Namirnica koju koristimo svaki dan izaziva rak

Desert
Thinkstock
Istraživanje je trajalo devet godina, a znanstvenici su ostali iznenađeni rezultatom

Evo još loših vijesti za ljubitelje šećera.

Nakon devetogodišnjeg istraživanja, molekularni biolozi iz Belgije otkrili su da šećeri stimuliraju rast tumora.

Njihovi rezultati, objavljeni u petak u časopisu Nature Communications, pomažu objasniti zagonetku s kojom su se onkolozi desetljećima susretali - i mogu ponuditi neka nova, dijetalna rješenja za borbu protiv raka, piše Business Insider.

Većina ne-kancerogenih stanica u tijelu dobiva energiju aerobnim disanjem, procesom koji uključuje transformaciju probavljene hrane u korisne molekule bogate energijom kroz niz kemijskih procesa koji zahtijevaju kisik, a zatim ispuštanje ugljičnog dioksida kao nusprodukt. Ali ne i stanice raka. Čak i kada je dostupno dovoljno kisika da razgrađuje glukozu i koristi je kao gorivo, stanice raka bi radije dobile energiju iz fermentiranja šećera, što ima niži prinos energije od normalnih kemijskih reakcija. Taj fenomen naziva se Warburg efektom, piše Business Insider

Istraživači iza nove studije promatrali su stanice kvasca u laboratoriju i utvrdili da njihov proces fermentacije - isti onaj koji stanice raka preferiraju - zapravo stimulira rast tumora.

Njihovi nalazi upućuju na to da najčešći geni koji uzrokuju rak, Ras proteini, hrane agresivne tumore svojim unosom šećera. Ukratko, šećer "budi" postojeće stanice raka, što im olakšava razmožavanje i ubrzava rast, tvrde znanstvenici.

"Hiperaktivna potrošnja šećera u kancerogenim stanicama dovodi do začaranog ciklusa daljnje stimulacije razvoja i rasta raka", napisao je u priopćenju jedan od autora studije i belgijski molekularni biolog Johan Thevelein, profesor na Katholieke Universiteit Leuven.

Biolozi vjeruju da ovo novo razumijevanje kako međudjelovanje šećera i raka ima "sveobuhvatne posljedice" za daljnja istraživanja. Prethodne su studije pokazale da bi tretmani raka mogli iskoristiti potrebu stanica za šereima upotrebom ciljanih terapija, a ti istraživači smatraju da njihovi nalazi mogu pomoći onkologima stvoriti nove, prilagođene strategije prehrane za pacijente s rakom.

Znanstvenici upozoravaju da preostaje još posla, budući da još uvijek nisu sigurni što natjera stanice raka da se tako ponašaju.

• Karamudimir 19:53 20.Listopad 2017.

Samo od ovakvih glupih članaka možete zaraditi tumor na mozgu !