Voices
384 prikaza

YouTube influenceri imaju veći značaj od onih na ostalim platformama

YouTube influenceri
Shutterstock
Korist od influencera pokazuje to što više od 90 posto korisnika društvenih mreža odlučuje o kupnji nakon što vide proizvod ili uslugu online

Nema dvojbe kako su influenceri odlična spona između brenda i korisnika pa umjesto pitanja trebaju li surađivati s influencerima, brand menadžeri se trebaju pitati na kojoj platformi će ostvariti najbolje rezultate. Da je korist od suradnje s influencerima mnogostruka pokazuju podaci prema kojima više od 90 posto korisnika društvenih mreža odlučuje o kupnji nakon što vide određeni proizvod ili uslugu online, a 33 posto njih navodi da su im influenceri pouzdani izvor pri donošenju odluke o kupovini. Riječ je o studiji marketinške platforme gen.video i marketinške agencije za kupce Geometry Global.

Video prodaje najbolje

Isto istraživanje je pokazalo kako je video format najučinkovitiji način komuniciranja s potrošačima. Naime, 75 posto ispitanika izjavilo je da je videozapis 'ugodniji, relevantniji, uvjerljiviji i vjerodostojniji' od ostalih vrsta sadržaja. A u smislu prodaje, video je dvostruko učinkovitiji od ostalih formata, posebno za kategorije kao što su moda, hrana i piće, elektronika, zdravlje i ljepota. Stoga se odgovor o najboljoj platformi za mnoge brendove nameće sam od sebe. Naravno, riječ je o YouTubeu koji je poseban i zbog toga što sadržaj na njemu može biti koristan u svim segmentima prodajnog lijevka.

Osim što primjerice daje mogućnost vizualnog brendinga, korisnog kada korisnika tek treba zainteresirati za cijelu priču, odličan je i za povećanje prometa na webu, a što je važno za zadnju fazu donošenja odluke o kupnji. Ukratko, influencer marketing na YouTubeu je odličan je jer može educirati potrošače o vašem brendu, i potaknuti konverziju u jednom trenutku.

Brojke govore sve

Osim što broj korisnika YouTubea raste iz dana u dan, riječ je o drugoj najvećoj tražilici na svijetu. YouTube je platforma za visokokvalitetni sadržaj koji postaje evergreeen, prilagođen je pretraživanju i ima dug životni vijek. Također, Google barometar pokazuje kako su korisnici interneta, veoma fokusirani dok gledaju video sadržaj, bez obzira prate li ga na desktopu ili mobitelu. To znači da su i manje šanse da će im promaknuti poruka influencera o samom brendu.

Statistički podaci iz travnja 2018. također pokazuju sljedeće:

U prosječnom mjesecu, 8 od 10 osoba između 18 i 49 godina gleda YouTube

Do 2025. polovica gledatelja do 32 godine neće se pretplatiti na klasični TV

6 od 10 ljudi preferira online video platforme za gledanje sadržaja uživo

Ukupni broj sati videozapisa koji se gledaju na YouTubeu svaki mjesec je 3,25 milijardi.

10.113 YouTube videozapisa ostvarilo je preko milijardu prikaza.

Neki novi klinci su na YouTubeu

Milenijalci obožavaju YouTube. Google Barometar pokazuje kako četiri od svakih 10 Milenijalca koriste YouTube najmanje jednom dnevno. Čak 20 posto njih smatra sadržaj na webu relevantniji i zanimljiviji od onog na TV-u, a 61 posto je potpuno usredotočeno na sadržaj.

Čak 85 posto tinejdžera preferira YouTube u odnosu na Facebook. Facebook koristi njih 51 posto, što je za 20 posto manje u odnosu na 2015. Na drugome mjestu po popularnosti među tinejdžerima je Instagram sa 72 posto korisnika, a na trećem Snapchat sa 69 posto.

Riječ je o podacima Pew studije, dobivenim na temelju istraživanja među 750 američkih tinejdžera početkom ove godine. Zanimljivo je i to da je studija, što je u skladu s prethodnim, pokazala da tinejdžeri s niskim prihodima više koriste Facebook od tinejdžera iz kućanstava s višim dohotkom.

Primjeri uspješnih influencer kampanja na YouTubeu

Kako ne bi sve ostalo na brojkama, nabolje je kroz primjere pokazati snagu koju ima influencer marketing na YouTubeu. Iako o koristi samih kampanji najbolje znaju brendovi koji lako mogu mjeriti rezultate istih, iz sljedećih primjera se može iščitati koliko se na YouTube može odlično angažirati publiku.

1. Nike i What's Inside?

YouTube kanal pod nazivom What's Inside? pokrenuli su 2014. godine otac i sin, Dan i Lincoln Markham, te imaju gotovo 6 milijuna pretplatnika na dva kanala. Drugi kanal je What's Inside? family i više je orijentiran na njihov privatni život. Poznati su po tome da prikazuju što se nalazi unutar različitih predmeta i proizvoda, od iPhonea do cijelog automobila, i to doslovno rezanjem na pola.

U suradnji s Nikeom, snimili su sedam sponzoriranih videozapisa, a od kojih su u jednom prepolovili Nikeov model tenisica Air Vapormax. Uspjeh sponzorirane serije videa je u njihovoj sposobnosti da integriraju Nikeove brendirane poruke u odgovarajuće teme svojih dvaju YouTube kanala. Primjerice, video u kojem su na pola razrezali Nike tenisicu pojavljuje se na kanalu 'What's Inside?' I zapravo je tipičan video, prema sadržaju i formatu, za njihov kanal. Na drugom kanalu 'What's Inside? family' prikazan je video njihovog putovanja u Nikeovo sjedište.

Ova vrsta influencer kampanje ne samo da je poslužila za poticanje svjesnosti o novom Nike modelu i povećanju dosega, nego također daje potencijalnim novim korisnicima relevantan i zabavan sadržaj koji je lako konzumirati, a ujedno je manje invazivan od većine drugih vrsta oglašavanja.

2. Hangar18, HTZ, Viber, Fiat, Fun Park Mirnovec i JoomBoos

JoomBoos influenceri su prošlog ljeta snimili serijal JoomBoos Roadtrip te su kao ekipa od šest putnika od 12.7. do 18.7. posjetili tri lokacije na Jadranu. Sve to su snimili Noa Element H10le mobitelima i komunicirali u opisu videa da ih se može nabaviti u H18 Megastore trgovinama. YouTuberi su obilazili party destinacije hrvatske obale u novom Fiat Tipu te ujedno radili izazove koje su im obožavatelji postavljali u JoomBoos Viber grupi. Osim toga su organizirali i meetupove te se tako i offline povezali s obožavateljima koji ih prate. Na JoomBoosovom YouTube kanalu se moglo vidjeti kako se ekipa odlično zabavlja, a osim klasičnih videa, pametnim telefonima NOA snimali su 360 video sadržaj i selfie izazove. I baš zbog toga su stotnine obožavatelja željno iščekivali da se JoomBoos ekipa pojavi i u njihovu gradu. Na kraju su prikazali najzanimljivije trenutke putovanja.

Integracija sponzora Hangar18, HTZ, Viber i Fiat bila je izrazito jednostavna i što je najvažnije prirodna. Cjelokupan sadržaj je imao gotovo 900 tisuća pregleda, što govori da je publici atraktivan, a što je najvažnije dao je potencijalnim korisnicima pametnog telefona NOA najbolju moguću recenziju te dao odgovor zašto kupiti baš taj mobitel – za snimanje najbolje ljetne avanture na Jadranu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.