Tehno Digital Takeover
343 prikaza

Pet ključnih stvari koje dijele uspjele digitalne transformacije

Mobiteli
DPA/PIXSELL
Tvrtke koje pozorno prate turbulencije na tržištu i shvaćaju sve rizike te imaju vodstvo koje je spremno na promjene, a u isto vrijeme prihvaćaju najnovije tehnologije bolje će proći digitalnu transformaciju

Tehnološke inovacije kroz protekla stoljeća imale su ogroman utjecaj u oblikovanju poslovnog svijeta, od uvođenja parnog stroja, radijalnih guma, a sada i digitalizacija ima jednako drastične posljedice. Pritom se misli na brojne kompanije koje ostaju bez prihoda i zarade zbog nemara u prihvaćanju digitalnih inovacija, piše Harvard Business Review.

Navodi se i da kompanije mogu preokrenuti to digitalno prokletstvo i vratiti se rastu, ako su voljne investirati više u digital od konkurencije i krenuti u ofenzivu jačanjem svojih aktivnosti novim poslovnim modelima. Uz to stare kompanije mogu i stvarati vrijednost tako što će postati posrednik u transakcijama drugih strana, poput svojih dobavljača i potrošača. Usprkos prednostima ovog smjera, istraživanje iz 2016. pokazuje da je 16 posto poduzelo slične korake. Godinu kasnije taj se broj popravio na samo 20 posto, što pokazuje da se brojne starije kompanije teško prilagođavaju digitalnoj eri. McKinsey je stoga objavio novo istraživanje koje se fokusira na shvaćanje kako potaknuti češću digitalnu reinvenciju te ističu ključne faktore koji pokazuju da kompanija bira put promjene. 

Opsesivni oko turbulencija na horizontu

Kompanije koje shvaćaju razinu digitalnih turbulencija su one koje su spremnije i krenuti u ofenzivu. Oni u digitalno najnaprednijim sektorima, poput visoke tehnologije, spremni su na tu ofenzivu i svaka četvrta već poduzima radnje, što je 2,5 puta češće nego kod ostalih kompanija. Razlike su značajne i unutar industrija. Kompanije koje shvate da njihov poslovni model nije održiv, u odnosu na one koji poduzimaju samo male promjene, se 40 posto češće digitalno mijenjaju. 

Shvatite sve rizike, ne samo one od startupa

Starije kompanije često čine grešku da signale promjena traže samo od digitalnih startupa, no na svakog od njih vjerojatno dolazi i jedna starija kompanija spremna na reinvenciju. Ukupno gledano, tvrtka u nekoj industriji tako mora gledati na ofenzivu s tri različite strane - jednog digitalnog startupa u industriji, digitalni startup iz srodne industrije i kompaniju koja je snažno uronila u digitalnu promjenu. 

Krenite u dvostruku ofenzivu

Mnoge kompanije danas imaju na umu obranu svog osnovnog poslovanja, a samo 30 posto resursa odvajaju na aktivnosti izvan toga. Shodno tomu, pravi digitalni transformatori podjednak iznos odvojit će na promjenu osnovnog poslovanja i investiranje izvan toga. Isto tako, i fokusiranje samo na ono što je izvan osnovnog djelovanja bi moglo biti pogrešno. Investiranje u oba područja povećat će ukupne prihode i zaradu. 

Prvo popravite vještine vodstva

Na putu digitalizacije mnoge stare kompanije često nailaze na mnoge prepreke, što je u jednu ruku i prirodno. Istraživanje pokazuje da će kompanije biti spremnije krenuti na put digitalizacije kad je i vodstvo odlučno krenuti u promjenu, a tu se misli na direktore koji stoje iza programa ili odbore koji određuju ljude za transformaciju. 

Eksperimentirajte s najnovijim tehnologijama

Digitalna transformacija funkcionira samo kad je kompanija svladala pravu tehnološku arhitekturu. Navodi se da su digitalni transformatori osigurali  primjenu punog opsega digitalnih tehnologija i raspodijelili ih kroz cijelu organizaciju. Uz to, već ulažu i u nova područja poput umjetne inteligencije, strojno učenje ili ulažu u pametnu robotiku kako bi zadržali vodstvo. Isto tako, nema preskakanja koraka - kompanije koje pokrenu projekte u umjetnoj inteligenciji, a da nisu svladale društvene mreže ili mobilno poslovanje su rijetke i nemaju puni povrat investicija. Kompanije moraju svladati svaku generaciju tehnologija i to brzo.

Digital Takeover konferencija lani je dodijelila Business Leaders priznanja hrvatskim kompanijama koje su kroz svoje primjere pokazale kako uspješno provode digitalnu transformaciju. Među njima je Hrvatski Telekom, koji je priznanje dobio zbog ogromnih ulaganja u razvoj digitalnog društva, HEP je imao ogroman iskorak u korištenju novih medija, a Zagrebačka banka dobila je priznanje za inovativan pristup u digitalnom oglašavanju. Sve su te kompanije, ali i brojne druge, na svojim primjerima pokazale kako su spremne na brojne digitalne izazove. 

Tijekom 2017. cilj je bio stvoriti interes i svijest o važnosti digitalne transformacije, a na drugoj velikoj konferenciji u ožujku 2018. godine donosimo širu sliku digitalne transformacije. Novom konferencijom potvrdit ćemo i status Digital Takeovera kao sigurnog kanala i izvora informacija koji ne govori samo o važnosti digitala, već i donosi konkretna rješenja na hrvatskom tržištu koje tek sada čeka digitalna ‘eksplozija’. Digital Takeover tako u odnosu na 2017. ne govori samo o važnosti ulaganja u digital nego i uči kako se nositi sa svijetom neprestane inovacije: istraživanjem, analiziranjem i pružanjem primjera i načina na koji su digitalna transformacija, disrupcija, inovacija i experience ekonomija promijenili i nastavljaju mijenjati način na koji se odvija posao.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.