Tehno
12735 prikaza

Mercedes radi čudo od auta - koštat će 2,8 milijuna dolara

Mercedes Project One
1/4
Mercedes Benz
Motor iz kojega će izvlačiti brutalnu snagu šokantno je malen, a tu su i druga iznenađenja

Pišući o tome kako će Mercedesov "Project One" izgledati, Wire navodi da će ovaj "hiperautomobil" koštati oko 2,8 milijuna dolara. O "Projectu One" ne znamo puno. Nemamo ideju koliku će brzinu dostizati ili koliko će brzo dolaziti do 100 ili 200 km/h. Imamo samo blagu predodžbu o tome kako bi ta stvar mogla izgledati, s obzirom na povremene teasere koji se pojavljuju. Merecdes će se ovim automobilom pridružiti elitnom klubu 2019. kad namjerava pustiti automobil u prodaju.

Njime namjerava konkurirati milijunskim dolarskim vozilima poput nadolazećih Aston Martin Valkyre, McLaren BP23 i Ferrari LaFerrari Aperta. Ovog tjedna doznali smo kako to Mercedesovi stručnjaci namjeravaju postići. AMG-ov šef Tobias Moers podijelio je detalje iz samog srca projekta: riječ je o pogonskom sklopu i sustavu amortizera. Mercedesovi inženjeri nisu mogli tek samo uzeti najveći motor koji bi mogli naći i strpati ga pod haubu, sve prekriti ugljikovim vlaknima i nazvati to dobrim.

Mercedes-Maybach S600 S 600 Style Ovako izgleda izrešetani luksuzni, blindirani Mercedes Maybach

Za pomoć su se okrenuli tehnologiji kompanijinog superuspješnog tima Formule 1. "Project One" najveći dio svoje privlačnosti zahvaljuje svom tubropojačanom 1,6-litarskom motoru sa šest ventila. To se može činiti minijaturnim za ovakav tip automobila, ali uzmimo u obzir je ovaj stroj bliski rođak onom koji je pogonio automobil Lewisa Hamiltona u sezoni Formule 1 2015.

Naravno da su morali dodati određene stvari. Mnoge od tih promjena tiču se načina na koji će motor dosezati određeni broj okretaja i uopće broja okretaja. Motor je onaj "obični" iz Mercedesovih sportskih automobila, primjerice 158.000 dolara vrijedan AMG GTR, tako oblikovan i podešen da doseže maksimalnu snagu na 6500 okretaja u minuti. To ograničava zagrijavanje i habanje, omogućava nešto veću toleranciju unutarnje opreme, povećava dugovječnost i smanjuje vibracije.

Mercedes Project One | Author: Mercedes Benz Mercedes Benz
Vozilo Formule 1 doseže više nego duplo od toga, oko 13.500 okretaja, a motor "Projecta One" bit će puno bliži tom F1 nego GTR-u. Mali motor će ulaziti u crveno na nečuvenih 11.000 okretaja. Dok F1 u slobodnom hodu ima 4000, hiperautomobil će se zadržavati na puno razumnijih 1200. Kao i kod trkaćih automobila, mjenjač će imati osam brzina, moći će se podešavati da bude ručni ili automatski.

Sve skupa dovodi takav mali motor do snage od više od 700 konjskih snaga, više nego što ćete ikada trebati, ali niti izbliza dovoljno za opravdati cijenu od 2,8 milijuna dolara. Posebno kad se uzme da Dodge Demon od 85.000 dolara probija granicu od 800 KS. Kako bi došli do razlike, Mercedesovi su inženjeri svaki od prednjih kotača opremili s baterijskim elektromotorom za još dodatnih 161 KS. A to onda ukupan zbroj gura preko 1000 KS.

Još važnije je to što se time omogućava prilagođavanje okretanja kotača preko kompjutera u zavojima, što omogućava sigurnije i bolje svladavanje zavoja. Treći elektromotor omogućava turbopunjaču da cijelo vrijeme prilagođava najbolji rad. Automobil će usto moći voziti i isključivo na električni pogon, ako se kome bude dalo, a i opremljen je kočenjem koje skladišti energiju. Vozač, doduše, isključivo na struju neće moći voziti dulje od 35 kilometara.

Bertha Benz Žena u sjeni Life Bez Berthe ne bi bilo Mercedesa Benza

Nadalje, sustav amortizera tako će biti prilagođen da će automobil, u ovisnosti o brzini kojom vozi, prilagođavati visinu, da će sprečavati da se automobil podiže. Velika je šansa da će to dovesti do veće aerodinamičnosti automobila, da će gume biti čvrsto uz asfalt pri ravnoj vožnji i bez žrtvovanja brzine u zavojima.

Cijena od 2,8 milijuna dolara bit će tek osnova. Mercedes sugerira da će glavne pogonske dijelove trebati mijenjati svakih 50.000 kilometara, odnosno onoliko prosječni Amerikanac pređe u dvije godine. No, sretnih 275 kupaca vjerojatno neće koristiti ovaj automobil za svakodnevnu vožnju. A ako i bi, nije baš da će njihovi knjigovođe biti posebno pogođeni zbog troška nekoliko stotina tisuća više, posebno ako vlasnike to bude činilo sretnima do pojave sljedećeg najbolje hiperautomobila.

  • Avatar hohmann
    hohmann 19:09 06.Ožujak 2019.

    odmah pocinjem da sparam !

  • Avatar Nikola Perić
    Neron 17:21 30.Kolovoz 2017.

    A gdje se može uplatiti??????