Kultura
3410 prikaza

"Zrinko Tutić htio je od mene stvoriti teen zvijezdu"

Lana Cenčić u društvu Stevena Tylera
lanacencic.com
Lana Cenčić danas od Japana do New Yorka nastupa s "Cirque du Soleil", no u tome joj nije pomoglo što je odrasla u obitelji umjetnika

Nikad nisam planirala da ću s trupom Cirque du Soleil nastupati u Japanu, ali odavno sam naučila da možete svašta planirati, ali vam život donese nešto sasvim drugo, kaže Lana Cenčić (37), etablirana pjevačica alternativnog jazza, te skladateljica, glazbenica, plesačica, glumica i performerica, koja je u Austriji i Njemačkoj izgradila značajnu muzičku i kazališnu karijeru.

No Beč je bio, čini se, pretijesan za nju i njezine avangardne afinitete te iznimno atraktivnu pojavu. U potrazi za novim kreativnim izazovima preselila se u New York, a trenutačno je već gotovo dvije godine na turneji s artističkom trupom Cirque du Soleil, gdje u predstavi “Kurios” igra lik perkusionistice Bella Donne.

To joj je promijenilo život. Lana Cenčić je odrasla u poznatoj glazbenoj obitelji i vrlo rano otkrila svoje raskošne talente. Njezin otac Maksimilijan Cenčić bio je dirigent i ravnatelj Opere u HNK, a zatim je godinama dirigirao u Bečkoj državnoj operi. Majka Silvija Vojnić-Purčar je operna pjevačica, a radila je i kao vokalni coach u poznatim Bečkim dječacima. Njezin stariji brat Max Emanuel Cenčić, danas svjetski priznati kontratenor, bio je solist Bečkim dječacima.

Lana Cenčić | Author: lanacencic.com lanacencic.com

Cirque du Soleil je jedna od najpoznatijih artističkih kanadskih grupa, koja u svojim predstavama spaja akrobatiku, ples, kazalište i glazbu, pa se za njihove predstave kažu da su nešto između teatra, cirkusa i velikog koncerta. Kako ste postali članica te glasovite trupe?

Moj kolega muzičar iz Austrije tražio je 2010. godine nove talente koji bi se mogli i htjeli pridružiti grupi Cirque du Soleil. Poslao im je moje snimljene materijale, a oni su me pozvali na prvu audiciju koju rade za popunjavanje svoje baze podataka novim, različitim umjetnicima, od pjevača i glumaca do akrobata. Audiciju sam položila, a kako nisu odmah našli ulogu za moj profil, nisu mi se javljali, pa sam zaboravila na Cirque du Soleil. U međuvremenu sam se preselila u New York i počela novu etapu života. Ponovno su mi se javili tek nakon šest godina, kad su mi ponudili suradnju na predstavi 'Kurios', rekavši mi da se izvodi u New Yorku i da je otiđem pogledati te procijenim odgovara li mojem muzičkom afinitetu. Muzika mi je odmah bila fantastična! Onda sam ponovno prošla drugu audiciju gdje sam pokazala da to mogu ritmički odsvirati, i to je bilo to. I nakon tjedan dana ponudili su mi stalni ugovor. Trupi Cirque du Soleil pridružila sam se prije dvije godine, prvo smo nastupali u Americi i Kanadi, a u siječnju prošle godine krenuli smo na turneju po Japanu, gdje smo pola godine nastupali u Tokiju, zatim četiri mjeseca u Osaki, a potom i u drugim gradovima.

Kako ste doživjeli suradnju s Cirque du Soleil s obzirom na vaš drukčiji umjetnički put i vašu glazbu koja se može definirati kao mješavina avangardnog jazza, pop/rocka i etno idioma? Kako ste se snašli u tom visoko profesionalnom svijetu spektakla?

Moj glazbeni background je drukčiji, studirala sam klasiku, jazz, glumu i ples, ali postoje paralele između moje muzike i glazbe u ovoj predstavi u kojoj također ima puno elemenata jazza, swinga, šansone, postoji i jedna pjesma s elementima narodne muzike, a ima i elektronike, dakle, sve što mi je blisko i što slušam. S druge strane, atmosfera spektakla i kazališta nije mi nova jer sam odrasla u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, a kasnije sam kao glumica igrala u raznim kazalištima u Austriji i Njemačkoj. Naravno, Cirque du Soleil je nešto sasvim drukčije, tamo su izraženi elementi showa i sve je protkano velikom strašću što mi je ponekad nedostajalo u dosadašnjem radu. Jako volim skladati i izvoditi svoju muziku, ali volim i glumiti te predstavljati nešto drugo tako da uživam u ovom novom jedinstvenom iskustvu. A muzika iz predstave 'Kurios' zapravo mi pomaže u skladanju vlastite muzike, jer inspiraciju za svoje pjesme crpim, osim iz svojeg duhovnog svijeta, iz stvarnog života, s putovanja i susreta s ljudima.

