Tehno

Ovaj dio Marsa je naša najbolja šansa da nađemo tragove života

Argirska ravnica
Wikipedia
Nova studija istraživala je različita područja Marsa kako bi pronašli ono na kojem je najveća vjerojatnost da ćemo pronaći dokaze sadašnjeg ili prošlog života na Crvenom planetu

Želimo li otkriti dokaze sadašnjeg (ili prošlog) života na Marsu, najviše izgleda imali bi ako bi pretražili ogromnu Argirsku ravnicu na južnoj hemisferi Crvenog planeta. Nova studija istraživala je najbolja područja koja bi trebale ciljati buduće misije i otkrila kako je ovo područje bogato sastojcima potrebnima za razvoj života. Odnosno - ako se život ikad razvio na Marsu, najvjerojatnije ga je bilo i ovdje.

Alberto Fairén s Cornella rekao je za Space.com kako ovo 1770 kilometara široko područje ima karakteristike koje obećavaju s astrobiološkog područja. Uz to, ovaj dio Marsa je i relativno lagan za istraživanje te bi mogao biti idealno odredište budućih misija.

Prije 4 milijarde godina Mars je imao atmosferu koja ga je štitila od zračenja i velike količine tekuće vode, što su sastojci koji su mogli omogućiti razvoj nekih oblika života. Otprilike u isto vrijeme u Mars je pogodio asteroid koji je formirao Argirsku ravnicu, a znanstvenici vjeruju da je ona bila golema vodena površina koja je 'hranila' okolne rijeke. Taj je udar mogao potaknuti i hidrotermalne aktivnosti koje su mogle hraniti ili potaknuti život.

No, s vremenom je Mars gotovo ostao bez atmosfere zbog jakih solarnih vjetrova i postao hladan i suh planet kakav je i danas. Ali, ako je bilo života na području Argirske ravnice, tamo bi mogli pronaći i fosilne tragove.