Kipuća amazonska rijeka ubija sve što uđe u nju

Kipuća Amazonska rijeka
Devlin Gandy
Ni sami znanstvenici ne znaju objasniti zašto ova rijeka "kipi"

Zvuči kao legenda koja se priča djeci, no ova rijeka je doista stvarna i ubojita. Kad je Andrés Ruzo odrastao u peruanskoj Limi, njegov mu je djed pričao nevjerojatnu priču o drevnom izgubljenom gradu od zlata u prašumi Amazone, kao i o mističnoj rijeci čija voda ključa zbog visoke temperature. Kad je odrastao, Ruzo je postao geotermalni znanstvenik i odlučio je istražiti mit koji mu je zabavljao dječji mozak.

Okupio je tim znanstvenika te je pažljivim proučavanjem karti utvrdio velik broj geotermalnih izvora -  više nego što bi itko očekivao od mjesta koje nije poznato po svojoj vulkanskoj aktivnosti, piše Curiosity.

Iako su drugi iz njegove profesije bili skloni zanemariti tu ekspediciju kao podvig luđaka, Ruzo je odlučio riješiti taj mit jednom i zauvijek te se zaputio u džunglu.

Otkrivanje rijeke

Kad je napokon pronašao mističnu rijeku, prvo što je otkrio je činjenica da, iako je vruća, ona nije kipuća. Izmjerena temperatura iznosi oko 93 stupnja Celzijusa, s nekim varijacijama u različita doba dana.

Ta je temperatura dovoljna da se iznad nje uzdiže para, ali i da ubije svako živo biće koje uđe u nju te da postane dijelom strahopoštovanja izoliranih naroda koji žive uz nju.

Kotrljajući kamen s Trkaće staze Neobično Znanost Dolina smrti: Misterij kamenja koje hoda

Ono što je teško reći je zašto je rijeka uopće tako vruća. Jedna teorija kaže kako bi njena temperatura mogla biti vulkanskom značajkom, odnosno rezultatom prethodno neprimijećenih tokova magme. Druga hipoteza kaže kako je temperatura rezultat katastrofe - primjerice lančane reakcije pod zemljom koju je pokrenula neka od obližnjih naftnih kompanija.

Ipak, ta se posljednja smatra vrlo malo vjerojatnom, budući da zapisi o kipućoj rijeci postoje već nekoliko stotina godina. Jedina druga realna mogućnost koja nema veze s vulkanskim obilježjima je da voda u njoj dolazi iz dubine Zemlje, gdje je temperatura vode prirodno ekstremno visoka, no znanstvenici naprosto ne mogu biti sigurni u to što stoji iza ovog impresivnog i vrlo opasnog fenomena.

Pogledajte video:

• ruzicjagoda 19:19 13.Siječanj 2018.

Kad pročitam ovako znanstvenni članak dobijem proljev