Znanstvenici uvjereni: Zagrobni život postoji!

Tunel
Thinkstock
Američki kvantni fizičari tvrde da je smrt najobičnija iluzija

Većina znanstvenika uglavnom se slaže da je zagrobni život besmislica, da ne postoji ili da je, u najboljem slučaju, teško dokaziv.

No ugledan profesor Robert Lanza sa sveučilišta Wake Forest u Sjevernoj Karolini tvrdi da je smrt iluzija koju stvara naša svijest.

"Mislimo da je život jedan velik biokemijski proces i da, nakon što umremo, trunemo u zemlji. No baš nije tako", uvjeren je Lanza.

Prema njegovoj teoriji biocentrizma ljudi vjeruju u konačnu smrtu jer su tako učeni. Život, tvrdi, povezujemo s tijelom, a tijela dokazano odumiru.

"Naša svijest formira svemir, a ne obratno. Stvar je u tome kako percipiramo svijet oko sebe. Osoba vidi plavo nebo jer mu je netko rekao da je ono plavo. Ali stanice u ljudskom mozgu mogu biti ‘izmijenjene’ pa nebo možemo doživljavati kao zeleno ili crveno", kaže Lanza.

On i njegovi istomišljenici tvrde da sve što vidimo ne postoji bez naše svijesti, odnosno da nam ona predočava svijet onakvim kakav jest. Također, biocentristi tvrde da su svemir i vrijeme alati našeg uma.

"Kad ljudi napokon prihvate činjenicu da su ti elementi plod naše svijesti, shvatit će da je smrt iluzija. Postoje tisuće paralelnih svemira u kojima živimo, samo mi toga nismo svjesni. U tom sustavu nema smrti. Kada umremo, naš život jednostavno se vraća u taj beskonačan sustav svemira i negdje ponovno ‘procvjeta’. tvrdi Lanza, koji je prije nekoliko godina objavio veliku knjigu o biocentrizmu.

Svoju je teoriju potkrijepio je brojnim eksperimentima, a jedan od njih je i onaj s česticom koja prolazi kroz barijere. Gledana samo ljudskim okom, čestica doslovno prolazi kroz barijere i kreće se linearno.

Kad ju se pogleda sa strane ili ne tako pozorno, čini se kao val koji istodobno može biti na više mjesta, odnosno prostora između barijera.

"Sve je stvar svijesti. Život je jedna avantura koja nadilazi naš linearni način razmišljanja. Kad umremo, ponovno oživimo što dokazuje kvantna mehanika i brojni dokazi kvantne fizike", kaže Lanza.

Njegove tvrdnje naišle su na niz neodobravanja među znanstvenicima, a neki od njih su objavili opširne dizertacije u kojima demantiraju Lanzine tvrdnje.

Jedan od njih je i vinod Wadhawan, koji tvrdi da je Lanza pogrešno protumačio kvantne zakonitosti te da je odbacio Darwinovu teoriju, koja je opće prihvaćena u znanstvenim krugovima.

"Današnja znanost odbacuje teorije onih koji se ne slažu s Darwinovom teorijom. Ona je jedan od temelja moderne znanosti, a Lanza se bavi nekim čudnim oblikom znanosti koji je neprihvatljiv. Biocentrizam ne nudi nikakvo detaljno objašnjenje svijesti i sustavno ignorira nove znanstvene spoznaje o njoj", napisao je Wadhawan.

Popis onih koji se ne slažu s Lanzom je poduži, ali je sve više onih koji smatraju da je Amerikanac na pragu velikog otkrića...