Life
6692 prikaza

Suluda teorija po kojoj Titanic nikada nije ni potonuo

Titanic
Screenshot Youtube
Titanic, zapravo, nikada nije potonuo i godinama je plovio oceanima, kažu neki teoretičari zavjera

Kada je putnički brod Titanic potonuo 1912., šokirao je svijet. No, postoji teorija zavjere koja kaže kako Titanic zapravo i nije potonuo.

Svi se slažu oko jedne činjenice, a to je da je jedan brod zaista potonuo u ledenim vodama sjevernog Atlantika 15. travnja 1912. godine i oko 1.500 putnika je poginulo. Teorija zavjere sugerira kako brod nije bio tehnološko čudo kakvim ga je matična kompanija, White Star Line, opisala. Tvrde i kako je White Star Line zamijenio brodove za putovanje između Southamptona i New Yorka, te da nije plovio (i potonuo) Titanic, nego stariji brod, Olympic.

Teorija zavjere kaže da je sudar zapravo bila osiguravateljska prevara koja je pošla po zlu.

Olympic

Olympic | Author: Wikipedia Wikipedia
Britanski White Star imao je veliku konkurenciju ne samo u Engleskoj već diljem svijeta. Lokalno se neprestano natjecao s tvrtkom Cunard Steamship Company, Ltd., tvorca Lusitanije i Mauretanije, koji su tada bili najveći putnički brodovi (1906-07).

Kako bi se natjecao s njima White Star Line je ušao u "rat". Godine 1902. kupio ih je  Mercantile Marine Co. (IMM), kompanija kojoj je na čelu bio poznati financijaš J.P. Morgan. S Morganovom dozvolom šef White Stara J. Bruce Ismay počeo je raditi na brodovima koji su po brzini i luksuzu trebali biti bolji od Lusitanije i Mauritanije, dakle najbolji na svijetu. Naručena su tri broda, Olympic, Titanic i Britannic.

Olympic se prvi gradio, i smatrao se "glavnim brodom". Njegovo je prvo putovanje fantastično prošlo. No, na petom po redu putovanju, dogodila se nezgoda. Datuma 20. rujna 1911. dok je prolazio kraj vojnog broda The Hawke, Olympic se neočekivano zanio u stranu i dva su se broda sudarila. Olympic je nekako došao do pristaništa, s velikom rupom na trupu. Na sudu je rečeno kako je White Star Line odgovoran za incident, piše Popular Mechanics

Titanic

Titanic | Author: Wikipedia Wikipedia
I tu se priče razdvajaju. Teoretičari zavjere kaži kako je nakon sudara Olympic postao crna rupa bez dna koja guta novac. Presuda je značila da popravak neće pokriti osiguranje, a dok ne plovi samo krvari novac.

Pa je tako kompanija napravila zamjenu. Novosagrađeni drugi brod uzeo bi ime Olympic, dok bi oštećeni stariji brod postao Titanic. S vremenom bi pravi Olympic (sada pod imenom Titanic) imao nesreću koja bi omogućila da White Star Line pobere isplatu za osiguranje koja odgovara šteti na posve novom brodu. Jedina stvar koja je poremetila plan jest - ledena santa na koju nisu računali.

Najžešći teoretičari pak kažu i da je J.P. Morgan bio iza zamjene kako bi na inferiornom brodu potopio neprijatelje.

Oni koji te teorije zagovaraju imaju (smatraju oni) mnoštvo argumenata - od toga da Titanic nije dozvolio javnu inspekciju prije puta kako stručnjaci ne bi uvidjeli da je to zapravo Olympic. 

Porinuće Olympica:

Olympic | Author: Wikipedia Wikipedia
Onda je tu pitanje prozorskih okna. Neke fotografije, kažu teoretičari, ukazuju na to da pozicija prozorskih okna pokazuje kako nije riječ o "pravom" Titanicu.

Olympic je, kažu oni, na dnu oceana, a ne originalni Titanic.

Steve Hall i Bruce Beveridge autori su knjige "Titanic or Olympic: Which Ship Sank?" i kao glavne dokaze uzimaju upravo pozicioniranost prozorskih okna.

"Olympic je, kao i Titanic, imao isti aranžman od 14 okna s desne strane, ali dva dodatna su naknadno stavljena, bila su tamo u ožujku 1912.", kažu.

Olympic:

Olympic | Author: Wikipedia Wikipedia
Povjesničar Mark Chirnside se pak bavio time bi li zamjena na bilo koji način bila isplativa. Kaže kako je Titanic koštao sedam i po milijuna dolara, a bio je osiguran na pet milijuna.

"Da postoji takva zavjera očekivao bih i da polica osiguranja pokriva kompletnu vrijednost broda, a ne samo dvije trećine", rekao je.

Titanic:

Titanic | Author: Wikipedia Wikipedia
Najvažnije od svega, brodovi su bili sve samo ne posve identični. Titanic je imao "jedinstveni cafe i povećani á la carte restoran", piše Chirnside i nadodaje kako je naprosto nemoguće brod koji je prošao pet putovanja zamijeniti za brod koji ide na svoje prvo prekooceansko putovanje.

Razlikuju se čak i motori. No, za zagovaratelje teorije zavjere ti argumenti malo vrijede, posebno jer po njima iza svega stoji "zlikovac" J.P. Morgan, jedan od najmoćnijih ljudi na svijetu u to doba.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.