Top News

"Ruske tajne laboratorije treba hitno nadzirati"

Kemijski reaktor
1/4
Thinkstock
Još od 2012. godine, kad je najavio razvoj genetičkog oružja, Vladimir Putin i suradnici ubrzano grade pogone i laboratorije

Još 2012. godine, tijekom predzadnje predsjedničke kampanje, Vladimir Putin najavio je da će se zalagati za istraživanje novih vrsta oružja kako bi dostigli Zapad.

- Vojnici budućnosti trebaju oružje utemeljeno na novim načelima uključujući 'genetsku' i psihofizičku znanost. Takvi visokotehnološki sustavi oružja bit će po efikasnosti usporedivi s nuklearnim oružjem, rekao je tad ruski predsjednik u eseju objavljenom u Ruskoj Gazeti, vladinom glasilu.

20 instituta i laboratorija

Prema pisanju The Washington Posta, sada je jasno da su njegove riječi pokrenule val aktivnosti u kompleksima dobro čuvanih vojnih i civilnih laboratorija u Rusiji.

Od početka Putinovog drugog mandata, u više od 20-ak instituta koji su nekoć bili dio biotehnološkog i kemijskog vojnog kompleksa SSSR-a, u tijeku je pravi građevinski boom, a tvrdnje su potkrijepile i fotografije koje su prikupili nezavisni istraživači.

Bojni otrovi | Author: PEO ACWA/ Flickr/ CC BY 2.0 PEO ACWA/ Flickr/ CC BY 2.0

Riječ je o više novih ili obnovljenih objekata za testiranje osobito u tajnim laboratorijima Ministarstva obrane, što je proizvelo sumnju američkih dužnosnika zbog mogućeg kršenja ugovora o naoružanju, piše The Washington Post

Ruski dužnosnici inzistiraju na tome da je istraživanje u vladinim laboratorijima čisto obrambeno i potpuno legalno. No, sumnja se vratila nakon napada na dvostrukog ruskog špijuna Sergeia Skripala i njegovu kćer Juliju prije nekoliko tjedana u Velikoj Britaniji.

Nasljeđe od Crvene armije

U nedavno objavljenoj knjizi "Biosigurnost u Putinovoj Rusiji", znanstvenici Zilinskas i koautor Philippe Mauger analizirali su stotine ugovornih dokumenata i drugih zapisa koji pokazuju porast ruskog istraživačkog interesa za široki raspon genetski modificiranih patogena, pa sve do neubojitog kemijskog oružja koje se koristi za kontroliranje masa.

Suhoj SU57 Zrakoplov Top News Zašto Putin u Siriju šalje najmoćnije oružje?

Od 2012, dužnosnici State Departmenta napisali su niz izvješća u kojima kritiziraju Moskvu koja ne želi otvoriti svoje vojno-istraživačke laboratorije međunarodnim inspektorima, te nema dokaza da su doista uništili ubojite arsenale koje su još stvorili znanstvenici Crvene armije u godinama prije raspada SSSR-a.

Thomas Countryman, pomoćnik državnog tajnika za međunarodnu sigurnost i kontrolu naoružanja tijekom Obamine administracije, rekao je da su čak i prije Putina američki dužnosnici ispitivali je li Kremlj prikazao situaciju "potpuno i transparentno". Ali tijekom proteklih šest godina, službeno nepovjerenje je naraslo jer je Moskva prihvatila agresivniju vanjsku politiku koja uključuje zastrašivanje susjeda

Napad na Khan Sheikhoun u Idlibu | Author: AMMAR ABDULLAH/REUTERS/PIXSELL AMMAR ABDULLAH/REUTERS/PIXSELL

Kada je Sovjetski Savez propao 1991. godine, Ruska Federacija postala je nasljednik najopasnijeg arsenala kemijskog i biološkog oružja u povijesti.

Tijekom hladnog rata, sovjetski čelnici su potrošili velike iznose kako bi stvorili vojne verzije 11 različitih patogena - uključujući mikroorganizme koji uzrokuju antraks, boginje i kugu - istodobno eksperimentirajući s genetski modificiranim sojevima. Oni su stvorili nove klase kemijskih toksina, kao što je Novichok, navodno upotrijebljen u pokušaju nedavnog atentata na bivšeg ruskog špijuna u Salisburyju u Engleskoj.

