Life
1306 prikaza

Ovi ljudi su otkantali e-mail... i preživjeli su

Ilustracija za e-mail
Luka Stanzl/PIXSELL
Svi redom svjedoče da im je život sad puno bolji, ali i upozoravaju: 'Zbog toga će vas mrziti!'

Oni koji šalju mailove Audieju Chamberlaineu mogli bi steći dojam da je on na stalnom odmoru. I to zbog već dvije godine koliko server automatski odgovara svima koji mu pišu, da je "izvan ureda". Umjesto toga, mailovi se automatski prosljeđuju njegovim poslovnim partnerima, piše BBC. Daleko od toga da on zabušava. Iza scene Chamberlaine je izvršni direktor tvrtke za PR "Lion & Orb" iz Denvera u SAD-u. Samo što je odustao od mailova. Umjesto toga, on koristi tekstualne poruke s mobitela ili telefonske pozive.

Sa sobom nosi dva telefona kako bi mogao odvojiti svoje aktivnosti na društvenim mrežama i fotografije od drugog telefona koji koristi za SMS-ove i pozive. Posljedica je to da on skoro nikad nije s laptopom. "To je tako oslobađajuće. Osjećam se kao da sam si oslobodio vrijeme za razmišljanje i za smislene razgovore", kazao je. Od toga imaju koristi i njegove mušterije, jer im je na raspolaganju sad i odmah tako dugo dok je budan.

Tim Cook RECEPT ZA USPJEH Ekonomix Kako šefovi najuspješnijih kompanija rješavaju e-mailove?

Mnogi povremeno zamišljaju o napuštanju inboxa, čak o tome da ga elektronički raznesu, dignu u zrak. A neki to doista i čine, virtualno, odlogiravajući se zauvijek ili se ciljano logiraju na koji sat u dugim vremenskim razmacima. "Uvjerim se da mail nije hitan i onda ga ignoriram", kaže Mubs Iqbal (42) razvijač weba iz New Yorka. On je odnedavno počeo koristiti kombinaciju Slacka, Hipchata i Facebook Messengera kako osnovne načine komuniciranja na poslu i s prijateljima.

Ideja je u tome da se dobije više vremena za druge oblike komunikacije. U stvari, često korištenje mailova povezano je s nižom razinom produktivnosti i višim razinama stresa, navodi Gloria Mark, profesorica na Sveučilištu California Irvine, glavna autorica studije iz 2014. Laura Belgray, utemeljiteljica tvrtke za copywriting "Talking Shrimp", nije u potpunosti odbacila e-mailove, samo ih koristi po svojim uvjetima.

Prisustvovala je radionici o produktivnosti u siječnju i nakon toga je odlučila ne provjeravati e-mailove sve do 11 sati tijekom tjedna i sve do podne tijekom vikenda. Dva sata dnevno koliko se apsolutno ne obazire na mail, koristi za pisanje u kojem je nitko ne prekida. Kaže da je odgovaranje na mailove može sasvim izbaciti iz potrebne koncentracije. Iqbal kaže da tekstualne aplikacije na mobitelima također mogu ometati čovjeka kao i mailovi, samo što oni iziskuju kraće, manje formalne odgovore i stoga su brži.

On jednom dnevno detaljno provjerava sve mailove koje prima, ali u pravilu odgovara tekstualnim aplikacijama. Prekidanje rutine može predstavljati i naprosto uzimanje vremena za odgovor na mailove, kaže spisateljica Jo Piazza (36). Ona je to učinila prošle godine kad je sasvim ignorirala mailove skoro cijelo vrijeme kako bi stigla dovršiti svoju novu knjigu u ugovorenom roku. Namjestila je da pošiljatelji poruka primaju odgovor da će odgovoriti kasnije tijekom večeri ili sljedećeg jutra.

Deseci mailova za posao ili od prijatelja na taj način je nisu ometali u poslu. "Osjetila sam potrebu uvođenja nekih pravila prema mailovima koji su pristizali", kaže autorica "Kako biti vjenčan". Isprva su joj prijatelji i poslovni partneri, vidjevši automatski generirani odgovor, odmah slali novu poruku preko tekstualnih aplikacija ili preko Facebooka. "Neki ljudi su jednostavno ignorirali i nastavili mi slati poruke", kaže ona. No, nakon nekog vremena se većina navikla na to da im neće istog trenutka odgovoriti.

Donald Trump Top News Jezive manipulacije internetom ruše demokratske režime

Danas ona odgovara na većinu mailova tijekom noći, ali koristi aplikaciju Boomerang kojom slanje mailova tempira tijekom dana i po točnim datumima. Odabire vrijeme i dane kad su primatelji na poslu i očekuju da ih se uznemirava. Chamberlaine upozorava da oni koji eksperimentiraju s isključivanjem maila, trebaju očekivati određeni zazor okoline. Prvo vrijeme kad je ignorirao mailove, automatski odgovor je poručivao da "on više nije tu" i nije pošiljatelje upućivao na alternativne načine komuniciranja.

To je neke klijente zbunilo, nekima je smetalo. Vremenom je naučio da blaži i pristojniji automatski odgovor znači i bolje reakcije kod pošiljatelja. Na svojoj podsjetnici više nema upisanu e-mail adresu, ali zato ima broj mobitela i profile za tekstualnu komunikaciju. Piazza pak prima sve manje mailova, ali sada sve boljih i efikasnijih.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.