Kultura
801 prikaza

"Sarajevo je platilo cijenu Frljićevih kontroverzi"

Oliver Frljić
Nel Pavletić (PIXSELL)
Nakon što je objavljeno da će se Frljićeva predstava odigrati za određen krug ljudi, ali da će biti zatvorena za javnost, a onda je ipak, na zahtjev publike, prikazana, Elmedin Konaković je to prokomentirao na svom službenom Facebook profilu

Nakon što je predstava režisera Olivera Frljića "Naše nasilje i vaše nasilje", kao i događanja u vezi s njom, izazvala veliku pozornost, oglasio se i premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković koji je rekao kako Sarajevo ne zaslužuje ovaj cirkus te da će preispitati rad menadžmenta MESS-a.

Konaković je u izjavi za Klix.ba rekao da je otkazivanje predstave naštetilo imidžu Sarajeva, kao i da će biti sankcionirani svi odgovorni za ova događanja

Oliver Frljić | Author: Boris Scitar/PIXSELL Boris Scitar/PIXSELL

Nakon što je objavljeno da će se Frljićeva predstava odigrati za određen krug ljudi, ali da će biti zatvorena za javnost, a onda je ipak, na zahtjev publike, prikazana, Konaković je to prokomentirao na svom službenom Facebook profilu.

"U Sarajevu je odigrana predstava koju je organizator zabranio sam sebi. Njenim sadržajem je uspio uznemiriti vjernike, a njenom zabranom one koji ovakve predstave smatraju društveno angažiranom umjetnošću", rekao je Konaković.

Poručio je kako Sarajevo ne zaslužuje ovakav cirkus.

"MUP i Tužilaštvo KS će istražiti prijetnje i pritiske, a Vlada Kantona Sarajevo i Skupština Kantona Sarajevo će analizirati rad organa i menadžmenta MESS-a", poručio je tada.

Premijer Konaković kaže da su njegove riječi pogrešno protumačene kao neblagonaklonost prema predstavi, dok su zapravo bile kritika načina na koji se nosilo sa pritiskom određenog dijela javnosti. 

"Prije svega, ja cijenim MESS kao festival, pružao sam i pružat ću nesebičnu podršku ovom festivalu. Kreševljakovića kao direktora SARTR-a sam u zvijezde kovao zato što je bio jedan od najboljih direktora, učinio je puno dobrih stvari i sve smo učinili da mu olakšamo njegov posao, tako da tu nema nikakvih konotacija", rekao je premijer KS.

Međutim, problem je nastao zbog načina na koji se reagiralo na negodovanje određenih religijskih grupa i nekih nevladinih organizacija. 

"Najbolja slika o događanjima u vezi s ovom predstavom i zbog čega sam ja tako reagirao jesu pisanja medija u regiji, koji kanton i grad Sarajevo predstavljaju jednom nedemokratskom sredinom u kojoj se tobože zabranjuju predstave, u kojoj se politički sa više strana Sarajevo pokušava predstaviti jednim retrogradnim gradom", rekao je Konaković i dodao da Sarajevo ovakav kakav je, multikulturalni i multietnični, ne zaslužuje da se o njemu šalju ovakve slike.

Oliver Frljić | Author: Marko Prpić (PIXSELL) Marko Prpić (PIXSELL)

On navodi da su stručnjaci još u ožujku, kada je MESS napravio raspored festivala, znali da imaju predstavu koja nosi svoje kontroverze i da su trebali djelovati u skladu s time i javnost upoznati o sadržaju predstave ranije. 

"Onog trena kad umjetnost pređe u sferu, kako to vjerske zajednice kažu, narušavanja vjerskih sloboda i prava, ta kontroverza uvijek izaziva reakcije, pogotovo u BiH. To je zapaljivo, plodno tlo i oni koji to rade moraju očekivati reakcije. Ja sam svjestan da tamo gdje počinju zaštite vjerskih sloboda, tu se obično ograničava sloboda govora. To je jedan svjetski, globalni problem. Kada se na to odlučite u Sarajevu, u BiH, morate biti spremni da se s tim nosite", rekao je Konaković. 

Naglasio je da su umjetnički prikazi koji kritiziraju sistem dobrodošli u Sarajevo te da je i sam pobornik takvih kazališnih ostvarenja. Kao primjer navodi predstavu Kokana Mladenovića "Prosjačka opera", koja je zabranjena u Srbiji, a, prema riječima premijera, u Sarajevu je doživjela svoju punu afirmaciju. Problem sa spornom predstavom je u tome što su organizatori kasno iskomunicirali poruku predstave i dopustili da javnost prvi put za nju čuje od osoba koje su proširile određene dezinformacije, a iz rukovodstva MESS-a samoinicijativno su odlučili predstavu otkazati. 

"To su odgovorni ljudi koji rade svoj posao i plaćeni su za to budžetskim novcem, imamo puno pravo od njih tražiti izvještaj zašto su baš morali napraviti ovakvu intrigu, koja ide na ruku producentu i režiseru ovog komada, koji je inače konceptualno takav, uživa u toj kontroverzi, zašto je tu cijenu moralo platiti Sarajevo?", rekao je Konaković.

Dodao je da je zbog toga u medijima oko nas Sarajevo predstavljeno kao grad u kojem se ograničavaju prava umjetnosti i sloboda govora.

Oliver Frljić | Author: Petar Glebov (PIXSELL) Petar Glebov (PIXSELL)

"Sarajevo nije takav grad, ovdje su se na SFF-u, na MESS-u pojavljivali naši umjetnici koji su prepoznatljivi po slobodi svog izraza, po kritici vlasti, oni su korektor društva, takvi nam ljudi trebaju. Ovo sve je napravilo štetu gradu koju ovaj grad ne zaslužuje", rekao je Konaković.

Konaković je najavio da će analizirati rad organa i rad menadžmenta MESS-a, ali da to nije nikakav izvanredni proces, već nešto što se radi svake godine u sklopu nadzora rada javnih ustanova. 

"Naravno da imamo potrebu u ime građana KS da nam netko iz MESS-a objasni zašto se ovo na ovakav način moralo dogoditi u Sarajevu".

Konaković kaže i da ukoliko je bilo prijetnji, treba prije svega sankcionirati i odmah naći odgovorne, ukoliko je bilo tko prijetio ljudima i ugrozio njihovu sigurnost te da organi već rade na rješavanju ovog problema. 

"Ukoliko je bilo prijetnji, te ćemo ljude sankcionirati automatski jer to ne dozvoljavamo niti odobravamo. S druge strane, ako nije, ako je sve ovo pod plaštom neke intrige napravljeno u korist predstave, to što su napravili u korist predstave je išlo protiv našeg grada. Ja sam protivnik toga da bilo što bude na račun Sarajeva", rekao je Konaković.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.