Spas za visoki tlak potražite u prehrani Vikinga

Kuhar uređuje jelo
Thinkstock
Nordijska prehrana bogata ribom, povrćem, bobičastim voćem i uljem repice je efikasan lijek u regulaciji tlaka, prevencije raznih upala i zaštite zdravlja srca

Prehrana karakteristična za stanovnike sjeverne Europe ima izvanredan učinak na regulaciju krvnog tlaka, jedne od najveće zdravstvene pošasti i uzročnika srčanih bolesti, tvrde znanstvenici sa Sveučilišta Kopenhagen i Istočna Finska. Ona obiluje bobičastim voćem, velikim količinama ribe, uljem repice, cjelovitim žitaricama, sezonskim voćem i svježim začinima, kao i korjenastim povrćem uz manje mesa.

Tijekom razdoblja od 24 tjedna, polovica ispitanika u studiji jela je prema principima nordijske prehrane bez ograničavanja kalorija, dok je ostatak ispitanika jeo normalno - po principima zapadnjačke prehrane uz više mesa i tjestenine. Istraživači su ih vagali, mjerili im tlak te analizirali njihovo masno tkivo prije, za vrijeme i na kraju studije.

Otkrili su kako nordijska prehrana efikasno regulira tlak, ali i smanjuje rizik od nastanka krvnih ugrušaka, raznih upala u tijelu i dijabetesa tipa 2 utječući na same gene. Iako prehrana ne može mijenjati genetiku i sklonost određenim bolestima, ona može utjecati na djelovanje tih gena i samim time služiti kao prevencija bolesti, zaključili su znanstvenici koji svima savjetuju da jedu kao "Vikinzi".