Ekonomix
1704 prikaza

10 nužnih troškova za startup i deset koje morate izbjegavati

Startup
Thinkstock
Ne trebate škrtariti, ali odredite što je važno, a što ne

Nije tajna da startupi često propadnu jer upadnu u zamku – potroše novac na stvari koje nisu toliko važne. Čini se nevjerojatno, ali je tako.To naravno ne znači da trebate škrtariti, ali morate odrediti što je zaista važno, a što ne.

Fortune je napravio listu od deset stvari na koje svakako morate potrošiti novac, ali i deset koje trebate izbjegavati.

10 nužnih troškova

Biznis plan – iako su mnogi podijeljeni oko toga je li potreban ili ne, morate znati koji vam je cilj i kako ćete do njega doći.

Ispitivanje tržišta – nikada nemojte potrošiti novac prije nego saznate što su korisnici spremni kupiti. Za uspjeh je važno znati što se na tržištu traži.

Financijski direktor ili računovođa – dobar financijski direktor ili računovođa uštedjet će vam više novca nego što ćete potrošiti na njihovu plaću. Oni znaju u što trebate ulagati i gdje ćete zaraditi.

Platite ručak onima koji su važniji od vas – ovo je životna lekcija jednog od najbogatijih ljudi u Aziji, a zapravo se samo radi o dobrom networkingu. Trošak jednog ručka vrijedi puno više nego što mislite.

Pravni savjeti – svi koji pokreću neki startup trebaju dobar pravni savjet bilo da se radi o osnovnoj papirologiji za otvaranje tvrtke ili nekoj većoj pravnoj zavrzlami. Uvijek platite za dobar pravni savjet, jer bi vas u budućnosti jedna greška mogla skupo stajati.

Porezni stručnjaci – osim što ćete izgubiti jako puno vremena ako sami sređujete poreznu prijavu nećete je dobro napraviti kao što će je napraviti profesionalac, a i dobro će vam doći da u veljači možete mirno spavati.

Služba za korisnike – u biznisu postoji uzrečica da je prodaja bez korisničke podrške isto kao da novac spremate u džep s rupom. To je važan dio vaše tvrtke i isplati se u nju uložiti.

Marketing i brending – često se događa da se ovaj dio posla odradi loše i nemojte trošiti novac bezveze, već ga mudro uložite u targetirane kampanje čije rezultate možete stalno kontrolirati.

Vanjski PR – još jedna mjera oko koje se često lome koplja, ali vaše vrijeme kao osnivača tvrtke je previše vrijedno da biste ga trošili na nešto što za vas mogu kvalitetno odraditi profesionalci.

Tehnička podrška – kao i za PR, uzmite profesionalce koji će vam voditi web i održavati servere, jer to vrijeme možete utrošiti na nešto puno važnije, kao što je recimo održavanje odnosa sa klijentima.

10 stvari koje morate izbjegavati

Skupe pretplatničke usluge – razni softveri i slične usluge često imaju i besplatne alternative. Koristite njih dok ne budete sigurni da vam baš trebaju plaćene usluge.

Skupa odjeća – nemojte da vaš ego postane veći od vašeg posla. Naravno da trebate izgledati profesionalno, ali uvijek možete proći jeftinije od skupih brendova

Fancy ured – svi želimo imati lijepi ured, ali troškovi s takvim uredom nemaju kraja. Usredotočite se prvo na posao, a ured može čekati.

Skupa oprema – i kada je oprema u pitanju, svi želimo imati najnoviju i najbolju tehnologiju, ali to ne znači da vam je nužna niti da će vam biti od najbolje koristi za posao. Kupite samo ono što vam zaista treba.

Zapošljavanje prije vremena – zabavno je zapošljavati ljude i gledati kako vaš startup postaje velika tvrtka, ali ako još niste spremni i ako obim posla to ne traži samo bacate novce. Za početak uzmite honorarce.

Ekstravagantni partyji i putovanja – i ovo je jako zabavno, ali nimalo mudro. Ova vrsta troška u mladoj, novoj kompaniji nije znak uspjeha, već loših odluka.

Akcije čije rezultate ne možete provjeriti – PR, marketing ili brending, sve od toga što radite nemojte raditi ako ne možete procijeniti kakav je njihov rezultat.

Kupovanje followera i lajkova i e-mail marketing – ovo je najlošiji način da dođete do korisnika, a uz to se smatra scamom. Super je reći da imate na tisuće followera i lajkova, ali ako su lažni nikad nećete vratiti uloženo.

Skupe dostave i beskorisno printanje – printanje loga i izrada jeftinijih vizitki ima smisla, ali zaustavite se na tome. Prvo upoznajte svoje korisnike i njihove potrebe, a onda se pozabavite sa skladištima, tiskanjem i ostalim.

Trošenje novca prije nego ste ga zaradili – osim ako nemate velikodušne investitore za koje ste sigurni da će uložiti novce u vaš posao, nemojte se baciti u prevelike troškove koje nećete moći pokriti. Kao što se kaže da trebate živjeti u svojim okvirima u privatnom životu isto se odnosi i na posao.

  • Denis 19:03 16.Rujan 2016.

    Pozz... zanima me sve što je vezano uz troškove otvaranja startup firme konkretno samoposlužne praonice rublja. Razmišljam o ponudi Speed Queen Investora i pošto nemam iskustva u franšiznom poslovanju želio bih čuti mišljenja iskusnijih. Njihov sajt http://speedqueeninvestor.com/hr/concept Hvala