Life
819 prikaza

Više se mladih prijavljuje u reality show nego na faks

Big Brother
RTL
Mnogi su sudionici hrvatskog Big Brothera, koji nisu nužno bili pobjednici, harali društvenim mrežama te naplatili svoju popularnost u regiji

Britanski je reality show "Love Island" , piše The Guardian, ogolio britansko društvo i, iako ga mnogi nazivaju "smećem", ne treba ga, kaže medij, olako odbaciti.

"To je slika i prilika ne društva kakvo bi trebalo biti, nego kakvo jest", piše Guardian.

Bloomberg je pak došao do računice koja govori o tome kako stanovnici vile na Mallorci zarađuju više od prosječnog diplomanta sa Oxforda ili Cambridgea, najprestižnijih britanskih sveučilišta gdje semestar može doći i 80.000 kuna.  

Oni koji diplomiraju na Oxbridgeu (Oxford + Cambridge) u prosjeku će zaraditi 815.000 funti više od onih koji nisu pohađali te škole, dok će "otočani" zaraditi oko 1.4 milijuna dolara. Ovog je ljeta postalo jasno kako se više mladih prijavilo da se pojave u showu, nego da upišu Oxford i Cambridge, sveučilišta koja su i dalje na prvim mjestima top lista najboljih škola na svijetu. Program, koji je zapravo oživljavanje starog formata, kreće s četvrtom sezonom te ima preko 2.7 milijuna gledatelja, te još 4 milijuna onih koji kasnije "pregledaju" sadržaj.

Pobjednici "Love Islanda" u slučaju pobjede dobiti će, zapravo, vrlo skromnu sumu, oko 65.000 dolara. No pravi priljev kreće onda kada napuste svoje utočište na Mediteranu - sponzorstva, društvene mreže, influencerski posao, pojavljivanja u klubovima...

"Čini se da su mladi ljudi Velike Britanije pametni kada se prijavljuju na "Love Island", kažu istraživači. 

Mnogi su i kod nas reality showove vidjeli kao izvor slave, a slava u ovom slučaju (posebno rastom društvenih mreža) znači i zaradu, i mnogi su se u realityje (mahom Big Brother) prijavljivali s novčanom nagradom na pameti. Kako su odmicale sezone tako je i količina novca koju ste mogli zaraditi padala, ali to su kompenzirale mogućnosti za sponzorstva i nastavak karijere "influencera".

"Postalo je važnije biti što dulje pred kamerama i izgraditi brend koji kasnije možete unovčiti negoli nužno pobijediti. Profiliranje je važnije od svega", piše Bloomberg i navodi kako su oni najpopularniji u pet godina poslije kraja realityja utržili gotovo tri milijuna dolara, dok sama pobjeda nije znatno povećala tu cifru.

Mnogi su sudionici hrvatskog Big Brothera, koji nisu nužno bili pobjednici, harali društvenim mrežama te naplatili svoju popularnost u regiji. Neki su pobjednici, poput Saše Tkalčevića i Hamdije Seferovića, uložili u obiteljske kuće i obrte koji i danas uprihoduju.

Kalkulacije britanskih istraživača su tako precizne da točno znaju koliko na vaš "potencijal za zaradu" utječe to hoćete li biti dio originalne ekipe koja uđe u show ili ćete "kapnuti" kasnije, u kojem slučaju nećete zarađivati jednako dobro kao oni koji su došli odmah, nego "samo" oko milijun dolara u pet godina nakon kraja showa.

Tome svemu treba još nadodati da je to gotovo samo profit, dok studenti Oxforda i Cambridgea, koliko god dobro zarađivali, na to moraju nadodati i poprilične dugove koji se natalože nakon studija na tim prestižnim institucijama.

Naravno, brojke su na strani realityja i "otočana" ali u obzir treba uzeti i, kaže Bloomberg, cijenu reputacije, ponosa i kasnije mogućnosti angažmana.

  • Avatar Gzim Beljulji
    Chiaseed 18:09 28.Kolovoz 2018.

    Tko normalan više želi imati posla s korumpiranom sveučilišnom stokom. Dođeš na faks pa ti uvaljuju svoje plagijate za 200kn.