Top News
3617 prikaza

Istražitelji: Ruska vojska srušila MH17 i ubila 300 ljudi

Poprište rušenja Boeinga 777 na letu MH17 u srpnju 2014. u Ukrajini
MAXIM ZMEYEV/REUTERS/PIXSELL
Nizozemske i australske vlasti krivnju izričito prebacuju na Rusiju, dok Kremlj krivi Ukrajinu

Nizozemska i Australija drže Rusiju odgovornom za pad putničkog zrakoplova na letu MH17 koji je 2014.  pogođen raketom iznad Ukrajine, priopćila je u petak nizozemska vlada, što otvara mogućnost podizanja sudskih tužba.

Dvije zemlje, kojih je veći broj državljana bio među 298 žrtava, "smatraju Rusiju odgovornom za sudjelovanje u rušenju" zrakoplova Malaysia Airlinesa, navodi nizozemska vlada.

Istu je optužbu službeno ponovila i australska ministrica vanjskih poslova Julie Bishop, a prenosi Hina.

Dvije zemlje sada mogu ovaj složeni predmet podnijeti nekoj međunarodnoj organizaciji ili sudu, dodaje isti izvor.

Putinovi kiborzi Otpor je uzaludan Tehno Putinovi kiborzi: Zastrašujući vojnici budućnosti

Ova izjava dolazi dan nakon objave zaključaka međunarodnih istražitelja koji su utvrdili da je raketu Buk kojom je pogođen zrakoplov ispalila ruska 53. protuzračna brigada stacionirana u Kursku.

Wilbert Paulissen, voditelj odjela za kaznenu istragu nizozemske nacionalne policije, rekao je da je projektil Buk-Telar ispalila ruska 53. protuzračna brigada.

"Sva vozila u konvoju koji je prevozio projektile bila su dio ruskih oružanih snaga", rekao je na konferenciji za novinare koju je prenosila televizija.

Paulissen je rekao da projektil Buk posjeduje "mnoge jedinstvene značajke koje su poput digitalnog otiska projektila".

Rusija je opovrgnula da je upletena u incident i optužuje Ukrajinu.

Nizozemska istraga se trenutačno usredotočila na stotinjak ljudi za koje se sumnja da su imali "aktivnu ulogu" u tom slučaju. Zasad se ne spominju nikakva imena.

Računalna simulacija bespilotne letjelice Iznad Sirije Tehno Rusi uništavaju američke letjelice - nitko ne zna kako

Voditelj istraživačke skupine Fred Westerbeke je istaknuo u četvrtak da je istraga u "završnoj fazi" ocijenivši da "posao još nije završen".

Prethodnih godina smo "prikupili mnogo dokaza, ali još nismo spremni" za podizanje optužnica, rekao je, prenosi Hina.

Nizozemske vlasti su objavile da će se osobama uhićenim u okviru istrage suditi u Nizozemskoj na temelju ugovora što su ga potpisale zemlje koje sudjeluju u istrazi.

"Na temelju zaključaka međunarodnih istražitelja, Nizozemska i Australija mogu sa sigurnošću reći da je Rusija odgovorna za postavljanje raketnih sustava Buk kojima je pogođen zrakoplov", istaknuo je nizozemski ministar vanjskih poslova Stef Blok.

"Vlada će raditi na tome da Rusiju službeno proglasi odgovornom", dodao je.

"Nizozemska i Australija odlučile su se za legalno djelovanje", navodi se u vladinu priopćenju.

Vladimir Putin Pakao 90-ih do danas Life Kako je Putin ukrotio najgore krimose Rusije

Zrakoplov kompanije Malaysia Airlines na letu iz Amsterdama u Kualu Lumpur srušio se iznad proruskog separatističkog istoka Ukrajine 17. srpnja 2014. Poginulo je svih 298 putnika, među kojima su većina bili Nizozemci.

Glasnogovornik Kremlja Dmitrij Peskov rekao je novinarima tijekom konferencijskog poziva u petak da Rusija nije bila punopravni sudionik u nizozemskoj istrazi o incidentu te da stoga ne može vjerovati njezinim nalazima, piše Hina.

Upitan opovrgava li Kremlj optužbe o ruskoj upletenosti, Peskov je odgovorio: "Apsolutno".

Peskov je pitanje o mogućoj naknadi obiteljima žrtava usmjerio na rusko ministarstvo vanjskih poslova.

Tijekom dana se putem društvenih mreža oglasilo i rusko veleposlanstvo u Zagrebu. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

Zaključci Zajedničkog tima istražitelja (JIT) u Nizozemskoj, koji su bili objavljeni 24. svibnja ove godine, podupiru činjenicu da je istraga rušenja Malezijskog zrakoplova „Boeing“ nad Ukrajinom neobjektivna i politički motivirana.
Međunarodni tim istražitelja je iz istraživačkog procesa suspendirao Rusiju. U isto vrijeme Ukrajina je postala punopravni član istraživačkog tima, bez obzira na to što je ona, nesumnjivo, zainteresirana strana koja se želi osloboditi svake krivnje. Kao rezultat, svi predloženi podaci „corpus delici“ baziraju se na saznanjima iz Interneta i informacijama ukrajinskih sigurnosnih službi.
Istražitelji iz Nizozemske su također odbili ekspertne podatke koncerna „Almaz-Antej“, proizvođača raketnog sustava „Buk“. Koncern je sproveo tri eksperimenta (video je dostupan na youtube-u), i njihovi rezultati pobijaju zaključke Međunarodne komisije. Prema „Almaz-Anteju“, tužiteljstvo Nizozemske nije provelo niti jedan istraživački eksperiment, te je tijekom simulacije rušenja „Boeinga“ koristilo podatke o američkom raketnom sustavu, koji se konstruktivno razlikuje od raketnog sustava „Buk“. 
Poboljšanju autoriteta istražitelja ne doprinosi informacija, koja se iznenada pojavila godinu dana nakon početka istrage, o tome da su pronađeni dijelovi rakete koja je navodno oborila zrakoplov. Prije toga nizozemski partneri su informirali međunarodnu zajednicu da su skupili praktički sve dijelove zrakoplova.
Ruska strana je predala istražiteljima opširne radio lokacijske podatke vezane za Boeing (slične podatke, koje posjeduje američka strana, SAD odbijaju predati). Ali istraga njih nije uzela u obzir.
Međutim ukrajinska strana nije predala međunarodnoj zajednici razgovore, koje je kontrola leta MH-17 vodila s pilotima. A oni bi mogli razjasniti pitanje kako se taj let pojavio tamo gdje se dogodila katastrofa. Također, Kijev još uvijek nije objavio informaciju o pozicijama na kojima su bili locirani njegovi raketni sustavi „Buk“ na dan pogibelji malezijskog Boeinga. Na isti način ukrajinske vlasti su se ponašale u 2001., kada su ukrajinske PZO oborile ruski putnički zrakoplov TU-154, a pri čemu je poginulo 78 ljudi.
Rusija je predlagala organizirati međunarodnu istragu na maksimalno transparentan način, te u tom cilju aktivno koristiti mehanizme Vijeća Sigurnosti. Jer je očigledno da bez objektivne istrage nije moguće govoriti o pravednom sudskom procesu, kažnjavanju ljudi, koji snose krivicu za tragičnu pogibelj malezijskog Boeinga. Ali naši prijedlozi se još uvijek ne uzimaju u obzir.
Žao nam je da mnogi mediji, koji sebe smatraju objektivnim, ne objavljuju gore navedene činjenice.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.