Ekonomix
2520 prikaza

Zbog imidža su spalili tone odjeće, torbica i parfema

Burberry
Wikipedia
Žele biti ekskluzivni i skupi, zato uništavaju višak neprodane robe, a sada su ih zbog toga napali ekolozi i kupci koji tvrde da je to neodgovoran odnos prema radu i resursima

Kako ne bi bila ukradena ili prodana ispod cijene britanski modni brend Burberry prošle je godine uništio odjeće, asesoara i parfema u vrijednosti 31 milijun eura.

U proteklih pet godina spalili su preko 100 milijuna eura, piše BBC. Burberry tvrdi da su se odjeće riješili na ekološki način.

"Burberry ima određene procese kojima minimiziramo višak proizvoda. U slučaju kada je nužno da se viška riješimo, činimo to na odgovorni način i tražimo načine kako smanjiti količinu otpada", rekao je glasnogovornik kompanije.

Nakon ugovora s američkom tvrtkom Coty Burbery se morao riješiti robe u vrijednosti od gotovo 12 milijuna eura, ponajviše parfema.

Burberry se proteklih par godina pokušava učiniti što ekskluzivnijim nakon što su, piše BBC, prošli fazu kada su krivotvoritelji "ljepili Burberry etikete na što su god stigli", kaže Maria Malone koja predaje modu i biznis na sveičilištu Manchester Metropolitan.

Kaže kako je uništavanje neželjenih proizvoda dio tog procesa.

"Razlog zašto to rade jest da tržište ne bude preplavljeno popustima. Ne žele da proizvodi završe u rukama bilo koga tko bi mogao spustiti vrijednost brendu", kaže Malone.

Burberry nije jedina kompanija koja se na taj način rješava robe.

Richemont, u čijem su vlasništvu Cartier i Montblanc brendovi, morao je otkupiti satove u vrijednosti 480 milijuna eura  u zadnje dvije godine.

Analitičari kažu da će se dio satova "reciklirati", no većina će biti odbačena. Ekologe brine ta vrsta nepotrebnog otpada.

"Usprkos visokim cijenama Burberry ne pokazuje poštovanje prema teškom radu koji je uložen i resursima koji se koriste", kaže Lu Yen Roloff iz Greenpeacea.

"Činjenica da imaju toliko preostale robe ukazuje na to da previše proizvode i umjesto da uspore, oni spaljuju odjeću i druge proizvode. To je prljava tajna cijele modne industrije, Burberry je samo vrh ledene sante", kaže Roloff.

Neki teoretičari kažu kako su brendovi poput Burberryja suočeni s paradoksom. Kako bi zadovoljili dioničare oni se moraju širiti iako to nosi rizik viška robe i "razrijeđivanja" prestiža i identiteta.

Prošle zime Burberry je najavio "pomlađivanje" brenda što je uključivalo zatvaranje dućana koji nisu na strateškim lokacijama.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.