Po čemu su turneje sa Cirque du Soleil specifične? Jesu li zahtjevne i naporne?

Izuzetno, pogotovo u Japanu, jer svakog tjedna imamo čak deset izvedbi i samo jedan slobodan dan, što znači da četiri dana tjedno nastupamo dva puta dnevno, a preostala dva dana imamo jednu predstavu i onda dan slobodno. Kaže se, ako preživite Japan, onda možete sve ostalo. No, unatoč naporu, turneja u Japanu je posebno iskustvo. Nastupamo u specijalnim šatorima koje Cirque du Soleil postavlja u svim gradovima, nastupamo pred dvije, tri tisuće ljudi, a kako su predstave zahtjevne, moramo biti vrhunski uvježbani, precizni i točni, tako da svakodnevno vježbamo i usavršavamo pokrete i sviranje. U Cirqueu vlada veliki profesionalizam, a posebno zadužena osoba nadzire svaku predstavu i upozorava sve izvođače na eventualne pogreške. Može se reći da u Cirque du Soleil vlada pravilo 'The Show Must Go On!', dakle, nema odmora, bez obzira na to kako se osjećamo.

Lana Cenčić u društvu Stevena Tylera | Author: lanacencic.com lanacencic.com

Potpisali ste ugovor sa Cirque du Soleil do kraja 2020. godine. Hoćete li ga produljiti?

Ne znam hoću li produljiti ugovor, to ovisi o tome kako ću se osjećati i kakvi će mi biti životni planovi. Naime, suradnja s Cirque du Soleil zahtijeva maksimalni angažman, a turneje vam potpuno mijenjaju način života, živite izolirano jer ste godinama na putu. Evo, nakon Japana odlazimo u Singapur, zatim na jednogodišnju turneju po Australiji i tek onda potkraj 2020. godine, kad mi ističe ugovor, stižemo u Europu, u Madrid, gdje će se predstava 'Kurios' izvoditi puna tri mjeseca. Ako produljim ugovor, nakon Madrida idemo u London, gdje ćemo mjesecima nastupati u Royal Albert Hallu. Nakon toga će predstava godinama kružiti Europom.

Spomenuli ste drukčiji glazbeni background. Poznato je da ste s tri godine debitirali u zagrebačkoj Operi u Puccinijevoj 'Madame Butterfly', u kojoj ste igrali sina Cio-Cio-San. Kako je to utjecalo na vašu budućnost?

Nakon toga su uslijedili brojni kazališni i glazbeni nastupi, bila sam solistica u dječjem zboru Zvjezdice, a glumila sam i u nekoliko TV emisija i filmova, primjerice, u 'Starcima' i 'U dobrom društvu'. Sa šest godina sam snimila prvu pjesmu za ploču sa Zvjezdicama i počela svirati klavir. Djetinjstvo i veći dio života provela sam u kazalištima, televizijskim i tonskim studijima te sam se uvijek osjećala kao kod kuće na pozornici, prihvaćajući sve njezine aspekte, od reflektora i kostima do šminke. Kad je počeo rat, preselili smo se u Beč, gdje je moj brat Max Emanuel već bio u Bečkim dječacima. S osam godina pjevala sam u Kalmanovoj 'Grafin Marizi' u Volksoper Wien, a zatim me je majka kao desetogodišnju djevojčicu poslala u Arts Educational School's of London, gdje sam završila rigorozni program plesa. Bila sam još godinu dana u Beču u školi, a onda sam s 15 godina odlučila živjeti sama. Prekinula sam školovanje i vratila se u Hrvatsku, gdje su Zrinko Tutić i Miro Buljan pokušali od mene napraviti tinejdžersku zvijezdu. Nije išlo! Vratila sam se u Beč 1999. godine i upisala klasično pjevanje, glumu i ples na uglednom Konservatoriumu der Stadt Wien te sam već tijekom studija imala angažmane u Austriji i Njemačkoj. U to vrijeme počela sam i svirati i pjevati u raznim bendovima te skladati pjesme. Kad sam postala punoljetna, potpisala sam svoj prvi ugovor za operetu 'Im Weissen Roessl' u Berlinu. To je bilo zanimljivo iskustvo - preselila sam se u Berlin i redatelj se dogovorio da mi plaćaju svaki tjedan letove avionom iz Berlina do Beča kako bih mogla pohađati nastavu u Beču tri dana u tjednu i ostatak tjedna nastupati u Berlinu.

Nastavak na sljedećoj stranici...

  • Stranica 1/2
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.