Znanstvenici: Laž je da nije bilo života na Marsu!

Proljeće na Marsu, 12. svibnja 2017.
1/3
NASA
U gejzirima i vodi koja je prekrivala površinu Crvenog planeta živjeli su mali organizmi

Mars je postao nenaseljan kad je kora planeta upila površinsku vodu, zaključili su znanstvenici s Oxforda.

Nova istraživanja koja je provodio sveučilišni odjel znanosti o Zemlji pružaju uvid u suptilne promjene u planetarnim uvjetima koje određuju mogućnost života.

Crveni planet bio je prekriven vodom sve do prije tri milijarde godina, baš poput Zemlje. No, današnji Mars je neplodan i suh. Nema čak ni Marsovaca.

Znanstvenici su dugo razmišljali o onome što se dogodilo s vodom na Marsu, pri čemu su prethodna istraživanja ukazivala na to da je dio vode iz planeta usisan u svemir nakon kolapsa magnetskog polja.

Kora upila vodu

Međutim, nova studija na čelu s istraživačima na Sveučilištu u Oxfordu sugerira da je voda još uvijek tu, zaključana u površinu planeta zbog kemijskih reakcija sa stjenovitom korom.

- Na Marsu voda koja reagira sa svježe izbačenom lavom koja tvori bazaltnu koru rezultirala je spužvastim efektom, rekao je dr. Jon Wade, koji je vodio studiju objavljenu u časopisu Nature.

- Ova reakcija vode i stijena promijenila je sastav minerala i uzrokovala da se planetarna površina osuši i postane nemoguća za život, kazao je.

Mars | Author: NASA NASA

Male varijacije između Zemlje i drugih planeta u Sunčevom sustavu, kao što je Mars, postavile su preduvjete za život na našem planetu, a ne drugdje.

- Najveća razlika je u tome što Mars ima više željeza u stijenama, rekao je dr Wade.

Znanstvenici su otkrili da su stijene na Marsu sposobne držati oko 25 posto više vode nego one na Zemlji i da te stijene prenose vodu u unutrašnjost planeta.

Pun gejzira

Postoji dugogodišnji interes za potencijal Marsa da održi život, upravo zbog zaliha vode.

Prošle su studije otkrile neobične strukture, sugerirajući da su davno ovdje živjeli neki mali organizmi, možda u vrućim izvorima i gejzirima koji su nekad postojali na površini planete.

Mars | Author: NASA NASA

Profesor Jim McElwaine, istraživač na Sveučilištu Durham koji je istraživao potencijalne izvore vode na Marsu, ali nije bio uključen u studiju, istaknuo je da, iako Mars nema vodu poput Zemlje, čini se da nije sasvim suh.

- Znamo da je na Marsu prije nekoliko milijardi godina, bilo jako puno vode. Ali također znamo da ima puno vode i sada, i to u ledu, tvrdi McElwaine.

Profesor McElwaine je rekao da bi bez apsorbiranja vode ovaj planet vjerojatno bio nalik onome što na Zemlji izgleda kao ocean.

Oceani i na Marsu

Zbog različitih atmosferskih uvjeta od onih na Zemlji, voda bi se u tom slučaju vjerojatno pretvorila u led ili bi završila u svemiru, rekao je.

Ipak, dr. Wade je rekao da je važno istražiti ulogu kemijskog sastava kamena u zadržavanju vode i mijenjanju okoliša na drugim planetima.

Male kemijske promjene u sastavu planeta mogu imati značajan utjecaj na njegovu sposobnost održavanja života.

- Ovi učinci i njihove implikacije na druge planete zapravo nisu istraženi, pa to želimo učiniti ovim radom, rekao je dr. Wade.

• nelson 17:46 22.Prosinac 2017.

pa postojao je sad ga nema više nema vode.

• vjaceslav 17:04 22.Prosinac 2017.

iako totalni amater, znam da uvjeti potrebni za nastanak života nisu oni potrebni za njegov opstanak. kada se život pojavio bile su to anaerobne bakterije koje ne podnose kisik, a uživaju u metanu. voda i kisik, bez kojih mi ne ... prikaži još!ne bi mogli živjeti, nisu igrali nikakvu ulogu u pojavi života na zemlji. a kako se iz mrtve materije rađa život još uvijek nitko ne zna, niti je današnja znanost sa svim pomagalima sposobna proizvesti jednu jedinu bakteriju.