Tehno
540 prikaza

Društvene mreže: Koje su zelene, a koje su ubojice klime

Ilustracija za klimatske promjene
1/2
Pixabay
Facebook, Google, Apple, YouTube i drugi su zeleni. Twitter je klimatski zločinac. Popis je dug i detaljan

Iza najvećih svjetskih društvenih mreža koje svaki dan koristimo - tko više, tko manje - stoji ogromna infrastruktura i već po tome nije svejedno kakvog je porijekla električna energija kojom se napajaju serveri. Uzimaju u obzir to i još neke druge pokazatelje Greenpeace International složio je top listu "najzelenijih" društvenih mreža, odnosno najgorih ubojica klime. Podijelivši ih u pet kategorija s obzirom na proekološku orijentaciju, te u tri kategorije po vrsti, Greenpeace je tako u skupinu "A" smjestio Facebook, Google, WhatsApp, iTunes i YouTube.

Google, primjerice, zato što je još 2010. obznanio da juri prema cilju od 100 posto električne energije koju koristi, iz obnovljivih izvora. Isto su potom objavili i Facebook, te Apple, redom nakon što su shvatili da to, naprosto, od njih traže njihovi korisnici. Nije riječ o nimalo bezazlenim količinama energije. Samo Googleu, da bi njegovi serveri radili normalno, potrebno je između 500 i oko 670 MW snage, što odgovara snazi samo nešto manjoj od NE Krško. Od 2011. zelenu agendu predvodi Facebook, čime je tih nekoliko kompanija pokrenulo val koji je do 2015. doveo do dvadesetak kompanija u SAD-u koje su se obavezale u dogledno vrijeme doseći 100 posto energije iz obnovljivih izvora, ukupne snage od 3,4 GW.

Klimatske promjene Vjerojatno i više Znanost U 20 godina od esktremne klime poginulo je 707 Hrvata

Zanimljivo, dvije trećine kompanija su iz IT sektora. Na sličnom su putu i Etsy, LinkedIn, Skype, mada još uvijek tek manji dio svoje potrošnje pokrivaju zelenom električnom energijom. Njih je Greenpeace smjestio u razred "B". Slijede sve gore i gore tvrtke. IBM, hp, Amazon prime i još neki dosegnuli tek skupinu "C". Pritom Amazon prime i hp po ocjeni Greenpeace nisu nešto transparentni o porijeklu svoje energije, dok je IBM dobio lošu ocjenu iz promoviranja ekoloških ciljeva. Među najgorima su Netflix, Samsung i slični, koji su ušli u "D" razred uloge u svijetu koji se bori protiv klimatskih promjena.

Apsolutno najgori su oni iz skupine "F", poput Twittera, WeChata, SoundClouda. Twitter je ponajviše ozloglašen kao omiljena platforma "klimatskih ubojica", poput Donalda Trumpa, odnosno kao mjesto na kojem se još uvijek pokušava voditi propagandni rat, iznošenjem znanstvenih neistina, najgorih političkih spinova i industrijskih dezinformacija kojima se klimatske promjene negiraju, umanjuju ili se krivnja za njihov sve snažniji utjecaj prebacuje na sve i svašta, samo ne na čovjekov industrijski utjecaj unazad stoljeće i pol.

SoundCloud je dobio najgore ocjene, "F", iz svih pet promatranih područja poslovanja kompanije. Isto kao i Pinterest, Reddit i Twitter. WeChat iz četiri, dok je iz energetske učinkovitosti dobio "D". Detaljni izvještaj s kompletnom listom kompanija, uključujući i ocjene i objašnjenja poslovanja po pojedinom sektoru svake od kompanija, možete vidjeti na linku ovdje.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.