Tehno
5559 prikaza

Avion budućnosti - putnici će sjediti u krilima

KLM avion Flying V
1/5
Screenshot
Zrakoplov koristi najnaprednije metode razvoja, a u budućnosti se planira i njegova električna verzija

Nizozemska zrakoplovna kompanija KLM financira razvoj zrakoplova u obliku slova V u kojem će putnici moći sjediti i u prostoru krila čime će zrakoplov biti učinkovitiji u potrošnji goriva. Zbog svog futurističkog izgleda bit će i aerodinamičniji, pa će mu biti potrebno 20 posto manje goriva od onoga koliko troši Airbus A350, najnapredniji zrakoplov trenutačno. 

Istraživači su najavili kako će prototip bit spreman tijekom jeseni ove godine, no komercijalna verzija zrakoplova mogla bi poletjeti najranije 2040. godine. Ideju takvog održivog zrakoplova koji u svojim krilima može smjestiti putnike, prtljagu i spremnike goriva, pokrenuo je Justus Benad, koji je tad bio student na berlinskom tehničkom sveučilištu, piše Business Insider.

Za daljnji razvoj zaslužno je Sveučilište Delft Technical iz Nizozemske koji sad surađuju sa KLM-om. 

Poput naprednog Airbusa A350 Flying V moći će primiti 314 putnika, i 160 metara kvadratnih prtljage, a imat će i isti raspon krila pa će moći proći kroz iste hangare, letjeti po istim pistama i sl. Na većim udaljenostima moći će letjeti s manjom potrošnjom, tj. bit će to održiviji sustav letenja, kako kažu iz kompanije. 

"Flying V je manji od A350 i ima manju površinu dotoka u usporedbi sa količinom volumena, pa tako i manji otpor. Što znači da mu je potrebno manje goriva za istu udaljenost", kaže dr. Roelof Vos, voditelj projekta u TU Delft.

KLM avion Flying V | Author: Screenshot/TUDelft Screenshot/TUDelft
Koristi i najnaprednije mlazne motore koji postoje, a može se u budućnosti razviti i u električnom smislu. 

Ovaj će im zrakoplov pomoći da ostvare svoje ciljeve razvoja održivog sustava, i ciljeve smanjenja emisije CO2 za 35 posto do 2030. godine. 

"Naš krajnji cilj je let bez emisije", naglašava Vos. 

Prvi prototip predstavit će u listopadu ove godine, a letjet će pri manjim brzinama kako bi se testirala njegova stabilnost. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.