Otkrili kako će Sunce umirati: Sve će progutati

Eksplozije na Suncu
NASA
Desetljećima su proučavali što se događa sa zvijezdom kakve veličine nakon što potroši sve gorivo

O važnosti Sunca i sunčeve svjetlosti za funkcioniranje cijelog svijeta nije potrebno puno pisati. No jeste li se ikada zapitali što će se dogoditi u trenutku kada Sunca više ne bude, ako i kada počne 'umirati'?

Znanstvenici tako predviđaju kako bi se taj trenutak mogao dogoditi za oko 10 milijardi godina, u nekoj dalekoj, nama nezamislivoj budućnosti. Već desetljećima prate što se događa sa životom udaljenih zvijezda i kakva je priroda njihovog života, a po prvi puta uspjeli su tako prikupiti dovoljno podataka kako bi mogli predvidjeti trenutak koji nam se čini gotovo nezamisliv. Umiranje Sunca.

U istraživanju objavljenom u magazinu Nature Astronomy nekoliko astronoma iz različitih krajeva svijeta upotrijebili su podatke o masi i tipu zvijezda, uz nov način obrade podataka, uspjeli su sastaviti formulu koja može pokazati kreira li zvijezda masivnu planetarnu maglicu u trenutku svoje smrti. Dosada nisu mogli predvidjeti njezin sjaj, a sada su konačno dobili odgovor na pitanje koje ih posebno zanima, piše New York Post.

Scena iz filma Oblivion Nije nemoguće Znanost Evo što bi nam se dogodilo kad bi eksplodirao Mjesec

"U trenutku svoje smrti zvijezda u svemir izbacuje ogromne količine plina i prašine, što je zapravo njezin omotač, koji može zauzimati polovicu njezine mase. Tako se otkriva njezina jezgra koja pokazuje kako zvijezda ostaje bez 'goriva' i polako umire", rekao je profesor Albert Zijlstra sa Sveučilišta Manchester.

Formula pokazuje da je Sunce dovoljno veliko da može proizvesti planetarnu maglicu i ostaviti trag prašnjavog, sjajnog oblaka materijala na mjestu gdje se nalazio sunčev sustav. Umiranje sunca započet će u trenutku kada potroši sav vodik i tada će se njegova veličina povećati za čak 250 puta. Oblak će ipak biti slab, s obzirom kako naša zvijezda nje zapravo tako velika u usporedbi s onima koje kreiraju puno nevjerojatnije maglice.

"Sada ne samo da imamo način na koji možemo mjeriti budućnost zvijezda u udaljenim galaksijama, što nije tako lako, a i konačno smo otkrili i što će se dogoditi sa suncem kada umre", objašnjava Zijlstra.

Pitanje je što će biti s našom vrstom u toj dalekoj budućnosti i hoće li nas biti. Zasigurno neće. No sigurno je kako će se, iako će nadživjeti sve, i Sunce jednog dana 'ugasiti'. Do tada možemo samo uživati u zvijezdi koja nam život znači.

• Avatar minkenbojna91
    minkenbojna91 12:44 14.Svibanj 2018.

Ja se nadam da za 10 milijardi godina neću biti živ

• nelson 17:32 12.Svibanj 2018.

mi nećemo tada biti živi