Poslušajte! Prvi put snimili pjesmu rijetke vrste kitova

Kit
Getty images
Zbog velikog izlova danas je ostalo živo samo 30 ovih kitova i jedna su od najugroženijih vrsta na planeti

Morski biolozi prvi su put uspjeli doći do jedinstvene snimke. Tonski su zabilježili pjev najrjeđe vrste kita na našoj planeti – sjevernopacifičkog glatkog kita.

Istraživači National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) koristili su usidrene akustične snimače kako bi zabilježili ponavljajuće obrasce poziva muških jedinki. To je prvi put da su dokumentirane prave pjesme kitova, izjavila je u srijedu morska biologinja Jessica Crance.

"Istraživači su otkrili čak četiri različite pjesme. Više od osam godina tragali su na pet lokacija - u Beringovom moru, na jugozapadnoj obali Aljaske“, kaže Crance.

Oceanima plovi još samo 30-ak primjeraka ove životinje jer su ju kitolovci gotovo izbrisali s lica zemlje. Vrlo sporo plivaju, a čak i nakon što ih ubiju još dugo se kreću površinom mora.

Grbavi kit i kitovi usani poznati su po svojim pjesmama,no tijekom terenskog istraživanja 2010. istraživači NOAA-e zabilježili su čudne uzorke zvuka koje nisu mogli identificirati.

"Mislili smo da je to glatki kit, ali nismo dobili vizualnu potvrdu", govori Crance, a prenosi Guardian.

Istraživači su preslušali do tad pohranjene sve tonske snimke iz snimača i zabilježili ponavljajuće obrasce zvuka. Slijedilo je sedam godina frustracije. Nikad nisu mogli potvrditi da zvukovi dolaze od tako malobrojne skupine kao što su glatki kitovi.

Crance i njezin tim čuli su jednu od pjesama kitova u realnom vremenu.

"Bilo je sjajno konačno dobiti potvrdu - da, da, to je pravi kit! To je mužjak koji pjeva", priča Crance.

Glatki kitovi proizvode razne zvukove. Dominantan poziv zvuči kao pucanj. Oni također dozivaju visokim i niskim tonovima, stenju, vrište, pa čak i cvrkuću.

Da bi bila pjesma, zvukovi moraju sadržavati niz ritmički oblikovanih jedinica proizvedenih na dosljedan način kako bi se oblikovali jasno prepoznatljivi obrasci, napisala je Crance u radu za Journal of Acoustical Society of America:

"To je niz zvukova koji se reproduciraju stereotipno, redovito i ponavljajuće.“

Udaljeno Beringovo more čini proučavanje pravih kitova izazovom. Njihov točan broj ostaje i dalje nepoznat. Nekoliko godina istraživači NOAA na svojim ljetnim putovanjima nisu sreli glatke kitove. Uočili su ono što smatraju da su mladunčad i to je bilo 2017. godine, ali posljednji par majke i malog kita viđen je davne 2004. godine.

"Raspjevani kit pokušava privući ženku, a u tom prostranstvu pronaći partnera među samo 30 jedinki može biti prilično teško“, kaže Crance.

• BESTpartizan 09:12 21.Lipanj 2019.

huhu kitovi pjevaju

• Avatar Isantarra
    Isantarra 01:39 21.Lipanj 2019.

Znaš li gdje mogu naći ženu za jednu noć? Idite na > > > www.Sexcoss.Com