Top News
1599 prikaza

Vučićev rat: Što ne riješi batinama, može birokracijom

Milorad Dodik i Aleksandar Vučić
Srdjan Ilic (PIXSELL)
Kuloarske glasine, neobjavljeni izvještaji i tajne informacije novo su oružje srpskog predsjednika

Jugoslav Ćosić, direktor N1 televizije, prošlog tjedna uputio je pismo na adrese 130 međunarodnih novinarskih udruženja tražeći zaštitu za svoju televiziju. On je zaštitu tražio zbog prijetnji državnih organa, kao i prijetnji upućenih njemu i glavnom i odgovornom uredniku agencije Beta. 

N1 je već dulje vrijeme nepoželjan medij u Srbiji. Podsjetimo ovdje na prošlogodišnje prosvjede nakon lokalnih izbora i kako su određeni mediji u Srbiji komentirali jedan neugodan događaj s prosvjeda. 

"Bahati i sramotni prosvjedi nekolicine propalih opozicijskih lidera ponovo su jutros nervirali građane", najavila je voditeljica prilog s pregledom blokada ulica tijekom dana. Potom je voditeljica prešla na tešku artiljeriju:

"Jedan građanin pretučen je od strane prosvjednika samo zato što je Đilasove, Jeremovićeve, Jankovićeve i Obradovićeve prosvjednike pitao: 'Zašto to radite?'" Uz amatersku snimku iz daljine u kojoj trojica muškaraca kojima se ne razabire lice zadaju nekoliko udaraca muškarcu u crvenoj jakni kojem se također ne razabire lice, voditeljica je pričala da su mu napadači usput ukrali 300 eura.

Protesti u Beogradu: 1 od 5 milijuna Ništa od toga Top News Srbi ipak nemaju snage za "balkansko proljeće"

"Konačan dokaz da je predsjednik Aleksandar Vučić bio u pravu kad je tvrdio da su tajkuni Dragan Đilas i Dragan Šolak organizatori blokade, tobože zbog cijena goriva, jer je činjenica da od svih srpskih medija jedino televizija N1 nije objavila snimku kako huligani brutalno tuku i pljačkaju čovjeka za vrijeme blokade puta u Borči. Nesretni čovjek krenuo je tog dana iz kuće kako bi platio račune, ne računajući da će naletjeti na Đilasove batinaše... Sada je sasvim jasno da su i TV N1 i oni koji danima prave kaos po Srbiji zajedno u uzaludnom pokušaju da na vlast vrate propale političare i tajkune kako bi ponovno zajedno mogli krasti i bahatiti se", govorila je voditeljica.

Na kraju je još ukratko prepričala potresnu priču o navodnoj trudnici, neimenovanoj, s nikakvom slikom, izvorom ili bilo čime, koja je "devet godina čekala bebu", da bi, isključivo zbog blokade prometnice, izgubila trudnoću spontanim pobačajem. Neprijateljstvo predsjednika Aleksandra Vučića i njemu sklonih medija u Srbiji, a takva je ogromna većina, prema njima dvojici nisu od jučer, ali ova sadašnja situacija direktna je posljedica u prvom redu toga što je riječ o dva apsolutno različita politička i društvena svjetonazora.

Andrej Plenković i Gabrijela Žalac Bosanski lonac Top News Ni Hrvatska ni Srbija ne mogu si priuštiti pravdu, to košta!

I dok je priča s Đilasovim odnosima s Vučićem uglavnom političke prirode, problem Vučića s Draganom Šolakom, također iz uvoda dnevnika Studija B, prvenstveno je medijske i poslovne prirode. Šolak je predsjednik uprave United group, slovi za jednog od pet najbogatijih ljudi s državljanstvom Republike Srbije praktično je najmoćniji poslovni igrač s kabelskom televizijom na području bivše Jugoslavije.

Njegov United group uspio je u svoj medijski biznis uključiti i SBB sa 750.000 priključaka i Telemah koji pruža usluge po Sloveniji i BiH i Total TV, zatim Novu i POP TV u Sloveniji, te je uz još mnogošto drugo u jednom trenutku Šolak postao vlasnik televizije N1. Točno taj dio – televizija N1 - vidio se kao problematičan u dnevniku Studija B u kojem se prozivaju opozicija, Đilas i Šolak. Američki investicijski fond KKR 2013. godine je kupio SBB za 1,5 milijardi dolara.

Šolak je ostao glavni menadžer i jedan od dioničara s udjelom od 21 posto. Istom fondu godinu poslije prodao je svoj United group, da bi ostao predsjednikom uprave. Na taj način nekoć dečko koji je u Kragujevcu počeo trgovati glazbena prava na području Jugoslavije, da bi nastavio s filmovima i kazetama za videoklubove, danas je milijarder koji poslovno pokriva i velikim dijelom i kontrolira telekomunikacijski i medijski prostor od Slovenije do Makedonije.

Dragan Đilas (skroz lijevo), Vuk Jeremić (sredina), Boško Obradović (skroz desno) Istočno od Hrvatske Top News Ima gorih: Hrvati ne bi trebali uživati u problemima Vučića

Sama priroda N1 koji se ne da kontrolirati iz političkih i centara moći, bilo da emitira iz Zagreba, Sarajeva ili Beograda, pokazuje da je Šolak dovoljno moćan da mu Vučić ne može ništa. A to se onda srbijanskom predsjedniku nikako ne sviđa. Povremeno su se iz medija po Beogradu, u jednom trenutku navodno i iz Dela u Ljubljani, stali navoditi tragovi Šolakovih poslova po zapetljanoj mreži off shore tvrtki, čak ga se optuživalo da je kupio državljanstvo Malte, navodno zbog porezne evazije, ali ništa od toga nije dokazano.

Prošle godine je britanski BC Partners preuzeo većinsko vlasništvo nad United Groupom dok je KKR zadržao "značajan manjiski" udio. 

Srpski Alo tvrdi da se Ćosić buni zbog straha od gubitka licence CNN-a, ali i pojave konkurencije na SBB-ovoj platformi. Naime, nedavno je s emitiranjem počela Nova S koja bi se mogla ubaciti u tržište N1. Po tamošnjim medijima piše se da je CNN-ov predstavnik Brent Sadler odlučio napustiti N1, a u pismu Šolaku je teško optužio uredništvo i odgovorne za neprofesionalizam. Novi vlasnici najavili su nove ljude kako bi kontrolirali N1 na dnevnoj razini, a čak i izvještaj bivšeg BBC-jevog uradnika Jamesa Hardinga je, navodno, poguban za beogradsku ispostavu N1. Hardingov izvještaj trebalo je predstaviti BC Partnersu, ali to se još nije dogodilo.

Ćosićeve istupe Alo promatra kroz sve te događaje i tvrdi da on samo pokušava skrenuti pažnju s katastrofalnog stanja na televiziji.

  • fifuxohub 00:19 04.Travanj 2019.

    Google sada plaća $ 17000 do $ 22000 mjesečno za rad na mreži od kuće. Pridružio sam sE ovom poslu prije 2 mjeseca i zaradio sam $ 20544 u mom prvom mjesecu od ovog posla. ------->>>>> www.WebJob33.Com