Life
25043 prikaza

Radnici otkrivaju mračnu stranu rada na kruzerima

Kruzeri
DPA/PIXSELL
Ovaj posao privlači mnoge mlade zbog dosta dobre plaće, putovanja i upoznavanja novih ljudi, ali posao ima i loših strana

Rad na kruzeru čini se kao idealan posao. Putujete svijetom i još vas lijepo plate za to. Međutim, kako je slučaj Nikole Arnautovića prošle godine pokazao, takav posao ima i svoju drugu stranu. Na brodu je radio kao spasioc na bazenu, a pronađen je obješen u svojoj kabini. Njegove kolege s kruzera kažu da je Nikola pronađen obješen na stubištu koje vode prema kabinama, pišu srpski mediji.

"Nikola se objesio na stubištu gdje ljudi rijetko prolaze, jer vode prema samo nekoliko kabina. Prvi ga je našao voditelj tima, koji je išao prema svojoj kabini. Rekao nam je da u trenutku kada je našao Nikolu da mu je tijelo već potamnjelo", ispričala je Meta Martono, koja radi na kruzeru Carnival Fascination.

Posada na kruzeru potpuno je sigurna da je riječ o samoubojstvu. Meta Martono je navela jedan detalj kojeg je policija istraživala kao mogući razlog ove tragedije.

Radnici IKEA-e Ljudi cijene rad Ekonomix Otkriveno zbog čega Ikea mlati milijarde

"Samo dva dana prije Nikoline smrti našao se sa šeficom ljudskih resursa i tražio je hitno bolovanje, što je ona odbila. Oni su sada jako osjetljivi zbog ovoga što se dogodilo. Razlog zbog kojeg nije mogao dobiti bolovanje je taj što je bio novi zaposleni, mislim da je došao u lipnju raditi", rekla je Meta.

Kako dodaju ostale kolege, Nikola je bolovanje tražio zbog depresije, koja je, dodaju, bila očigledna. Kao razloge depresije naveli su obitelj i ogromnu količinu posla. 

Nije prošlo dugo otkako je priča objavljena, a da se nisu javili mnogi drugi koji su radili ili još uvijek rade na brojnim kruzerima. Većina otkriva tamnu stranu tog posla, koji privlači mnoge mlade zbog dosta dobre plaće, putovanja i upoznavanja novih ljudi, ali rad na kruzerima je, kako izgleda prema pričama nekih koji su to probali, vrlo često pravi horor.

Selo Olympos na grčkom otoku Karpatos Moć žena Life Tajanstveni otok u susjedstvu na kojem vladaju žene

Mnogi su tako po komentarima otkrili kako rade i po 18 sati dnevno, da ih šefovi maltretiraju, te da nemaju slobodne dane, što ih dovodi do nezadovoljstva i depresije.

"Na kruzerima nemate slobodne dane. Možete eventualno imati neki slobodan sat, ali meni je alarm stalno bio uključen. Radio sam u sportskoj grupi, nadzirao sam goste koji su se penjali po umjetnoj stijeni. Iako mi je u ugovoru pisalo da sam zadužen za sportske aktivnosti gostiju, postojao je i dio ugovora u kojem je pisalo “osim sportskih i druge poslove”. Ispostavilo se da sam više puta morao plesati kao muški striper na disko večerima koje su bile rezervirane samo za cure", ispričao je za Insider jedan od bivši zaposlenika kruzera.

Matalda Punta Križa Blizak kremlju Ekonomix Milijunašev rat za golf teren podijelio otok Cres

Svoje iskustvo opisao je jedan DJ, Elbrad, koji je na kruzerima proveo dvije godine.

"Možda najodvratniji dio na kruzerima bila je hrana. Posada ne jede isto što i gosti, a ono što smo jeli teško se moglo nazvati hranom. To je više izgledao kao nešto izvađeno iz smeća. Neki su kuahri imali i svoje tehnike. Stavljali su nešto u hranu kako bi nam stolica bila mekana, jer je lakše prolazila kroz WC", ispričao je.

Iako dobar dio onih koji rade na kruzerima govore kako su zadovoljni plaćom, prema svim pokazateljima, plaće na kruzerima nisu toliko velike, ponekad su to iznosi koji se mogu zaraditi u nekoj od siromašnijih država, a radnici na kruzeru puno više mogu zaraditi od napojnica. Napojnice ovise od gosta do gosta, neki ih tijekom cijelog krstarenja ne daju uopće, dok ih neki dijele stalno.

Tri velika putnička broda usidrena ispred grada Dubrovnika Bljuju otrov Znanost Užas na Jadranu: Kruzeri zagadili gore nego milijun auta

No, ni to nije sve.

 

"Najčešće spavamo po dvoje ili troje u kabini, koje su jako malo i uglavnom su to kabine bez prozora. Zidovi između kabina su toliko tanki da čuješ sve što ljudi govore u susjednim kabinama, a tuš je od ostatka kabine odvojen zavjesom. U ugovoru uopće nema klauzule o godišnjem odmoru, a ako dobijete otkaz, nemate se kome žaliti. Nemate se kome obratiti, ne možete se javiti nekom direktoru, ne možete se žaliti, a vrlo često vam neće dati nikakvo konkretno objašnjenje. Platit će vam avion da se vratite kući i to je kraj priče", ispričao je jedan bivši radnik na kruzeru.

Prije nekoliko godina pojavio se video koji je prikazao kako sto radnika imaju dostupno samo dva tuša i jedan WC, dok ih je u jednoj kabini spavalo šestero u krevetima na kat.

Inače, slučajevi poput Nikole Arnautovića nisu rijetkost. U veljači 2017. godine perač suđa iz Indije također je pronađen mrtav u kabini, obješen. 

Prometni kolaps u Dubrovniku zbog previše turista Alarm Ekonomix Gradovi koje je turizam ubio - Dubrovnik na vrhu liste

U ožujku 2016. godine, kuhar na kruzeru Island Princess također je pronađen obješen u kabini. Bio  mu je to prvi posao na kruzeru, a neki od njegovih kolega su tada pričali da je počinio samoubojstvo zbog stresa i velikog pritiska svojih nadređenih.

U srpnju 2015. godine 33-godišnji Britanac pronađen je obješen u svojoj kabini. Bio je kuhar i to mu je bio prvi put da radi na kruzeru, a pronađen je mrtav dok je kruzer bio u Bordeauxu.

Neke kompanije konobarima i poslužiteljima tjedno oduzimaju od plaće određeni iznos, recimo 10-20 dolara za razbijeno posuđe, bez obzira jesu li nešto razbili ili ne, a neki zaposlenici, naročito oni u kuhinji ili praonici, gornju palubu, od posla i umora ne vide tjednima.

  • Milan.banijac 09:16 23.Srpanj 2019.

    PUTNICI POPIJU PIĆE ILI KAVU , KAKAV KINESKI SUVENIR I TO JE KORIST KOJU DBK IMA, OSTAJE HRPA OTPADA I FEKALIJA, NASTAJE KALJUŽA.