Top News
4306 prikaza

Tko ima bolji avion: Kolinda u Challengeru, Vučić u Legacyju

Kolinda Grabar Kitarović
Boris Scitar/Vecernji list
Kako sa službenim zrakoplovima stoji Hrvatska u usporedbi sa zemljama regije

Republika Srbija je, piše Blic, osvježila Aeroflotu nabavkom još jednog aviona za državničke potrebe. Sada će imati ukupno tri aviona. Novi (stari) avion “Embraer 135BJ Legacy 600" isporučen je Srbiji početkom mjeseca, a Vučić je njime već putovao do Istanbula.

Proizveden je prije 11 godina u Brazilu gdje je jedno vrijeme, piše Blic, bila u privatnom vlasništvu ali i letio za "Republic Airlines" iz SAD-a.

Klasično je prefarban u državničke boje, pa s jedne strane piše "Republika Srbija" na ćirilici, a s druge strane na engleskom na latinici.

Popravci i prefarbavanje odrađeni su u Francuskoj, a Srbima je bilo od neizmjerne važnosti bilo da nabave "novi" avion jer jedan od druge dvojice ima čak 37 godina i predstavlja ozbiljnu opasnost putnicima, radi njega su čak nekoliko puta odgađana putovanja, a bilo je i incidenata pri slijetanju (kao kad je predsjednik Nikolić išao u Vatikan).

Damir Krstičević Sad nek' ispune Top News Ugovor o F 16: Izrael mora ispuniti do zadnjeg slova, inače...

Postavlja se kako po pitanju avioflote stoje zemlje regije.

Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović leti u CL-604 Challengeru kojeg je proizvela kanadska tvrtka “Bombardier”. 

"To je skromnija i dimenzijama manja letjelica primjerenija potrebama hrvatskih državnih dužnosnika. CL-604, oznake 9A-CRO, je turbomlazni interkontinentalni poslovni zrakoplov dužine 20 metara koji s članovima posade može prevoziti ukupno 19 putnika s maksimalnim doletom od 7550 kilometara. S punim spremnicima goriva može bez zaustavljanja letjeti, primjerice, na relaciji Zagreb-Vladivostok. Mnoge Vlade u svijetu koriste ovaj tip zrakoplova", piše Russia Beyond.

To je službeni avion hrvatske predsjednice, predsjednika Sabora, predsjednika Vlade i saborskih zastupnika. Prema podacima koji se mogu iščitati s internet-stranice Direkcije, ta je stručna služba za  imala planirani godišnji proračun u iznosu od najmanje 10,7 milijuna kuna. 

Austrija, recimo, za razliku Hrvatske uopće nema Vladin avion.

Najviši austrijski državni dužnosnici bez problema se voze komercijalnim linijama i unajmljenim čarter-letovima kada je to potrebno, pisao je svojedobno Tportal.

Slovenci imaju jedan avion (Dassault Falcon 2000 EX) kojeg jedva da koriste, oko 15-ak puta godišnje (pa se postavlja pitanje zašto ga imaju) kada najčešće koriste komercijalne letove.

Milorad Dodik je, pak, početkom ove godine navodno prodavao Cessnu Republike Srpske.

"Radi se o starom avionu koji nije aktivan već skoro 10 godina. Razmišljali smo da ga stavimo u muzej ili da ga stavimo pred neku ustanovu, ali onda smo odlučili da ga prodamo", izjavio je Sreten Ilić, šef avionskog servisa.

Nakon incidenta u vezi sa Cessnom C-500, kada su najvažniji političari RS 2006. godine prisilno sletjeli, avion je odvezen u Njemačku na remont. Nakon desetaka tisuća konvertibilnih maraka potrošenih na skladištenje i održavanje ovog aviona, odlučeno je da se proda s obzirom na to da se avion više ne može koristiti. Cijena remonta, prije nekoliko godina, nikada nije objavljena, piše Klix ba, a onda su za pet milijuna konvertibilnih maraka odlučili kupiti novu Cessnu s kojima se letjelo i do ljetovališta, ne samo na najavljena poslovna putovanja.

Avion na ionski vjetar REVOLUCIJA Znanost Ovo je prvi avion ikad čiji se nijedan dio ne miče

Federacija BiH također ima službeni avion koji su svojedobno ponudili Ćiri Blaževiću u slučaju da nogometna reprezentacija dobije neke utakmice pa treba prijevoz do europskih destinacija na daljnje tekme.

Vlada Bugarske prvo je raspolagala putničkim Airbus A319, ali su u međuvremenu prešli na Dassault Falcon 2000, dok predsjednik, premijer i ostali službenici mogu koristiti i helikoptere "mil mi-8" i "Augusta AW 109  Power", navodi Telegraf, a piše i o Mađarima te kako "Viktor Orban raspolaže putničkim avionom Boeing 737-500. manja je i najkraća verzija svojih prethodnika, ali sa znatno boljim performansama za gorivo. Maksimalna brzina letenja 912km/h, kapacitet putnika je 108, a cijena je 13.000 dolara na sat."

  • JudyAbrego 16:56 05.Prosinac 2018.

    Napravit cu 86 dolara za sat od kuce. Bio sam šokiran kad je moj susjed rekao da je prosjek 95 dolara, ali vidim kako to sada radi. Osjecam se toliko slobode sada kad sam ja vlastiti šef. posjetiti=========+++>>>>>> www.WebJob33.Com