Life
282 prikaza

‘Trošenje na druge umjesto na sebe čini nas sretnijima...’

Dobitnici jackpota od 148.6 milijuna funti
Press Association/PIXSELL
Profesor sveučilišta Harvard Michael Norton vodio je istraživanje propasti dobitnika na lotu. Rezultati su pokazali da se oni koji su trošili novac na sebe nisu osjećali nimalo drukčije, za razliku od onih koji su trošili na druge...

Ako mislite da novac ne može kupiti sreću, pogrešno ga trošite, smatra Michael Norton, profesor na poslovnoj školi sveučilišta Harvard. S kolegama je istraživao fenomen društvene propasti dobitnika na lotu. U njemu novac ljude čini sebičnima, postaju asocijalni i pokušavaju zadovoljiti svoje potrebe.

- Dobitak na lotu može vam uništiti život jer novac spiskate uludo i odete u dugove, a pronađu vas i svi prijatelji i obitelj, te vas traže novac. Tako zbog sreće izgubite dobre društvene odnose - kaže Norton. Kako bi istražili čini li nas trošenje sretnijima, Norton je s kolegama proveo istraživanje u Kanadi. Proveli su eksperiment u kojem su ljudi dobili omotnicu s novcem i poruku na koga potrošiti novac. Samo dan nakon što su to učinili, oni koji su potrošili novac na druge bili su sretniji nego prije. Oni koji su sebi nešto kupili, nisu se osjećali nimalo drukčije. Na osjećaj nije utjecao ni potrošen iznos, jer je zaključak gotovo uvijek bio jednak. Pokus su ponovili i u Ugandi te su dobili jednake rezultate.

- Ne morate raditi čuda s novcem kako biste si osvijestili svoje osjećaje. Možete zbilja raditi trivijalne stvari kako biste se osjećali bolje - kazao je profesor. Slično istraživanje
provela je i agencija za istraživanje tržišta Gallup. Gotovo u svim zemljama, osim njih nekoliko iz središnje Afrike, ljudi koji su donirali u humanitarne svrhe, bili su sretniji od drugih. No Norton smatra da osim pojedinaca, od darova profitiraju i cijele grupe. 

- Dali smo novac timu prodavača iz Belgije. Kad god bi novac potrošili na kolege, svi su bolje radili, pa je i tvrtka više zaradila - kazao je profesor. Cilj sretnog trošenja, dakle, nije u izboru proizvoda nego u tome kome kupujete. Samo tad sebi više pomažete – zaključio je Norton.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.