Znanstvenici otkrili kako salmonelom ubiti rak

Bkaterije i mikrobi
Thinkstock
Bakterija bi se mogla ubaciti u stanice tumora da ih tijelo prepozna i onda uništi

Bakterija salmonele može se ubaciti u tumore i dopustiti imunološkom sustavi da nacilja stanice raka, prenosi Independent.

Znanstvenici tvrde da salmonela, koja je čest uzrok trovanja hranom, može pomoći u borbi protiv raka. Imunološki sustav često zanemari rakove jer ih ne percipira kao ''strana'' tijela. Zato se radi na tome da se bakterije salmonele infiltriraju u tumore i pomognu tijelu da detektira stanice raka.

Novu su vrstu te bakterije razvili znanstvenici u Južnoj Koreji, a testovi su se pokazali uspješnima jer je više od polovice miševa na kojima se testiralo, izliječeno od raka debelog crijeva.

Laboratorij | Author: Pexels Pexels
Profesor Joon Haeng Rhee sa sveučilišta Hwasun rekao je kako oni vjeruju da je ovo prekretnica koja pomaže razviti stanice koje će ubijati stanice tumora. Ovo je prvi put da su znanstvenici iskoristili reakciju tijela na salmonelu u borbi protiv raka.

Do otkrića su došli nevezanom studijom u kojoj se pronašli bakterije koje napadaju školjke i pritom proizvode proteine koji aktiviraju snažan odgovor imunološkog sustava

''Već je otprije poznato da određene vrste bakterija, uključujući i sojeve bakterije salmonele, mogu rasti unutar tumora, ali ne i u normalnom tkivu'', zaključio je profesor Kevin Harrington sa Instituta za istraživanje raka iz Londona.