Tehno
1080 prikaza

Prije 20 godina predvidio je uspjeh online shoppinga

Jeff Bezos
REUTERS
Genijalnost u prepoznavanju potencijala kojeg je imala online knjižara Bezos je potvrdio razvojem najuspješnije knjižare na svijetu

Mnogi danas uspješni i jako bogati ljudi, milijarderi, obogatili su se na viziji razvoja interneta kakvog poznajemo danas. Među njima najuspješniji je danas najbogatiji čovjek na svijetu Jeff Bezos, barem će tako biti do okončanja njegove brakorazvodne parnice.

1997. godine kada je prvi put postao milijunaš, u intervju kojeg je dao, prisjetio se kako je došao do ideje koja se pretvorila u internetskog diva. Bilo je to 1994. godine dok je radio za jedan hedge fund kada je primijetio nevjerojatnu statistiku, po kojoj "internet raste 2300 posto godišnje".  Upravo taj podatak inspirirao ga je da potraži poslovni plan koji bi "imao smisla u duhu tog rastućeg svijeta", piše Big Think.

Napravio je listu od 20 proizvoda koje bi mogao prodavati putem interneta, a zatim se sjetio knjiga. Zašto baš njih? Za razliku od drugih proizvoda "unutar jedne kategorije knjiga, književnosti, postoji više artikala nego u bilo kojoj drugoj", rekao je. 

"Pažnja je plašljiva roba kasnog 20. stoljeća", kazao je Bezos.

Usporedio je knjige i glazbu, najprodavanije artikle na internetu. Naglasio je kako u bilo kojem trenutku diljem svijeta postoji 200.000 "aktivnih" CD-a (bila je to ipak 1997. godina). U to isto vrijeme tri milijuna knjiga putovalo je svijetom na različitim jezicima, od čega više od 1,5 milijuna na engleskom jeziku.

Genijalnost u prepoznavanju potencijala kojeg je imala online knjižara Bezos je potvrdio idejom kako ju realizirati, kako internet pretvoriti u knjižaru. Njegova kompanija u inventaru je imala nekoliko tisuća naslova, bestsellera, ali i pristup do 400.000 knjiga preko mreže distributera. Postigli su dogovor sa još 20.000 izdavača i tako dobili pristup 1,1 milijuna naslova, koje su mogli dobiti za nekoliko tjedana. A svoju su mrežu širili i dalje, do trgovaca. Imali su više od dva milijuna naslova.

"Kad naš kupac naruči knjigu, mi onda kontaktiramo dobavljače i knjiga će u našem skladištu biti već sutra i tada ju mi šaljemo kupcima", naglašava i dodaje kako "neke od njih možemo pronaći a neke ne, ali uvijek ćemo se potruditi za naše kupce".

Jeff bezos, najbogatiji čovjek na svijetu i vlasnik Amazona Na vrhu svijeta Tehno Amazon premašio vrijednost od bilijun dolara

Osnivač Amazona objasnio je i kako njegova kompanija i dalje ima pažnju javnosti unatoč zatrpanosti informacijama. Njegova tajna? Raditi nešto "novo i inovativno", stvoriti online posao koji prije toga nije ni postojao, koji "zapravo ima pravu vrijednost kod potrošača".

"A to nije lako", rekao je. 

"Na samom početku imali smo te male oglase na dnu prve stranice The New York Timesa i potrijebili svoj url, prepoznatljiv znak", rekao je.

Mi smo Amazon, kliknite ovdje, pisalo je na dnu stranice.

"Ne znam da li je bilo uspješno, jer je kod takve vrste oglašavanja praćenje jako teško. Ono što je dobro kod oglasa na internetu je to što ih možemo pratiti i znati koliko su učinkoviti, tako možemo pratiti ne samo klikove nego i procijeniti koliko se to isplati po količini uloženih sredstava'', naglasio je. 

Rad u Amazonu A što će s tim? Ekonomix Amazon će progutati lanac trgovina organskom hranom

Upravo takva praksa omogućava niz mogućnosti reklamiranja pa i one pozitivne riječi koja se širi i pomaže u razvoju posla. Uspješnu prvu godinu poslovanja Amazon može zahvaliti upravo toj usmenoj predaji i medijskom pažnji, a ne reklamama. Tada je Bezos i naglasio kako preferira online oglase od onih u tisku jer su ovi prvi lakši za praćenje. Nazvao je to marketinškom "Nirvanom".

"Ovo je prvi dan, to je zanimljivo, to je sam početak. Ovo je etapa Kitty Hawk u elektroničkoj trgovini. Napredujemo na toliko puno područja, kao i druge kompanije", rekao je Bezos. 

U tom istom intervju podijelio je i nekoliko svojih predviđanja budućnosti, među kojima i onu kako će "ljudi sa sjetom gledati prema kasnom 20. stoljeću i prisjetiti se kako je to bilo sjajno vrijeme za život", poručuje. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.