Četvrta generacija živčanog agensa smrtonosnija je od VX-a, a Novichok je nešto do sad najjače i najsmrtonosnije. Rusija je opovrgnula da je ikad proizvela takav agens, no uhitila je bivšeg sovjetskog vojnog znanstvenika, optuživši ga da je otkrivao državne tajne povezane s pojedinostima o proizvodnji Novichoka.

Špijuni Misteriozne smrti Top News Sumnjive smrti špijuna - Putinova odmazda ili slučajnost?

Sovjetski program djelomično je motiviran natjecanjem s Sjedinjenim Državama. Washington je tijekom hladnog rata stvorio vlastitu zalihu nervnih otrova i proizvodio je biološko oružje sve do 1969. godine, kad je Nixon ukinuo program.

Kremlj je nastavio s programima uvjeren da Pentagon laže i da proizvodi i dalje agense u tajnosti. Konačno 1992. Jeljcin je priznao Amerikancima da su postojali pogoni za proizvodnju otrova, no da su u međuvremenu svi uništeni.

Curenje antraksa

Podaci prikupljeni od strane Zilinskasa i Maugera uključuju razne dokumente, izvještaje na ruskom jeziku i snimke iz zraka koje rasvjetljuju dramatično širenje četiri tajna laboratorija Ministarstva obrane i brojne civilne istraživačke centre u cijeloj zemlji.

U jednom vojnom kompleksu u Jekaterinburgu - u kojem je još 1979. godine došlo do nekontroliranog curenja antraksa, koji je ubio 100 radnika i građana,  satelitske slike pokazuju klastere novoizgrađenih industrijskih zgrada veličine skladišta koje tvore zidani kampus.

Obnove se mogu primijetiti i u starijim zgradama koje su u sovjetskim vremenima bile tvornice za masovnu proizvodnju upravo bacillus anthracis - bakterije koje uzrokuju antraksa.

Sergei Skripal BRZO I UČINKOVITO Top News Povraćaju, guše se... Tako ubija Skripalov otrov

U 33. Institutu za istraživanje središta u Sikhanju - nekada "zatvorenom" ruskom vojnom gradu na rijeci Volgi u jugozapadnoj Rusiji, dokumenti dokazuju da se nabavljala specijalizirana oprema kao što su strojevi za suho smrzavanje koji se koriste u mikrobiološkoj proizvodnji.

Znanstvenici tvrde da su također tražili ponude za popravak zračnih tunela kakvi se koriste za testiranje aerosolnih bakterija i virusa. Također, radi se i na nadogradnji područja olovnih spremišta koje su istraživači vjerojatno predvidjeli az ispitivanje na otvorenom koje uključuje i eksploziv.

Bojni otrovi | Author: http://gallery.sajed.ir/ CC BY-SA 3.0 http://gallery.sajed.ir/ CC BY-SA 3.0
Inače, zračni tuneli i oprema za ispitivanje legalno se koriste za razvoj obrane od bioloških i kemijskih napada, pa tako i Pentagon ima sličnu opremu u svojim istraživačkim ustanovama za obranu od bioloških i kemijskih napada u Marylandu i Utahu.

No, Zilinskas i Mauger kažu kako rusko proširenje pogona traži višu razinu provjere, a u svjetlu glasnih poziva ruskog čelnika za razvijanje novih vrsta oružja, uključujući i 'genetske'.

Privođenje Sergeia Skripala Skripal Top News Policija otkrila - znamo kako je otrovan ruski špijun

Nakon Putinovog teksta objavljenog 2012. godine, nekoliko visokih vojnih dužnosnika, uključujući i tadašnjeg ministra obrane Anatolija Serdjukova, javno je podržalo Putinov poziv za novim vrstama oružja i obećao da će ih početi graditi, navode istraživači. Serdyukov je posebno obećao uključiti "genetsko" istraživanje u stvaranju arsenala nove generacije.

• Avatar Nikola Perić
    Neron 11:45 21.Ožujak 2018.

Ima Amerika,puno tajnih laboratorija i ona Area 52,to vas NE interesira ili imate pune gače,od cijinih sileđija.

• jluci82 10:47 21.Ožujak 2018.

kako ih nadzirati kad su tajni-onda ne bi bili tajni ,već javni