Style
2043 prikaza

Ima dosadnu frizuru i bahata je, ali njezina moć ne slabi

Anna Wintour
BRENDAN MCDERMID/REUTERS/PIXSELL
Nakon tri desetljeća na tronu, Anna Wintour više nije 'samo' urednica Voguea, ona je institucija sama za sebe

Pet je američkih predsjednika odradilo svoje mandate (neki od njih i dvostruke), a urednica Anna Wintour nije se, piše britanski Guardian, pomakla sa svog mjesta glavne urednice američkog Voguea.

U ta tri desetljeća Wintour nije promijenila svoju uvijek popeglanu bob frizuru i velike sunčane naočale, ali je itekako promijenila svijet mode. 

"Njezin je Vogue mjesto gdje Beyoncé razgovara o svom podrijetlu, a Theresa May nosi kožnate hlače", piše Guardian o životnom projektu urednice koja je na glasu kao beskrajno moćna, ali ne pretjerano empatična i simpatična osoba. 

"Iako su nedavno posebno intenzivno "vrtjele" glasine da će Anna Wintour otići sa mjesta glavne urednice te da će "kraljica napokon abdicirati", izdavač Condé Nast objavio je izjavu kako će "Wintour ostati na svom uredničkom mjestu neodređeno dugo", piše Guardian o ženi koja je postala urbani mit i legenda, baš kao i silina anegdota vezanih uz njezin način rada.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🦋Wintour said, “I think what you have to do in print is to create even more memorable images and more memorable pieces because what one consumes online or in social has a much shorter shelf life, so to speak, so what print has to have is no more weight, but it has to be something that you can’t find so easily online. It has to really stand for print.” She continued: “I get asked all the time, what do you do differently than 10 years ago or what will you do differently in the years to come? In the years to come, I have no idea. Did you know we’d be living in an Instagram age or a Snapchat age five years ago? I mean, I’m not an engineer. I don’t work in Silicon Valley. I’m thrilled there are people who can create these amazing channels and our job is to think how we can best use them to create the best content that we possibly, possibly can.”🦋 (Source- WWD✔️) #annawintour #vogue #fashion #nyc

Objavu dijeli Anna Wintour (@wintourworld)

Kada se o njoj govori svi koriste isključivo njezino ime, a nikada prezime, iako joj se nitko osim njezinog najužeg kruga ne obraća direktno. 

Wintour je veća od sezonskih trendova, a sama za riječ trend kaže da je "prljava riječ".

"Ona je ključni arhitekt estetike našeg doba, i u tome je tajna njezine "meke moći". Moć kao takva joj je uvijek bila važna jednako koliko i moda, a njezin je najveći utjecaj bio na odjeću koju vidimo na televizijskim ekranima i naslovnicama novina, ne na modnim pistama. Dva desetljeća prvih dama u šarenim kardiganima, milijun jarkih haljina koje nose novinarke i televizijske ličnosti, čitava nova generacija britanskog plemstva koja nosi uske kapute koji slijede linije tijela i cipele boje kože, to je sve Anna Wintour", piše The Guardian.

Njezin je pak osobni stil gotovo nepromijenjen tijekom godina, riječ je samo o nijansama, preferencijama u boji i dezenima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

⚜️What’s your least favorite stereotype about powerful women? ⚜️Anna Wintour:It’s not so much about powerful women. In some cases, there are stereotypes about women. I often don’t hear men talked about in the same way. It’s more a sexist stereotype than a powerful stereotype. ⚜️What are some of those examples? ⚜️Anna Wintour:Well, I’ll leave that to your imagination. ⚜️You’ve gained a reputation for being incredibly intimidating. Do you think that helps or hurts you as a leader? ⚜️ Anna Wintour:I assure you all the people that work with me on a day-to-day basis don’t think that. That’s just something that’s been fabricated by the media. And as you well know once something is out there, particularly in today’s world, it just gets exaggerated. I keep my head down and do the job to the best of my ability. (Source-Forbes✔️) #annawintour #fashion #vogue #nyc #forbes #powerfulwomen

Objavu dijeli Anna Wintour (@wintourworld)

"Neka vaš stil bude jedinstven vama, i prepoznatljiv drugima", rekla je jednom. 

Kada je toplo nosi majice zatvorenog dekoltea, i polukratkih rukavića koji ističu ruke koje "teše" svakodnevnim igranjem tenisa u pet ujutro s osobnim trenerom. Ispod toga je suknja, i Manolo Blahnik cipele potpetice srednje visine u boji bijele kave. Tijekom hladnog vremena, nosi kaput-haljinu, najčešće s remenom, s čizmama do koljena. 

