Krv astronauta otkrila - svemir je vrlo opasan za ljude

Astronaut
Velika studija otkrila je alarmantne promjene u tijelima astronauta koji su boravili na Međunarodnoj svemirskoj stanici

Širenje ljudske vrste u svemir za mnoge je nada u budućnost ljudi, ali je svakako i rizičan pothvat, pokazala je nova studija NASA-e. Naime, znanstvenici su identificirali potencijalne prijetnje za ljude koje stižu iz svemira, a dokaze su pronašli u krvi astronauta.

Analiza krvi kod 11 astronauta (devet muškaraca i dvije žene), koji su prosječno proveli šest mjeseci na Međunarodnoj svemirskoj stanici pokazala je nešto vrlo bizarno - kako niska gravitacija može zaustaviti cirkulaciju krvi te čak uzrokovati obrnuti tok, piše Big Think.

Mjesečev program SSSR-a Svemirska utrka Znanost Razlog zašto SSSR nikad nije poslao čovjeka na Mjesec

Stanje se osobito odnosilo na gornji dio tijela ljudi koji su boravili u svemiru. Kakve su posljedice za dugoročno zdravlje još uvijek se proučava, no čini se da se ova opasnost pridružuje popisu onih već poznatih rizika iz svemira - gubitka mase i povećane krhkosti kostiju.

Međunarodna svemirska postaja | Author: NASA/REUTERS/PIXSELL NASA/REUTERS/PIXSELL

Procjene uz pomoć ultrazvuka otkrile su kako je oko 50-og dana misije kod sedam članova posade krv prestala teći iz unutrašnje jugularne vene, najveće vratne vene u koju se slijeva krv iz opskrbnoga područja zajedničke karotidne arterije. Njena funkcija je prikupljanje krvi iz mozga lica i vrata, a kod nekih astronauta je došlo do obrnutog toka krvi.

Opasnosti dugotrajnog boravka u svemiru

Kod jednog astronauta došlo je i do razvoja ugruška u venu dok je još bio na letu, a za drugog je pronađen djelomičan dio ugruška nakon slijetanja na Zemlju.

Suprotni protok krvi definitivno ne zvuči poželjno, a ovo otkriće stvara dodatne alarme o opasnostima dugoročnog putovanja u svemir.

Egzoplanet i život na njemu Svemir Znanost Planeti koji su bolji za život od Zemlje

Jedan od voditelja studije, Michael Stenger iz NASA-inog laboratorija u svemirskom centru u Houstonu, ovo je otkriće nazvao "neočekivanim".

Nismo ni slutili da bi moglo doći do zaustavljanja cirkulacije i obrnutog toka, to je nenormalno. Na Zemlji bismo odmah posumnjali na veliku blokadu ili pak na tumor

Stenger ovo pitanje pripisuje nepostojanju gravitacije, ukazujući na važnost dugogodišnjeg promatranja fizioloških promjena kod astronauta kako bismo točno utvrdili dugotrajne posljedice izloženosti svemiru na zdravlje ljudi.

- Nekim astronautima lice nateče, jer nema gravitacije da povuče tekućinu koja kruži u gornjem dijelu tijela. Ponekad možete i vene koje su iskočile na području vrata ili glave, osobito kod ćelavih astronauta - kaže Stegner.

Ukazao je na zaustavljeni protok krvi kao najzabrinjavajući aspekt ovog otkrića, rekavši da to rezultira nastankom potencijalno fatalnih trombova. No, što se tiče samog istraživanja, znastvenici ga vide i kao priliku da predviđaju rizike i razvijaju nove načine liječenja.

• Avatar maks20022
    maks20022 18:34 07.Ožujak 2020.

Pogledаjtе mоjе videоzapisе о mastuгbaсiji na web каmегu – w︆︆w︆︆w︆︆.︆︆f︆︆ck69︆︆.︆︆site

• ante.rajakovic 12:36 23.Studeni 2019.

Navodno od '69 se leti u svemir i nikada nikome nije do sada palo na pamet da astronautima izvadi krv i pregledava je.