekao je i dodao kako ima dva sata odmora dnevno. 

Još jedan inženjer koji je radio na buci i vibracijama kaže kako je otkaz dao 2015. godine zbog loše mješavine "smiješnih radnih sati", rođenja djeteta i "jako loše komunikacije s Elonom". Vratio se ipak nakon godinu dana jer kako je rekao, posao ga čini osnažuje u popravljanju problema i vjeri da može promijeniti svijet. 

Svom timu sada će reći kako bi "svi trebali raditi više od svojih mogućnosti, cijelo vrijeme, jer je to način na koji Tesla funkcionira". Iako, dodaje, njihov je posao pronaći način kako bi ispunili sve veće i veće zahtjeve.

"Ako ne dosegnete tu točku razmišljanja, ovo će vas mjesto pregaziti", naglašava inženjer. 

Nakon razgovora s novinarom se nasmijao i pozdravio vozača koji je prolazio ispred njega. On se pak upravo vratio sa šestomjesečnog odmora nakon što se potpuno slomio na poslu. Sada nasmijan vozio je Model 3 i nestao na traci nakon nekoliko sekundi.

  • Avatar Monnilotta
    Monnilotta 01:58 09.Kolovoz 2018.

    Dobrodošli na najbolju stranicu sex dating ==>> Sexydrom.com