Kategorički odbija nositi hlače. Ne boji se boja, printova i golemih sunčanih naočala ili blještećih komada nakita. Uvijek nosi samo najskuplju dizajnersku odjeću, bili to američki ili europski dizajneri. Amerikanci su joj svojedobno prigovarali kako je "previše europska", no i tome je uspješno odoljela. Za događaje poput Met Gala bala gotovo uvijek nosi Chanel, ponekada Gucci ili Pradu. Praktički je jedina moćna osoba u modnom svijetu koja se još uvijek nije odrekla i ogradila od pravog krzna.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

⚜️IA: Your role in the fashion industry goes far beyond your role here. Some people see you as a consultant or an advisor or a consigliere — even a secret whisperer — to help the cogs of the industry move. How did that first happen, that you became so involved? ⚜️Anna Wintour:I think it’s part of the joy and the responsibility of this job. Vogue is the pinnacle in terms of representing the fashion industry and I think it honestly goes with the territory and it’s not something that is just me — we all do it. Sally [Singer], Virginia [Smith], Mark [Holgate] — we’re all out and about, talking, listening, trying to help. I think it benefits everybody, it helps us and it helps others. ⚜️IA: How does it help you? ⚜️Anna Wintour:I think it makes our jobs clearer. We need to understand not just our side of things, we need to understand what’s happening in the retail environment, what’s happening in terms of the different brands, what the audience is telling us, what their customers are telling us — it informs all of us. ⚜️IA: But how do you respond when people say you’re the most powerful figure in fashion and that the whole industry works based on what you say? ⚜️Anna Wintour:It simply isn’t true. It simply isn’t true. I love my job, I love everything about it. I love the additional responsibility that I have as artistic director and I love journalism. My dad was an editor, my brother is a political editor, it is just a world that I am steeped in. And honestly without sounding pretentious, I don’t think about power or what that brings me. What does that really bring? A good table at a restaurant? I just try to use my position to help Condé Nast and to help others. ⚜️IA: Then why do you think that myth has developed around you? ⚜️Anna Wintour:I can’t answer that. (Source:BOF✔️) #annawintour #fashion #vogue #nyc

Objavu dijeli Anna Wintour (@wintourworld)

Iako ih sama nikada ne nosi, na svoju prvu naslovnicu Voguea Lacroixovu je jaknu s mnoštvom dragulja uparila s trapericama koje od tada nisu izašle iz mode.

"Donji dio tog kompleta nije dobro stajao manekenki, pa sam se odlučila za traperice. To je zapravo bila čista slučajnost", iskrena je bila Wintour o svom "genijalnom" pothvatu.

Wintour nije, što je netradicionalno za svijet visoke mode, velika obožavateljica crne boje koja je, još uvijek, sinonim za šik i eleganciju.

Vogue naslovnica iz studenog 1988. | Author: Screenshot Screenshot
"Crna loše izgleda u magazinima i na stranicama dućana", objasnila je jednom. 

Koliko je Wintour istinski moćna ilustrira i podatak da gotovo nikada, posebno ne na važnim događajima, ne nosi torbicu - u rukama ima samo svoj telefon. Poput Sheryl Sandberg u Davosu ili Gwyneth Paltrow na Goop događajima, piše Guardian, ona iza sebe ima ekipu ljudi koji se brinu za sve njezine potrebe. Osim toga, nije toliko prizemna da joj trebaju tričarije poput hrane, vode, šminke ili tampona.

Samo jedna u nizu stvari u kojima se "superžena" Wintour razlikuje od svih ostalih civila. Jedan je osmijeh ili pokret glavom, navodno, u stanju osuditi kolekciju na propast ili je vinuti u nebesa. Taj je pop-kulturni moment iskorišten i u stvaranju antiheroine Mirande Priestly u knjizi/filmu "Vrag nosi Pradu". Lik urednice je, autorica ne krije, bogato nadahnut svim mitovima i anegdotama o Anni Wintour.

Wintour je svoj lik i djelo uklesala u tkivo pop-kulture i kroz čitav niz dokumentaraca, pa i pojavljivanjima u filmovima "Zoolander 2" i "Oceanovih 8". Alfa ženku zaista ne poznaju i ne prate samo oni koji pobožno gledaju revije sa njujorškog Fashion Weeka gdje će se pojaviti i ovaj tjedan, ona je širi fenomen, a time je i njezin utjecaj zapravo veći od samog Voguea, modne insititucije kojoj je na čelu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.