Slučajno napravili simulaciju svemira, ali ne znaju kako

Duboki svemir
1/2
ESA/NASA/CC BY 3.0

Sigurno vam se tako nešto dogodilo barem nekoliko puta, onaj trenutak u kojem ste se zapitali kako ste nešto uspjeli napraviti. Kako ste uspjeli položiti taj ispit, popeti se na tu planinu iako ste mislili da ćete se onesvijestiti putem. Takvih kako je moguće pitanja je niz, a ne postavljajmo takva pitanja smo mi 'obični' ljudi, već i znanstvenici. Astrofizičari.

Napravili su trodimenzionalnu simulaciju svemira koja je jako brza i nevjerojatno precizna. I imaju samo jedan problem, ne znaju zašto 'radi' tako dobro.

Njihov rad objavljen je u Proceedings of the National Academy of Sciences, i predstavlja nevjerojatan iskorak u takvim simulacijama, a znanstvenicima bi mogao ponuditi i bolje razumijevanje prirode svega.

Mliječni put Ima li koga? Znanost Znanstvenici: Dokazi kažu da su ljudi sami u svemiru

Sistem je sposoban da simulacije izvede puno brže od onih ranijih, no to je zapravo samo dio te priče. Ovaj sistem umjetne inteligencije sposoban je simulirati izgled svemira pod nizom različitih uvjeta. Posebno zanimljivo je što znanstvenici koji su ga kreirali, zapravo ne znaju kako je to moguće, piše New York Post.

"To je kao da naučite softver za prepoznavanje s nizom slika pasa i mačaka, i onda shvatite da on može prepoznati i slonove. Nitko ne zna kako to može, kako mu to uspijeva, i to je misterija kojeg treba riješiti", rekla je Shirley Ho, suautorica studije.

Sistem kojeg nazivaju Deep Density Displacement model brzo je postao tema istraživanja znanstvenika koji pokušavaju otpetljati tu zamršenost "deep learninga". Astrofizičarima bi to u budućnosti mogao postati koristan alat, sposoban da im prikaže preciznije rezultate od alternativnih.

• BESTpartizan 10:18 04.Srpanj 2019.

enigma