Life
35555 prikaza

Ovu hranu možete jesti koliko hoćete - bez debljanja!

Žena kupuje voće i povrće
Thinkstock
Povrće i voće koje je većinom sastavljeno od vode i vlakana savršeno je za prekomjerno uživanje

Zamislite da možete jesti koliko god želite - bez straha da će se to odraziti na vašu liniju ikako drugačije nego pozitivno. Ne morate puno zamišljati, već počnite uživati u njemu, savjetuju znanstvenici koji su identificirali ukupno 14 namirnica od kojih se ne možete udebljati sve i da želite.

Nutricionistica dr. Lisa Young otkriva kako oni spadaju u dvije glavne kategorije - voće bez škroba i povrće.

- Njihovom konzumacijom se nećete udebljati jer im je većina sastava voda, sadrže vrlo mali broj kalorija te bogatstvo vlakana zahvaljujući kojima se osjećamo siti nakon što ih pojedemo - ističe Young.

Osim toga, dobro ih je što češće uvrstiti na jelovnik budući da su bogati vitaminima, antioksidansima te raznim korisnim nutrijentima.

1. Celer

Celer srednje veličine ima samo šest kalorija, a tijelo za njegovu razgradnju potroši oko 50. Celer je bogat vlaknima i odličan je izvor vitamina K, antioksidansa kumarina te vitamina B kompleksa.

2. Šparoge

Ova iznimno zdrava namirnica također djeluje kao diuretik i izbacuje višak vode iz organizma. Sadrži tek oko 10 kalorija po svežnju, a najbolje je jesti šparoge kuhane na pari, za čiju razgradnju tijelo potroši i četiri puta više kalorija nego što one sadrže. Bogate su vitaminom C, B6, A, ali i riboflavinom, vlaknima i magnezijem.

3. Brokula

Oko 100 grama brokule sadrži 25 kalorija, dok tijelo za njegovo probavljanje potroši čak 80 kalorija. Bogata je vitaminima i mineralima, a zbog svoje ljekovitosti proglašena je i najboljim saveznikom u prevenciji nastanka karcinoma.

4. Mrkva

Oko 100 g svježe mrkve sadrži 41 kaloriju, a tijelo potroši oko 60 kalorija kako bi je razgradilo. Odličan je izvod vitamina A i karotenoida, kao i dijetalnih vlakana, vitamina C i kalija. Osim toga, bogata je prirodnim šećerom pa je odličan način "zaslađivanja" na dijeti.

5. Grejp

Samo 32 kalorije ima u 100 grama grejpa, a tijelu je potrebno čak dvostruko više da bi ga probavilo. Ovo iznimno zdravo voće poznat je saveznik u mršavljenju jer napada masne stanice, a bogato je vitaminom C i B6, tiaminom, riboflavinom i vlaknima.

6. Rotkvice

Jedna velika rotkvica sadrži tek jednu kaloriju, a da bi je tijelo probavilo potrebno je bar tri kalorije. Izvrstan je izvor vitamina C, a zahvaljujući svojim svojstvima potiče sagorijevanje masnih naslaga u tijelu.

7. Šampinjoni

Oko 100 g šampinjona sadrži 18 kalorija, a tijelo potroši oko 55 kalorija dok ih probavi. Od svih gljiva, šampinjoni su najbogatiji proteinima, a odličan su izvor riboflavina, selena i inulina te ne sadrže škrob.

8. Kupus

Samo je 20 kalorija u 100 grama kupusa, a da bi ga tijelo probavilo potrebno mu je i trostruko više kalorija. Za kuhani kupus tijelo će potrošiti dvostruko više. Odličan je izvor vitamina C, betakarotena i vitamina A, kao i minerala.

9. Jabuke

Jabuka srednje veličine sadrži oko 100 kalorija, a tijelo potroši oko 120 kalorija da bi je probavilo. Osim toga, jabuke su zasitne i odličan odabir voća za doručak jer pokreću metabolizam. Bogate su vitaminom C i antioksidansima te djeluju na snižavanje lošeg kolesterola.

10. Zelena salata

Šalica zelene salate sadrži oko osam kalorija, a kako se većinom sastoji od vode tijelu je potrebno i trostruko više energije u obliku kalorija da bi je probavilo. Bogata je željezom, magnezijem i vitaminima te nezaobilazan dodatak svakoj zdravoj prehrani.

11. Borovnice

Nisu posebne samo zbog obilja antioksidansa koje sadrže, već i bogatstva vlakana. naime, 10 dkg ovog voća sadrže šestinu preporučenog unosa vlakana i svih nutrijenata, a sadrže samo 85 kalorija.

12. Krastavci

Povrće koje je sastavljeno većinom od vode sadrži samo 16 kalorija po porciji. Sjemenke i kora sadrže navjeću količinu nutrijenata, pa ih je bolje ne guliti. Najvrijednije u njima je bogatstvo beta karotena.

13. Rajčice

Najpoznatije su po nutrijentu likopenu koji pomaže u borbi s kardiovaskularnim bolestima te štiti od raka. Osim toga, bogate su vitaminom A, C, B2, kalijem, kromom i vlaknima. Jedna rajčica srednje veličine sadrži tek 25 kalorija.

14. Naranče

Najpoznatije po obilju vitamina C, ključnog za proizvodnju kolagena i jačanju imuniteta. Osim toga, velika naranča sadrži tek oko 80 kalorija.

15. Jagode

Bogate antioksidansima polifenolima, jagode su i bogat izvor vitamina C, kalija i vlakna. Jedna šalica jagoda sadrži tek 50-ak kalorija. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.