Zovu ih vampiri: Koža im se raspada na suncu

Ilustracija jakog sunca
Thinkstock
Imaju rijedak genetski poremećaj zbog kojeg ne smiju na sunce jer im doslovno prži kožu pa provode dane sakriveni

U brazilskoj državi Sao Paulo nalazi se selo Araras koje je postalo poznato po svojim stanovnicima, ljudima koje zbog izrazito rijetkog genetskog poremećaja nazivaju i vampirima. Od ukupno 800 mještana, njih čak 600 ima teške simptome poremećaja zvanog Xeroderma Pigmentosum.

Stanovnik sela Djalma Jardin otkrio je Daily Mailu kako je zbog bolesti već izgubio jedno oko, a drugo ne može zatvoriti. Zbog bolesti je danima zatvoren u kuću u ljetno doba.

- Čim izađemo, možemo osjetiti kako nas sunce prži. Ovo je užasna bolest - rekao je Jardin.

Koža oboljelih je iznimno osjetljiva na sunčevu svjetlost, nema sposobnost regeneracije nakon oštećenja te čak i kratkotrajna izloženost suncu može uzrokovati smrtonosni rak kože.

Vlasnik lokalne trgovine Gleiche Machado otkrio je kako mnogi ne znaju sam uzrok bolesti, a šire se predrasude kako se ona prenosi seksualnim putem, dok neuki vjeruju kako je ona kazna od Boga.

Od Xeroderme Pigmentosum u svijetu boluje oko 10.000 ljudi, a radi se o nasljednoj genetskoj mutaciji , objašnjava biolog dr. Carlos Menck koji ju je proučavao. Znanstvenici vjeruju kako je uzrok velikog broj oboljelih u selu to što većina njih potječe iz tri obitelji portugalskih osvajača koji su se tamo naselili u 16. stoljeću.

Pogledajte video:

- U Ararasu je velika koncentracija ljudi s lošim genom koji se i dalje genetski miješaju, odnosno u brak stupaju rođaci i dobivaju djecu s istim genom, pa on postaje dominantan - objašnjava dermatologinja Sulamita Chaibub.

Dodaje kako za bolest nema lijeka i najbolje je da u potpunosti izbjegavaju sunce.

• BESTpartizan 17:52 16.Ožujak 2019.

ima takvih ljudi puno ne smiju na sunce ..