Kultura
2240 prikaza

"Ovo je bila naša najžešća naslovnica ikada"

Damir Stojić i Juraj Jezerinac
24 sata
Dobra naslovnica može povećati tiražu i do 15 posto, a ova vlada odlično prodaje novinu, otkrivaju ljudi koji sve to vode

Iako se ljudi danas informiraju na razne načine, naslovnica uvijek ostane u sjećanju, rekao je Goran Gavranović, glavni urednik 24 sata govoreći o temi "Dobra naslovnica je dobra naslovnica" na Weekend medija festivalu u Rovinju.

Zajedno s kolegama iz Slovenije i Srbije, Robertom Botterijem i Veljkom Lalićem raspravljalo se o tome koji je razlog da netko kupi novinu zbog naslovnice.

Botteri iz slovenskog lista Mladina kazao je kako je čitateljima bitna naslovnica te da se teži tome da kada netko dođe na kiosk zastane i pogleda novinu.

Weekend media festival u Rovinju | Author: Marko Dimić/ Pixsell Marko Dimić/ Pixsell

"Mora biti provokativna i uzbudljiva i pobuditi pažnju", rekao je Botteri.

Goran Gavranović se nadovezao rekavši kako ima dvije skupine ljudi, one koji novine kupuju zbog navike kada primjerice dođu "po žvake", te da postoji i drugi dio koji povremeno kupuje.

"Njih želimo pretvoriti u stalne", rekao je Gavranović te dodao da se kod ljudi treba probuditi pažnja ali ih se ne smije prevariti. Danas dobra naslovnica može povećati tiražu 10-15 posto a izvanredna naslovnica velikog događaja povećava i više. 24 sata je najveća hrvatska novina - rekao je Gavranović.

I Veljko Lalić iz srpskog Nedeljnika je kazao da je naslovnica važna. Posjetiteljima je pružen i uvid u neke od najjačih naslovnica tih novinskih kuća, a jake reakcije izazvala je naslovnica 24 sata "Glup i gluplji".

Damir Stojić i Juraj Jezerinac | Author: 24 sata 24 sata

"Ta naslovnica je izazvala najveću frku i reakciju i dijelila se po društvenim mrežama. Mnogi ljudi su nam čestitali na hrabrosti. Najljepši ženski parfemi se rade od fetusa djece, dva ugledna crkvena čovjeka u Hrvatskoj izgovarala su na svojim nastupima. U stvari u tom trenutku je bilo puno napisa o miješanju crkve u politiku i o prevelikom utjecaju tih ljudi na cijelu državu. Neki su to iščitavali kao napad, što nikako nije točno. Ne znam je li se ta naslovnica bolje prodala, mislim da je, a ono što je zgodno je što se takve naslovnice dugo pamte", rekao je Gavranović dodao je kako i dan danas naslovnica koju je 24 sata stavila kada je bilo prvenstvo u nogometu u Brazilu a Hrvatska ispala, se pamti.

"Stavili smo naslovnicu 'Curice, parkirajte torbice', što se se do tada nitko nije usudio reći. Tu naslovnicu djeca koja nisu znala niti čitati, i danas spominju u školi", naveo je.

Na pitanje prodaju li političari dobro ili loše naslovnice, mišljenja sudionika su podijeljena, pa tako u Srbiji, kako se čilo, političari ne prodaju baš novine.

Weekend media festival u Rovinju - Goran Gavranović | Author: Marko Dimić/ Pixsell Marko Dimić/ Pixsell

Gavranović je dodao da posljednja Vlada dosta dobro prodaje novinu.

"Ne prodaje novinu političar već ono što se krije iza. Naslovna strana može učiniti temu važnom, a primjerice naš projekt 'obrazovanje' koji vodimo 5 godina svako malo imamo naslovnice kojima nešto tražimo, apeliramo, ukazujemo. Isto tako je i s projektom 'Nestali' koji smo stavili u fokus javnosti. Sljedeća tema kojom ćemo se baviti su prava žena. Mi smo u 21.stoljeću i ona nisu nešto na visokom nivou", istaknuo je glavni urednik 24 sata.

Na predavanju se dotaknula i tema on line novinarstva a neki sudionici kazali su da je digitalna revolucija donijela to da nema granica provokacija.

Gavranović je istaknuo da digitalni mediji tjeraju novinu da bude bolja i drugačija.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.