Curiosity otkrio da se voda na Marsu pojavljuje noću

Mars
NASA
Znanstvenici su zaključili da se na Marsu u hladnim noćima sitni tragovi vode iz atmosfere pretvaraju u mraz

Do sada su znanstvenici vjerovali da su uvjeti na Crvenom planetu prehladni da bi tekuća voda mogla uopće postojati, iako su prema istraživanjima otkrili da postoje nalazišta leda na Marsu.

No prema posljednjim informacijama koje je poslao NASA-in rover Curiosity, voda se na Marsu nalazi ispod same površine planeta.

“Svi dosadašnji dokazi pokazali su nam da bi se voda mogla naći isključivo u formi leda. No ovo je prvi puta da smo pronašli dokaz o tekućoj vodi na Marsu”, rekao je profesor Andrew Coates, voditelj odsjeka za istraživanje svemira na sveučilištu u Londonu.

Kopajući po tlu Curiosity je otkrio kalcijev perklorat (sol perklorne kiseline). Znanstvenici vjeruju da ova vrsta soli apsorbira mraz s površine tla, otapa ga i stvara tanak sloj slane vode.

Potom tekuća voda potone dublje u tlo miješajući se s drugim solima. Dodatak tekuće vode ovim solima omogućuje da se kreću kroz tlo.

"Mjerenja su pokazala da ova stanja postoje noću i nakon svanuća zimi. Kad padne noć, dio vode ispari u atmosferu i kondenzira se na površini planeta kao mraz, ali kalcijev perklorat formira otopinu soli s vodom tako da ostaje u tekućem stanju", rekao je Morten Bo Madsen s Niels Bohr instituta u Kopenhagenu.

Iako se tekuća voda smatra ključnom za život i samim time povezuje s postojanjem oblika života na nekome mjestu, znanstvenici su rekli kako nisu našli nikakve tragove postojanja života na Marsu jer je radijacija prejaka na površini da bi mikroorganizmi mogli preživjeti.