Ekonomix
815 prikaza

Traži se novi Gucci, ali i kupci koji ne troše previše

Marco Bizzarri Dakota Johnson and Alessandro Michele
Riccardo Giordano Sicki/IPA/PIXSELL
Modna marka Gucci obraća se milenijalcima, koji nisu spremni bacati novac, ali cijene kreativnost

Potraga za sljedećim Guccijem je počela, ali pitanje je može li itko konkurirati inovativnijim dizajnom.  

Modni giganti kao što su Burberry i Prada uvjereni su da mogu konkurirati Gucciju prodajući isti trik –  ali, ne – nitko od njih ne posjeduje 'Gucci faktor'.

Milenijalci, dakle rođeni između 1980- 1995. jednostavno više cijene sakupljanje iskustava nego li modnih dodataka i zato su upravo oni vjerni ovom brendu.

Guccijev rast pod kreativnim direktorom Alessandrom Micheleom, koji je imenovan 2015. godine, nadmašio je sva očekivanja. Godine 2017. prodaja je dostigla 6,2 milijarde dolara,  što je za 45 posto više od 2016. godine, a trend se zadržao i ove godine.

Shudu Gram Digitalni modeli Style Najljepše žene svijeta uskoro neće biti ljudska bića

Mlađi potrošači bili su presudni za povratak Guccija u modni vrh. Kupci u dobi od 35 i manje su prošle godine pridonijeli s 57% u Guccijevoj prodaji, a baby boomeri samo 8%. Ovo je neuobičajeno jer većina modnih marki prodaje svoje proizvode manje od 40% milenijalacima, piše Wall Street Journal.

Jedno objašnjenje je način na koji novi Gucci estetski, ali i retro stilom pogađa vrijednosti koje cijene milenijalci, a to su kreativnost i inkluzija. Drugi razlog uspjeha je pažljivo planiranje pod glavnim direktorom Marcom Bizzarrijem, koji se pridružio Micheleovom timu. Novi šef je ponovno pokrenuo Guccijeve online trgovine i agresivno koristio društvene medije. Također je uložio pristupačnije proizvode jer milenijalci troše manje od prosječnog kupca.  

Robne marke prošle su godine potrošile 30% svojih oglasnih proračuna na online oglašavanje, što je povećanje od 24% u odnosu na 2015. godinu, navodi agencija Zenith Media. Industrija također ulaže u nove načine komuniciranja s potrošačima putem društvenih medija, kao što su razni događaji za trendi Instagrammere.

Slično kao i Gucci, milanska modna kuća Prada snizila je cijene i sve se više usredotočuje na vrhunske proizvode od kože, kaže John Guy iz brokerskog društva Mainfirst. Sada su njihove nove kožnate torbe u prosjeku 24% jeftinije od prethodnih kolekcija što ih čini konkurentnijima sličnim proizvodima iz Guccija, Fendija i Valentina. Nakon godina pada, prodaja je u prvom polugodištu porasla 9% u odnosu na prošlu godinu.

Elizabeta II., Melania i Donald Trump MOĆ MODE Top News Kraljica je Trumpu tajne poruke slala preko broševa

U međuvremenu poznati brend za balonere Burberry, zaposlio je novog izvršnog direktora i dizajnera u nastojanju da ponovno pokrenu rast. Najava nove estetike došla je početkom kolovoza preko Instagrama koji je otkrio novi, jednostavniji logo, bez zaštitnog znaka – viteza na konju.  

Ipak, oživljavanje firentinskog branda podudara se s rastom u cijeloj industriji luksuzne robe, kao i povećanu potrošnju kineskog tržišta. Prada i Burberry vjerojatno neće vidjeti Guccijev prihod čak i ako osvoje potrošače, jer ni jedna od tih tvrtki ne može se resetirati tako radikalno kao što je to učinio Gucci.

Prada je obiteljska tvrtka čija su dva branda, Prada i Miu Miu, neraskidivo povezana s dizajnerom, Miuccia Pradom, unukom utemeljitelja. Njezin suprug je glavni izvršni direktor tvrtke. Stoga strateški i dizajnerski zaokret, kakav je napravio Gucci, ne dolazi u obzir.

Burberry se suočava s još jednim preprekom: želi se pomaknuti prema luksuzu. To će biti teško jer se mijenja i industrija u potrazi za mlađim potrošačima.

Burberry MUKE PO BRENDU Ekonomix Zbog imidža su spalili tone odjeće, torbica i parfema

Kering, francuska holding tvrtka koja posjeduje Gucci, kao i Yves Saint Laurent i mnoštvo drugih marki,  mijenjali su vlasničku strukturu 21 puta. S vremenom će Guccijeva zvijezda bez sumnje izblijedjeti, ali još uvijek nema takvih naznaka.  Ostali brendovi iz Keringa, kao što je Bottega Veneta, mogli bi iskočiti. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, druge velike tvrtke iz portfelja mijenjale su vlasničku strukturu 23 puta.

Izgledaju skupo u odnosu na njihovu povijest, ali očito je da dolaze bolja vremena za industriju luksuza. Njihov konstantni uspjeh bolje će djelovati na investitore čak i kada počne opadati ugled, nego li što je to slučaj s Burberryjem i Pradom.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.