Ruski tajkun troši milijarde za lov na izvanzemaljce

Wikipedia
Misteriozna zvijezda za koju vjeruju da je sakriva izvanzemaljska megastruktura zainteresirala je i ruskog milijardera

Tabby  zvijezda, znanstveno poznata kao KIC 8462852, postala je središtem interesa u potrazi za znakovima izvanzemaljskog života. Teoretičari zavjera sumnjaju kako bi se na njoj mogla nalazi megastruktura izvanzemaljaca. Sada će se tim pitanjem još detaljnije baviti Istraživački program Sveučilišta Berkley, ponajprije zahvaljujući sredstvima ruskog milijardera Jurija Milnera.

Ta zvijezda koju još nazivaju i "WTF zvijezda" privukla je pažnju znanstvenika zbog neobičnih varijacija u svojoj svjetlosti, s padom od čak 20 posto. Njen trepetavi sjaj inspirirao je teorije o postojanju izvanzemaljske megastrukture na njoj. moguće tzv. Dyson sfere odnosno hipotetske megastrukture koja u potpunosti obuhvaća zvijezdu i zarobljuje većinu njene snage. U tom slučaju, svijetlost zvijezde djelomično zaklanja ogromna umjetna tvorevina koju je, prema tim teorijama, izgradila napredna izvanzemaljska civilizacija, a kako bi iskoristila njen energetski potencijal.

Spada u tzv. žuto-bijele patuljke, s 43% većom masom u odnosu na naše Sunce, te površinskom temperaturom koja iznosi oko 6750 K. Smještena je u zviježđu Labuda, a od Zemlje je udaljena 1480 svjetlosnih godina. Baš kao i naše Sunce, i KIC 8462852 se nalazi u svom osnovnom stadiju transformacije vodika u helij.

5 navodnih dokaza o postojanju izvanzemaljaca U VIDEU Znanost Je li ovo 5 najsnažnijih dokaza o postojanja izvanzemaljaca?

Ipak, unatoč silnim analizama nitko ne može dati konačan zaključak o tome što uzrokuje pad svjetlosti WTF zvijezde, no ruski milijarder Jurij Milner i Plan Breakthrough Listen namjeravaju pronaći odgovor.

Milner se u Rusiji proslavio kreiranjem kopija slavnih zapadnih internet stranica poput eBaya, Amazona i sl. Sveučilište Berkley tvrdi kako njihov program ima najbolju SETI opremu na planeti, kao i pristup najvećim teleskopima, kaže direktor Istraživačkog centra Andrew Siemion.

Javljaju se i drugi instrumenti koji bi moglu pobliže pogledati misterioznu zvijezdu, poput NASA-inog James Webb svemirskog teleskopa 2018., no Berkley se nada kako će ih prestići.

"Ne mislim da su veliki izgledi da pronađemo izvanzemaljce tamo, vjerojtano je šansa jedan naprema milijardu, no bez obzira mi ćemo pokušati", rekao je šef znanstvenika na SETI-u.

Dodao je da, ako ikad otkrijemo izvanzemaljce, vjerojatno ćemo ih opaziti i otkriti na taj način.