Tehno
2187 prikaza

Pilot projekt: Digitalni ekran umjesto registracije na autu

Kolona automobila
Duško Marušić/Pixsell
Nedavno je odobrena izrada prvih elektronskih registarskih oznaka i zahvaljujući njoj registracija će se moći produžiti preko aplikacije

Automobil ne doživljavamo kao veliki gadget, bez obzira na niz ekrana koji se danas u njemu nalaze. Svakim danom njih je sve više i više, a čini se kako bi ti ekrani uskoro mogli biti i na vanjskoj strani automobila. Naime, krajem prošle godine u Michiganu je odobrena izrada elektronskih registracijskih pločica. 

Tako bi te pločice, osobna iskaznica automobila više od stoljeća, mogle konačno doživjeti svoj veliki make over. I to zahvaljujući startupu iz Silicijske doline Reviver Auto. Bit će to ekran koji nalikuje Kindleu koji će se pričvrstiti na prednju i stražnju stranu automobila a njegova uloga bit će puno veća od samog prikazivanja brojeva i slova. 

Zahvaljujući toj digitalnoj pločici neće više biti potrebe za produživanjem registracije, već će se to moći napraviti uz pomoć aplikacije. Moći će prikazivati i posebna upozorenja, a služiti i poput malog reklamnog panoa. Kada dođe do krađe, moglo bi se na njoj napisati "Ukradeno vozilo", na može i pratiti lokaciju automobila.  No tu njegovim mogućnostima nije kraj, piše Wired.

"To je platforma s nizom mogućnosti. Zapravo to možemo promatrati više kao komunikacijski portal, a ne samo kao registarsku pločicu", rekao je Neville Boston, glavni izvršni direktor Revivera.

Automobili u Zagrebu Nema spasa Tehno Stručnjaci: Ljudi će za 20 godina prestati kupovati aute

Ovi digitalni ekrani dozvoljeni su u Kaliforniji, kao dio pilot programa od ljeta, a mogu se koristiti i u Texasu i Floridi. Iako Reviver nije prisutan u dvije spomenute države, nadaju se kako će svoje proizvode do kraja ove godine predstaviti u šest država, a ubrzo ih planiraju ponuditi i u Kanadi i Dubaiju. Njegova kompanija dominira ovim tržištem, pa su zasada jedini koji su u kalifornijskom odjelu za motorna vozila zatražili mogućnost tj. ponudili takav sistem.

Njihove pločice zvuče jako primamljivo, no nisu jeftine. Distribucija neće početi prije proljeća, a naručiti se mogu za 299 dolara koliko je cijena jedne bazične pločice, te za 799 dolara koliko je cijena RPlate Pro s nizom dodatnih mogućnosti. U cijenu je uključena jednogodišnja pretplata od 99 dolara, nakon koje će se plaćati osam dolara mjesečno za mrežu.

Ako vam to zvuči previše za registracijsku pločicu, kažu iz startupa kako je to puno više od obične pločice, možda bliže gadgetu poput iPhonea čija se cijena kreće do 1000 dolara. 

"Ne želim da ih se uspoređuje sa registracijskim pločicama, jer je to puno više od komada aluminija", naglašava. 

Troškovi i zabrinutost oko zaštite privatnosti koji prate slične uređaje možda neće potrošače gladne novih gadgeta udaljiti od ovog proizvoda. No pitanje je koliko je takva pločica zapravo jedinstvena. Oni koji su u potrazi za uvidom u stanje motora i potrošnje goriva mogu se poslužiti nekom od već ranijih i jeftinijih usluga i aplikacija koje su prisutne na tržištu, poput Automatica, Autobraina i Verizon Huma.

iPhone XS Jeftinije.hr Voices Ovo su top tech proizvodi koje trebate u 2019.

Niz proizvođača automobila nude uređaje sa sličnim mogućnosti u što možemo svrstati i onaj kod nas poznat uređaj za plaćanje cestarina. 

U Bostonu je prodano oko 1400 takvih pločica, a najmanje jedan zadovoljni potrošač je i u gradskoj vlasti Sacramenta, Kalifornija gdje su na Chevy Bolt EV koje vozi njihovo administrativno osoblje stavili te pločice. Grad prati svaki od 2400 automobila koje posjeduje, kaže njihov menadžer Mark Stevens, no sistem kojeg koriste nije najčešće kompatibilan sa električnim Boltom.

Zato su se i odlučili na pločice i zasad su zadovoljni. Reviverova digitalna ploča omogućuje Stevensu da prati koliko se svaki automobil vozi, što može biti korisno i u slučaju potrebnog održavanja automobila. A ta cijena koja se za njih kreće oko 300 dolara po pločici uz 20 dolara mjesečne pretplate, je otprilike slična onoj koju Sacramento plaća za ostale sisteme za praćenje. Jedini manji problem je, kako naglašava Stevens, to što su otpali neki dijelovi sa nekoliko pločica, što su popravili za dva dana. 

Tehnologija koja je uvelike izmijenila i današnje automobile čini se neće ni jedan njegov dio ostaviti netaknutim, pa tako ni tradicionalne pločice. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.