Ekonomix
319 prikaza

Zuckerberg otkrio koji mu je bio najteži trenutak u povijesti Facebooka

Mark Zuckerberg
Kay Nietfeld/DPA/PIXSELL
Prvi čovjek Facebooka u intervjuu je govorio o ranim danima najveće društvene mreže, teškim trenucima, ali i o kulturi inovacija i napredovanja koju njeguju te viziji za budućnost

Facebook je danas jedna od najvećih kompanija na svijetu i jedno od najpoželjnijih radnih mjesta, no uz sve to rijetko možemo čuti njihovog osnivača Marka Zuckerberga da progovara o teškim trenucima i izazovima na tom putu. U razgovoru sa Samom Altmanom iz Y Combinator akceleratora rekao je kako mu je epizoda iz rane faze Facebooka vjerojatno najteža. 

"Jedan od najtežih trenutaka bio je kad je Yahoo ponudio kupiti kompaniju za tada ogroman novac. To je bila prava prekretnica", rekao je Zuckerberg i pojasnio kako je to bilo 2006. godine, kad su imali 10 milijuna korisnika, aa Yahoo im je nudio milijardu dolara. Mnogi su u kompaniji mislili da treba prihvatiti ponudu, ali Zuckerberg i suosnivač Dustin Moskovitz na kraju su prelomili i rekli da će i dalje sami razvijati Facebook. 

Odbijanje ponude nije bilo bolno, već činjenica da je nakon toga ogroman broj ljudi iz tvrtke otišao jer se nisu slagali s njihovom odlukom. Dodao je kako je skoro cijela uprava otišla. U razgovoru je nastavio kako je krivnju za to svalio na sebe. Misli da nije dobro komunicirao to što žele napraviti od kompanije, jer za mnoge je činjenica da im netko nudi milijardu dolara za startup bila ravna zgoditku na lutriji. 

 

Zuckerberg je u nastavku intervjua govorio o načinu na koji testiraju proizvode i donose odluke o tome što će dalje razvijati i graditi. Rekao je da koriste niz znanstvenih metoda - poput testiranja različitih hipoteza, ali analize podataka i korisničkih informacija. Zahvaljujući ogromnom broju korisnika, oni u svakom trenutku u cijelom svijetu mogu imati aktivan velik broj različitih verzija Facebooka koje se blago razlikuju od osnovne koju imaju svi. Na taj način na malom broju ljudi uživo mogu vidjeti što radi i kako radi i potom donijeti odluku o dizanju nečega na veću razinu. No, da to nije uvijek dovoljno pokazuje i odluka o kupnji Oculusa prije dvije godine za 2 milijarde dolara. 

Dodao je kako možda to i ne bi morali napraviti da su s nekim odjelima interno napravili bolji posao. Naglašava da je posao direktora da se ne dovedu u poziciju da moraju potrošiti ogroman novac na takve stvari, ali i da je činjenica da će se morati dovoditi u situaciju da nekad i imaju ovakva velika ulaganja. 

"Ne možemo biti ispred svega", rekao je Zuckerberg.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.