Tehno
322 prikaza

‘Real time’ marketingom do odlične promocije

Super Bowl
Press Association/PIXSELL
Hrvatska turistička zajednica je za vrijeme trajanja prvenstva u američkom nogometu “zajahala” val oko promocije Hrvatske u SAD-u

Nedavno je održan možda najvažniji sportski događaj u SAD-u, finale Super Bowla, koje će mnogim Hrvatima ostati u pamćenju, iako tek rijetki doista prate američki nogomet. Ako ste propustili, mediji su otkrili zanimljivost o tome da su oba trenera, koja su vodila momčadi do finala, hrvatskog porijekla. Ubrzo je uslijedilo drugo iznenađenje – Hrvatska turistička zajednica na zanimljiv je način promovirala Lijepu našu kao poželjnu destinaciju ponudivši pobjedničkom treneru priliku da posjeti domovinu svojih predaka i uživa u zasluženom odmoru.

Kako nam otkriva Dario Trnka, stručni suradnik za PR agencije u Hrvatskoj turističkoj zajednici, ta se prilika prepoznala na inicijativu direktorice Predstavništva HTZ-a za Sjevernu Ameriku, Ine Rodin, a Glavni ured HTZ-a donio je brzu odluku te je tako kreirana mini kampanja u sklopu koje je treneru pobjedničkog tima ponuđen odmor u Hrvatskoj.

Članak u Forbesu vrijedio 3,5 milijuna dolara

"Sve se odvijalo jako brzo i zaista smo bili maksimalno proaktivni. Osim što smo ostvarili ogromnu promociju naše zemlje na američkom tržištu, dodatno veseli činjenica što je sustav HTZ-a pokazao organiziranost i suradnju između predstavništva i Glavnog ureda. Reakcije domaćih i stranih medija su više nego pozitivne. Primjerice, članak koji je tijekom vikenda objavljen na Forbesu ima procijenjenu editorialnu vrijednost od 3,5 milijuna dolara, te je bio najčitaniji u navedenom vikendu s više od 45 tisuća pregleda", kaže Trnka.

Upravo je i u tom članku hitrost HTZ-a ocijenjena impresivnom, a ubrzo se i doznalo tko od trenera dobiva “put kući”. Bill Belichick, trener pobjedničkog tima, New England Patriotsa, sada samo treba potvrditi dolazak i možemo ga očekivati u Hrvatskoj. Kako navodi Trnka, Belichicku su putem priopćenja poslane čestitke i pozvan je da se javi u ured Predstavništva HTZ-a u New Yorku. A čestitke su poslane i putem društvenih mreža.

Promocija se upravo na Twitteru i nastavila. Hrvatska turistička zajednica je za vrijeme trajanja prvenstva u američkom nogometu “zajahala” val oko promocije Hrvatske u SAD-u i pozvala pratitelje da tvitaju svoje fotografije uz hashtag #SuperBowlCroatia. Uz Belichickove, još jedna obitelj dobiva putovanje u Hrvatsku, a odabran je Tony Aiello, reporter sa CBS-a, koji je postavio prigodnu fotografiju s “hrvatskim” japankama. 

Kampanju pohvalili i u sjedištu Twittera

U vrijeme sportskih događaja koji se prenose uživo, Twitter je svakako vrlo aktivna društvena mreža i omiljeni “drugi” ekran. Dario Trnka dodatno pojašnjava zašto su odabrali baš tu mrežu za promociju:

"Twitter je jedna od najpopularnijih društvenih mreža među Amerikanicma, stoga su i naše aktivnosti bile fokusirane na tu društvenu mrežu. Važno je istaknuti kako je ovo prvi iskorak na Twitteru ciljano na američko tržište, a rezultat svega je više od tisuću novih Twitter followera, dok su naši postovi do ponedjeljka ujutro prikazani 1,525.079 puta. Pohvale smo dobili i iz ureda Twittera za vrlo uspješnu kampanju HTZ-a koja je, kako su naveli, odličan primjer real time marketinga."

Na upit kakve je još rezultate imala ova mini kampanja, osim objava u medijima i aktivnosti na društvenim mrežama, Dario pojašnjava da se, iako se HTZ ne bavi direktnom prodajom aranžmana, zaprima povećani broj upita s američkog tržišta vezano za naše destinacije. Priznaje da će biti teško procijeniti koje su pretrage za aranžmanom u Hrvatskoj rezultat isključivo kampanje oko Super Bowla, jer je u tijeku dio godine kada se hrvatska turistička ponuda aktivno predstavlja na međunarodnim sajmovima, zbog čega je još vrlo rano govoriti o stanju bukinga za 2015. godinu. Do kraja veljače očekuju se konkretnije brojke, pogotovo one koje se odnose na organizirana putovanja.

S obzirom na brojne kanale na kojima je Hrvatska kao turistička destinacija službeno prisutna, nadamo se da ćemo u budućnosti imati još uspješnih primjera real time marketinga na njima.

Tekst je objavljen na portalu Netokracija.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.