Life
6215 prikaza

Na otoku niče grad budućnosti - Bit će veći od Zagreba

Port City Colombo
1/8
CHEC Port City Colombo
Očekuje se da će futuristički pothvat preporoditi čitavu državu

Prije samo jednog desetljeća ideja kako bi neki grad u Šri Lanki mogao postati vodeće svjetsko financijsko središte bila je gotovo nezamisliva. Od početka 80-ih godina prošlog stoljeća do 2009. godine zemljom je bjesnio brutalni rat između vojske i pobunjeničke grupe Tamilskih tigrova. U tom sukobu poginulo je stotine tisuća civila a troškovi ratne borbe bili su veći od 200 milijardi dolara. 

Desetljeće nakon toga, zemlja je razvila plan razvoja njihovog glavnog grada Colomba, koji bi u konačnici trebao otvoriti nova radna mjesta i pojačati ekonomiju. Colombo je najnaseljeniji grad Šri Lanke u kojem živi oko 750.000 stanovnika. No uz planirani razvoj grada, nove metropole, previđa se kako će se taj broj udvostručiti. 

Iako je plan izgradnje luke donesen još 2004. godine, početak izgradnje odgođen je zbog ratnog stanja. Projekt je doživio i niz kritika zbog utjecaja Kine i njihovih investicija za koje će mnogi reći da su zapravo bili dio njihove želje za produbljivanjem kineskih političkih interesa u ovom području. 

Gradnja Port City Colomba na Šri Lanki | Author: DINUKA LIYANAWATTE/REUTERS/PIXSELL DINUKA LIYANAWATTE/REUTERS/PIXSELL

2014. godine projekt je suspendiran, pod izlikom bojazni od utjecaja izgradnje na obalu. Odluka premijera Ranila Wickramasinghea posebno je razljutila kineske investitore China Communications Construction Company, koji su tvrdili kako su izgubili 380.000 dolara dnevno u trenucima kada je projekt bio u fazi mirovanja. No ipak je pokrenut 2016. godine uz niz novih mogućnosti zaštite okoliša. 

Prva faza razvoja infrastrukture trebala bi biti završena 2020. godine, a Port City trebao bi biti kompletno završen 2040. godine, i ukupno koštati oko 15 milijardi dolara. Izvođači radova u prvoj fazi, China Harbour Engineering Company, planiraju dodati oko 65 milijuna kubnih metara pijeska uz obalu, kojeg uz pomoć bagera vade iz dubine oceana. 

Kineske građevine u Šri Lanki Prijateljska gesta Style Nije samo Pelješki most - Kinezi žele graditi i nebodere

Takva procedura izazvala je niz kritika grupa za zaštitu okoliša koji smatraju kako će iskopavanje pijeska narušiti podvodni život pa tako i život ribara. Izvođači radova pak kažu kako iskopavanje nije nikakva prijetnja. Dozvolu su dobili za iskopavanje u udaljenosti od pet kilometara od obale i na dubini od ili ispod 15 metara. Zabranjeno im je iskopavanje na područjima grebena i onima bogatima ribom, piše Business Insider. 

Kako bi nadoknadili mogući nedostatak prihoda ribarima, kompanija planira tijekom sljedeće tri godine, u ribarske organizacije uložiti gotovo sedam milijuna dolara. U projekt je dosada uloženo više od 1,4 milijarde dolara, a najveći dio bit će potreban za nabavu pijeska, vrijednog oko 3,2 milijarde dolara. 

Pogledajte galeriju.

1/8

Poslovni prostor grada luke imat će niz ureda, trgovački centar i kulturni park. Središnji park bit će napravljen uz glavni kanal, na oko 110 jutara javnih parkova i 300 namijenjenih rekreaciji i vodenim sportovima. 

Zgrade će se graditi s posebnim razmišljanjem o smanjivanju jakih vjetrova uz dokove, ali i omogućavanja pojačane cirkulacija zraka u gradu. Dizajniran je isključivo za stambenu i komercijalnu namjenu, a zabranjena će biti bilo kakva industrija, što bi trebalo biti omogućeno kroz niz drugih planiranih projekata na Šri Lanki. 

Investitori se nadaju kako će novi grad imati oko 80.000 stanovnika i oko 250.000 dnevnih posjetitelja. Po nekim najavama mogao bi imati i svoj poseban legalni sistem, za što će im ipak trebati posebna odluka parlamenta Šri Lanke i ministara. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.