Tehno
683 prikaza

Gaming: Industrija koja najbrže raste i zarađuje

Gaming industrija
Thinkstock
Ova zabavna industrija, koja vrijedi više i od filmske, bilježi povećanje zarade iz godine u godinu

Gotovo svaki korisnik mobilnog uređaja danas je jedan od milijuna gamera koji zabavu pronalaze u ovoj brzorastućoj i jako, jako vrijednoj industriji. Vrijednost gaming industrije, s više od 200 milijuna gamera diljem svijeta, procjenjuje se na više od 100 milijardi dolara. Impresivna je to brojka za industrije koja je donedavno bila rezervirana isključivo za mlađu populaciju. Pametni uređaji unijeli su veliku promjenu u razvoj gaminga i učinili ga omiljenom zabavom za sve, bez obzira na godine.

Pretpostavlja se kako će se prikazani podaci povećati i u ovoj godini, s obzirom da ova zabavna industrija, koja vrijedi više i od filmske, bilježi redovno povećanje zarade iz godine u godinu. Na području gaminga najzastupljenije su mobilne igre s 32 posto koje su u laganom vodstvu ispred igara na konzolama s 31 posto. Slijede ih PC igre s 23 posto te igre a najmanje su zastupljenije igre na društvenim mrežama, samo 4 posto.

Nintendo predstavio novu igraću konzolu Nintendo u napadu Tehno Nova igraća konzola 'potopit' će sve ostale na tržištu

Upravo se na području pametnih uređaja očekuje nastavak velikog rasta u razdoblju do 2020. godine i to od 11 posto, što će i dovesti do povećanja ukupne vrijednosti industrije s 38.6 milijardi na 64.9 milijardi dolara, piše Prague Post. Porastu vrijednosti pridonosi veliko kinesko gamersko tržište koje se procjenjuje na 46.1 milijardi dolara.

No ove impresivne brojke nisu samo vezane za azijsko tržište, već i Europu gdje je također zabilježen porast vrijednosti gaming industrije.

Gameri su ostarjeli

Posebno zanimljive su promjene među populacijom gamera, posebno u njihovoj starosti. Iako su gameri većinom u prosjeku mladi od 18 do 24 godine, u Europi je zabilježen porast 'starijih' igrača. Tako se broj igrača od 33 do 44 godine povećao za 46 posto. Povećao se i broj gamera od 45 do 64 godine. Zanimljivo je i što oni stariji čini se i više vremena provode igrajući igre pa će tako većina u ovoj grupi do 65 godina prosječno tjedno provesti 7.5 sati igrajući igre, što je više od njihovih mlađih gamerskih kolega koji tjedno provode 6.5 sati u igri. Broj onih koji igrice igraju na pametnim uređajima, mobitelima i tabletu povećao se u svim starosnim skupinama koje su obuhvaćene istraživanjem.

Gameri su većinom muškarci koji igru igraju zbog potrebe za natjecanjem, dok žene pretežito igraju sa željom da završe igru. Najčešći motivatori za igranje su socijalizacija, natjecanje, istraživanje svjetova i priča te kratka razbibriga, piše Netokracija.

Sting Online shopping Tehno Ovo je prva stvar koja je kupljena preko interneta

Rast je zabilježen i na području online klađenja i to posebno klađenja preko mobilnih uređaja koje čini polovicu ukupnog tržišta. Očekuje se porast i online klađenja na procijenjenih 24.9 milijardi eura do 2020. godine. Podaci pokazuju kako je populacija sve mlađa a online sektor ih privlači jer im je praktičan i pristupačan. Igre često lako igrati i odigrati a pristupiti im mogu jednostavno i preko oglasa na različitim sajtovima ili mrežama. Stoga ne čudi predviđanje kako će i online klađenje povećati svoju vrijednost do 2020. godine za 22 posto.

Kina gamerski div

Zemlja s najvećim gamerskim tržištem je Kina, slijedi ju SAD, zatim Japan, Njemačka i Velika Britanija. Upravo u Velikoj Britaniji aktivnih gamera ima više od 32 milijuna a oni su na različite vrste online igara tijekom 2016. godine potrošili 4.33 milijarde funti.

Surfanje internom preko mobitela Generacija Z Life Oni su mladi, ambiciozni, sposobni i žele mijenjati svijet

Hrvatska prati svjetske trendove a ono što posebno veseli je veliki razvoj domaće gaming industrije posebno na polju razvoja tvrtki koje izrađuju igrice ili se bave razvojem same tehnologije. Domaća industrija videoigara većinom proizvodi za globalno tržište, a u skladu s rast industrije očekuje se i u Hrvatskoj porast za 20 posto godišnje. Primjera radi 2009. godine u toj industriji bilo je zaposleno 19 ljudi a danas ih je više od 600. U iduće dvije do tri godine predviđa se kako će broj zaposlenih porasti oko 300 ljudi, s obzirom na mnogobrojne najave povećanja posla i otvaranja novih tvrtki.

Ruku pod ruku ova relativnom mlada i vrijedna industrija prati zahtjeve tržišta i želje gamera pa ni ne čudi kako se brzo razvija. Vjeruje se kako će se njezina vrijednost i dalje povećavati, posebno nakon implementacija mnogobrojnih inovacija čiji je cilj omogućiti gamerima diljem svijeta lakši i brži pristup online igricama. Uz brzinu i praktičnost njihova vjernost nije upitna. Tako se vrlo lako može zaključiti kako je europska gamerska industrija zdrava, stoji na čvrstim nogama i jako je izdržljiva.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.