Kultura
1686 prikaza

'Hrvati vole partizanske akcijske spektakle'

Maja Jelisić Cooper, direktorica Klasik TV
Robert Anić (PIXSELL)
Direktorica Klasik TV-a Maja Jelisić Cooper otkriva kako je vratila klasike na male ekrane

Prije tri tjedna proslavili su šest godina otkako su emitirali prvi film, a danas imaju vjernu publiku koja se broji u milijunima i koje je iz dana u dan sve više. Riječ je o Klasik TV-u, domaćoj televiziji koja sjedište ima u središtu Zagreba i specijalizirala se za domaće filmove iz cijele regije. Na čelu joj je žena. Maja Jelisić Cooper direktorica je i ujedno jedan od osnivača tvrtke i kanala koji je pokrenut uz neizmjernu hrabrost i rizik koji se na kraju isplatio.

Publika je dobila baš ono što je nedostajalo na tržištu – televizijski kanal na kojem, gledajući filmove, mogu naučiti sve o povijesti filmske umjetnosti na ovim prostorima. Prije nego što je došla na čelno mjesto Klasik TV-a, Jelisić Cooper iskustvo je stekla start-up projektima, od pokretanja hrvatskog izdanja National Geographica do pionirskih tehnoloških projekata internet-marketinga, pa potom i mobilnog marketinga i licenciranja sadržaja za mobilne telefone. Osluškujući tržište i njegove potrebe, shvatila je da ne postoji filmski kanal s hrvatskim i regionalnim filmom, a to je, kako kaže, nešto što uz glazbu povezuje cijelu regiju, bez obzira na razlike. Rezultat je bio Klasik TV - komercijalni filmski kanal kulturološkog značaja.

Mislim da neću pogriješiti ako kažem da smo danas jedan od najvećih promotora hrvatskoga filma i izvoznika hrvatske filmske kulture, što potvrđuje i podrška koju su nam i pismeno dali Hrvatska udruga producenata, Udruga redatelja, a također imamo podršku i drugih filmskih udruženja i institucija u Hrvatskoj i regiji, kaže Jelisić Cooper.

Express: U samo šest godina Klasik TV prometnuo se u jedan od najgledanijih IPTV/Cable kanala u Hrvatskoj i regiji. Kako je sve izgledalo na početku?

Premda su se ideja i koncept Klasik TV-a odmah svidjeli operaterima, prodajni proces koji je trajao godinu dana bio je pravi izazov. Trebalo ih je uvjeriti da će proizvod biti odličan. Bilo je bitno da to netko prepozna i odluči dati šansu, bude spreman izdvojiti neke novce iz budžeta za vaš kanal. Puno smo riskirali jer smo imali kanal spreman za lansiranje prije nego što smo potpisali ijedan ugovor s operaterima. Kupili smo filmove, potpisali ugovore s pružateljima sadržaja te smo se obavezali na višegodišnji ugovor za playout i izradili vizualni identitet kao da sutra krećemo s programom. Napravili smo Facebook stranicu i sakupili više od 6000 fanova u svega nekoliko tjedana, a imali smo radio i manju outdoor kampanju te prilično jaki gerila marketing, pa su ljudi počeli zvati i nas i operatere te pitali za Klasik TV iako kanal još nije postojao. Rizik se na kraju isplatio. Najprije nas je prepoznao Optima Telekom, pa Max TV, u čijoj ponudi osnovnog paketa smo se našli već dvadeset dana kasnije, i odatle je krenulo daljnje širenje Hrvatskom. Slijedili su VIPnet-Bnet, Iskon, Amis, H1 Telekom..., a onda i u ostale zemlje regije. Danas smo prisutni na oko 40 platformi, a također smo krenuli i s distribucijom prema dijaspori.

Rajko Grlić Svjetska premijera Kultura Grlićev "Ustav Republike Hrvatske" osvojio glavnu nagradu u Montrealu

Express: Klasik TV pružio je ono najvrednije - otvorili ste arhive i napravili dostupnim filmove koji se više nisu mogli vidjeti na drugim televizijama.

Upravo nam je to bio jedan od ciljeva – omogućiti ljudima koje zanima domaći film da vide nešto što godinama nisu imali prilike vidjeti te educirati mlađe generacije. Taj posao nije nimalo lak: s jedne strane tu su filmovi čija su autorska prava podijeljena među više strana za različite države, a mi moramo riješiti prava za cijelu regiju. Ne samo da moramo doći do svakog vlasnika i pregovarati, nego često platiti puno više od realne cijene jer si ne možete priuštiti da nemate pokrivene sve zemlje, iako niste u svima jednako zastupljeni. Imamo slučajeva da se s koproducentima dogovorimo oko uvjeta i iznosa te ih onda godinama ganjamo da pokrenemo suradnju i da im platimo, a oni su nezainteresirani. Nije mi jasno da im nije stalo da film gleda cijela regija i da za to još dobiju novac. Druge prepreke su filmovi u kojima su nacionalne TV kuće koproducenti jer nas blokiraju za tržište na kojem djeluju. Ugovorom s HRT-om krenuli smo u rješavanje i tog problema, na veliko zadovoljstvo hrvatskih producenata čije filmove i serije upravo iz toga razloga dosad nismo mogli prikazivati.

