Tehno
7009 prikaza

Njemački Autobahn sada puni električne kamione u vožnji

Električni kamioni na Autobahnu
Siemens
Električna autocesta duga je 10 kilometara, a nova infrastruktura najavljuje novu industrijsku revoluciju Njemačke

Njemački Autobahn spremno dočekuje električne automobile, pa su tako na dijelu jednog od njemačkih autoputa postavljene žice iznad ceste koje će strujom napajati kamione na električni pogon. Ovaj Autobahn time će postati jedna od prvih "električnih autocesta na svijetu". Na tom dijelu kabeli se nalaze iznad ceste i povezani su s kamionima koji voze po toj cesti, kako bi se mogli napajati energijom usred vožnje. 

Kad bi ovakvom opremom bilo unaprijeđeno više autocesta, veći bi mogao biti i broj električnih vozila, kamiona i automobila. Za razliku od električnih kamiona kakve izrađuje Tesla, s velikim i punjivim baterijama, ovi se kamioni mogu pokretati samo malim baterijama i njima se služiti u onim trenucima dok nisu spojeni na kabele, piše Popular Mechanics. 

Električna autocesta proteže se na nešto manje od deset kilometara, od frankfurtskog aerodroma do dionice Darmstadt/ Weiterstadt. Izgradila ju je kompanija Siemens koja je slične električne ceste konstruirala u Švedskoj i Kaliforniji, a - kako tvrde - ove su ceste dvostruko učinkovitije od običnih. 

Autocesta u Njemačkoj Autobahn Tehno Zašto Nijemci ne žele ograničenja brzine na autocesti

No, bit će potrebno puno godina da takve ceste zažive posvuda. Još je 2010. godine njemačka kancelarka Angela Merkel obećala da će do 2020. godine na njemačkim cestama biti milijun električnih automobila. Smatra da je to prilika i za dodatni razvoj njemačke automobilske industrije koja ima ogromnu ulogu u gospodarstvu Njemačke kao svjetske gospodarske sile. 

Njemačka je spremna uhvatiti se u koštac s emisijom CO2, a po potpisanom Pariškom klimatskom sporazumu, njihova obaveza je do 2050. godine svoje emisije CO2 smanjiti za čak 95 posto od referentnih razina iz 1990. godine, što ova visokoindustrijalizirana zemlja nipošto ne može bez, između ostalih, potpune elektrifikacije prometa na svojim cestama.   

Trebao bi zaživjeti i zakon kojim bi se do 2030. godine potpuno zabranilo registriranje novih automobila na benzinski ili dizelski pogon. Porezne olakšice i subvencije na vozila koja ne ispuštaju CO2 koje članice EU-a danas odobravaju na nove električne automobile, u konačnici trebaju voditi tome da od 2030. godine EU više ne uvozi na svoje ceste nikakva druga osobna prijevozna sredstva osim automobila s nula-postotnom emisijom CO2.

  • IvanB 14:39 09.Svibanj 2019.

    Kažu geološki stručnjaci da eksploatacija litija za baterije uzrokuje veće štete okolišu nego fosilna goriva.