Znanost
9084 prikaza

Pet najčešćih razloga zbog kojih se mostovi urušavaju

Kolaps mosta u Genovi
1/8
Riccardo Arata/IPA/PIXSELL
Gotovo je nemoguće zaključiti koliko je lako ili teško spriječiti tragediju urušavanja mosta

Deseci ljudi umrli su prilikom urušavanja mosta u Genovi, a sada se svi pitaju zašto je taj most pao i je li se to moglo spriječiti. Portal građevinske tvrtke GLE navodi pet najčešćih razloga urušavanja mosta.

1. Prirodne katastrofe

Potresi i poplave veliki su problem, osobito za starije mostove koji su možda izgrađeni prije modernih sigurnosnih mjera. Mostovi izgrađeni prije nego što su klimatske promjene stvarale probleme jednostavno nisu projektirani za trenutne ekstremne vremenske uzorke.

Potresi oštećuju mostove i uzrokuju strukturne štete. Poplave mogu uzrokovati jednako veliku štetu zbog mulja, stabala i dijelova građevina koji se podižu s vodom i snažno se zabijaju u elemente mosta. U oba slučaja dijelovi mosta mogu se slomiti ili ispucati.

2. Građevinski incidenti

Tijekom izgradnje ili rušenja vrlo lako dolazi do urušenja mosta. To može izgledati manje opasno od urušavanja mostova s automobilima na njima, ali ove nesreće mogu biti još smrtonosnije. Tijekom gradnje i rušenja, desetine radnika mogu biti na ili ispod mosta, daleko više nego što je obično prisutno tijekom normalne uporabe strukture.

Pogledajte galeriju.

1/8

Godine 1907. most u gradu Quebecu srušio se tijekom izgradnje zbog neplanirane težine na kritičnoj točki u tom procesu. Očekuje se da je inženjer na licu mjesta primijetio da se most počinje deformirati, ali njegova zapažanja nisu uzeta ozbiljno. Kada se struktura urušila, ubila je 75 radnika i ozlijedila mnoge druge.

3. Nedostatci u dizajnu i proizvodnji

Da je svijet načinjen od Lego kocki izgradnja mostova mogla bi biti usavršena i možda se mostovi nikada ne bi srušili. U stvarnom svijetu svaki projekt je drukčiji. Geologija okolice, količina prometa, lokalno vrijeme, raspoloživi građevinski materijali, pa čak i željena estetika, jedinstveno utječu na dizajn i konstrukciju. Dok se pouke iz drugih projekata i iz povijesti mogu primijeniti, uvijek postoji prilika za nastajanje pogrešaka u dizajnu i proizvodnji.

Godine 1967. Srebrni most preko rijeke Ohio u Virginiji iznenadio je javnost kad se srušio nakon navodnog ukazanja misterioznog stvorenja, nazvanog "Mothman". Međutim, nakon istrage, ispostavilo se da je most propao zbog problema s čelikom korištenim u izgradnji. Tijekom vremena je zub korozije nagrizao strukturu dok nije konačno popustila i ubila 46 ljudi.

4. Nepravilno ili nemarno održavanje

Američko društvo građevinskih inženjera daje Sjedinjenim Državama nevjerojatno nizak C+ rejting za održavanje infrastrukture i sigurnost. To bi trebalo podići brojne alarme za svakoga tko redovito putuje američkim autocestama, pogotovo ako žive na području s puno mostova. Nedostatak pažnje i održavanja omogućava pogoršanje struktura, a brojni problemi su ignorirani.

U 2013. godini, Most I-5 preko rijeke Skagit u Washingtonu urušio se pod težinom prevelikog opterećenja. Dok je opterećenje bio neposredan uzrok kolapsa, sam most je prethodno proglašen funkcionalno zastarjelim, zbog nedostatka sigurnosnih struktura i sustava. Umjesto popravka ili zamjene mosta, dužnosnici su odlučili staviti ograničenja na težinu, koja su zanemarena, što dovodi do propasti. Na sreću, nije bilo smrtnih slučajeva, iako je troje ljudi prevezeno u bolnicu s ozljedama.

5. Vatra

Jednom davno, požari su bili čest uzrok rušenja mostova. Prije nego što su čelik i beton postali češći i povoljniji, mostovi su često bili izgrađeni od drva. Željeznički mostovi, osobito su bili ranjivi jer je trenje kotača vlakova na tračnicama uzrokovalo iskrenje što je ponekad zapalilo materijale u blizini.

Danas većina mostova građeni su od čelika i betona, što je oštećenja od požara svelo na minimum. No, kako smo to mogli vidjeli u ožujku prošle godine u Atlanti, to ne znači da se ne događa. U tom je slučaju sabotaža ili ekstremna nepažnja započela požar, a je vatra zahtijevala veliki izvor goriva (zapaljivi materijal skriven pod mostom) kako bi dosegao temperature koje su uzrokovale slabljenje strukture i kolapsa.

Teško je dati savjete primjenjive na sve mostove i strukture. Bilo da se radi o obnovi ili izgradnji novih objekata, važno je obratiti pažnju na strukturu i sigurnost. Kao i mostovi, svaka nova gradnja ili obnova su različiti. Baš kao i mostovi, geologija, popunjenost, uporaba i mnogi drugi faktori čine svaku situaciju jedinstvenima.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • nelson 11:13 15.Kolovoz 2018.

    broj 4 najviše

  • Avatar Ritamitta
    Ritamitta 01:10 15.Kolovoz 2018.

    Dobrodošli na najbolju stranicu sex dating ==>> Sexydrom.com