Astronomi zbunjeni: Otkrili ogroman 'planet-čudovište'

Umjetnički prikaz egzoplaneta
warwick.ac.uk
Udaljen je od Zemlje 600 svjetlosnih godina i po svemu što se zna ne bi smio ni postojati

Prema onome što je astrofizičarima danas poznato, takve stvari u svemiru ne bi smjele postojati. Znanstvenici sa Sveučilišta u Warwicku objavili su otkriće planeta NGTS-1b, dimenzija Jupitera, koji kruži oko svoje matične zvijezde koja je veličine samo pola Sunca.

Zagonetni sustav od Zemlje je udaljen oko 600 svjetlosnih godina, a ono što je u ovoj priči je zagonentno jest to što se ništa od onoga što čovječanstvo danas zna o načinima na koji nastaju planeti, ne uklapa u kombinaciju ovako ogromnog planeta, plinovitog diva, s ovako malom matičnom zvijezdom, u ovom slučaju crvenim patuljkom. Glavni autor Warwickovog znanstvenog izvještaja je dr. Daniel Bayliss.

"Otkriće NGTS-1b bilo nam je potpuno iznenađenje. Smatrali smo da se tako masivni planeti ne nalaze oko tako malih zvijezda. To je prvi egzoplanet (planet izvan Sunčevog sustava) koji smo otkrili našim novim NGTS postrojenjem i već smo počeli otkrivati neke nove stvari oko nastanka planeta", napisao je u izvještaju na stranicama sveučilišta.

Voyager 1 Sve je dalje Znanost Iz svemira se javlja već 40 godina, a udaljen je 20 milijardi km

Otkriveni planet je veličine Jupitera, otprilike za petinu manje mase, a oko svoje zvijezde kruži na vrlo maloj udaljenosti, samo 3 posto one između Zemlje i Sunca, odnosno na oko 30 puta manjoj udaljenosti nas od naše matične zvijezde. Jednom oko nje obiđe svakih 2,6 dana, drugim riječima, njegova godina traje 2,6 dana.

Unatoč tome što je zvijezda mala i relativno hladna, zbog takve blizine planeta zvijezdi srednja temperatura na površini planeta je 530°C. NGTS teleskopsko postrojenje je inače zajednički projekt ovog i nekoliko drugih britanskih sveučilišta, kojim se proučavaju planeti promatranjem njihovog prolaska ispred njihovih zvijezda u odnosu na smjer iz kojeg ih promatramo.

Tako su i ovaj planet otkrili primijetivši periodičko zasjenjavanje svjetla ove zvijezde koja stiže do Zemlje. Ispalo je da je NGTS-1b bilo vrlo teško uočiti jer je njegova zvijezda vrlo mala, te je vrlo teško da bi ga netko otkrio da nije bilo ovog projekta. A to onda znači da je lako moguće da tako velikih planeta uz tako male zvijezde diljem svemira ima jako puno, jer i malih zvijezda zapravo ima neusporedivo više od velikih.

• nelson 10:17 03.Studeni 2017.

na njemu nema života mrtav planet

• makan1210tahi 20:55 02.Studeni 2017.

pa šta je tu čudno zvjezda je crveni patuljak-implodirana zvjezda velike mase a malog volumena a planet je plinovit sa malom masom i oboje plešu u krug , ok, ak opet nešto takvog otkrijete, nemojte pisati bombastične naslove o nemogučnosti, ... prikaži još!i, da ne ispadnete glupi, slobodno me pitajte pa ču vam objasniti da nema potrebe za senzacionalizmom u znanosti