Express: Koji filmovi su najomiljeniji među publikom?

Redovito pratimo gledanost našeg programa i neki trendovi vezani uz popularnost sadržaja kontinuirani su od prvoga dana. Naime, naša publika najviše voli partizanske akcijske spektakle, poput ",Bitke na Neretvi" ili ",Valter brani Sarajevo", kultne komedije, poput ",Ko to tamo peva" ili ",Maratonci trče počasni krug", ali i dječje filmove koje su obožavale generacije. ",Vuk samotnjak" najgledaniji je u prvih 10 mjeseci ove godine, a u top 10 nalazi se i ",Vlak u snijegu". U sklopu suradnje s HTV-om, od kojeg za prikazivanje otkupljujemo sjajne filmove i serije, u studenom emitiramo kultne serije ", Jelenka" i ",Kuda idu divlje svinje".

Express: Imate li problema s ilegalnim internetskim portalima i piratima?

Toga nažalost ima, ali pratimo i proaktivno surađujemo s našim pružateljima sadržaja na uklanjanju piratiziranih kopija s interneta. Nedavno smo pokrenuli veliku akciju skidanja neovlašteno objavljenih filmova s YouTubea. Većina sadržaja je već uklonjena.

Express: Gleda li vas mlađa populacija ili većina voli realityje?

Reality showovi, nažalost, jesu današnja realnost, no to nije nužno naša publika, premda sve više privlačimo svojim sadržajem i mlađu populaciju. To potvrđuje i 126.000 fanova na Facebooku. Od početka smo bili usmjereni i na društvene mreže te komunikaciju koju preferira mlađa publika, a kako smo kanal koji gledaju sve generacije ukućana, oni stariji su ti koji educiraju mlađe ukućane.

Bogdan Diklić Bogdan Diklić Kultura "1980. sam odbio ulogu sina šofera u filmu 'Ko to tamo peva?'"

Express: Raste li gledanost i dokumentarcima?

Osobito smo ponosni na to što od početaka pružamo priliku gledateljima da se upoznaju s antologijskim domaćim dokumentarnim djelima, ali i novijom produkcijom u koju spadaju primjerice dugometražni dokumentarni filmovi ",Gangster te voli", ",Ljubavna odiseja", ",Lijepo mi je s tobom, znaš"... Dokumentarce redovito prikazujemo u prime timeu, ali otvorili smo i posebni dnevni termin za dokumentarni film, pa svakoga dana na programu imamo barem jedan dugometražni ili srednjometražni dokumentarni film i više kratkih dokumentaraca. Publika sve više prepoznaje vrijednost dokumentaraca, a neke od dokumentarnih filmova koje mi prikazujemo nemoguće je vidjeti na bilo kojem drugom TV kanalu.

Express: Što mislite da je presudno za sve veću popularnost dokumentaraca?

Vjerujem da je publika oduvijek voljela dobre dokumentarce, ali tek je nešto novija pojava to što se zbog njih hrli u kina. Aktualne i zanimljive teme, to što priču vode kao da je riječ o napetom žanrovskom igranom filmu, sve veći broj nagrada na velikim festivalima poput Cannesa, Berlina ili Venecije, sve veći broj festivala specijaliziranih za dokumentarni film, sve je to sigurno utjecalo na povećanje popularnosti. Kod nas, u Hrvatskoj, važnu je ulogu u popularizaciji tog filmskog roda sigurno imao Nenad Puhovski kroz festival ZagrebDox, kao i niz drugih festivala specijaliziranih za dokumentarce - Liburnia Film Festival, Restart, DokuMa, DOKUart... Ponosna sam na to da s mnogima surađujemo kao medijski pokrovitelji te ih podržavamo u zajedničkom cilju popularizacije domaćeg dokumentarnog filma.

Orson Welles  u Građaninu Kaneu 31 godina nakon smrti Kultura Nedovršeni film Orsona Wellesa uskoro dovršen

Express: Pripremate li novosti i u skoroj budućnosti?

Samo ove godine Klasik TV je otkupio više od 600 sati novoga sadržaja, a u sljedećoj već imamo preliminarno dogovoreno i više. Bit će tu pravih poslastica za naše gledatelje, a i mnogo novih marketinških zanimljivosti. Ujedno već dvije godine radimo na novom projektu, ponovno jednom jedinstvenom kanalu za koji bismo silno željeli da ga prepoznaju naši partneri operateri i daju mu prednost u budžetnoj križaljci, tim više što im se koncept i ideja na prvu svidio. Ne sumnjamo da će se svidjeti publici jer će biti pravo osvježenje na tržištu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.